Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Ustawianie emulacji sondy lambda DT Gas System

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
audi94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 18 paź 2015, 19:51

Post autor: audi94 » 27 gru 2016, 21:20

No właśnie dlatego pytam was jak to zrobić ? Bo na Pb pokazuje, że skład mieszanki przekracza wartość adaptacji i sonda lambda g39 zwarcie do masy i w innym poście pisali, że to przez LPG rozjeżdżają się mapy wtryskowe i trzeba zmienić emulacje sondy lambda.

Awatar użytkownika
Piotrekdriver1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 826
Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Piotrekdriver1 » 28 gru 2016, 08:12

W centralce nie ma przełączników oznaczonych jako sw?

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 28 gru 2016, 10:05

audi94 pisze: Bo na Pb pokazuje, że skład mieszanki przekracza wartość adaptacji i sonda lambda g39 zwarcie do masy
Ale poza błędem coś się dzieje? Problemy z odpalaniem albo jazdą na benzynie? Bo błędy sondy będziesz miał zawsze od jazdy na gazie i żadna tano dostępna emulacja błędom sondy nie zaradzi .
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

audi94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 18 paź 2015, 19:51

Post autor: audi94 » 28 gru 2016, 11:27

No jest problem z odpalaniem, po nocy jak wyjeżdżam z garażu zawsze pali dobrze a zgaszę i zaraz chcę odpalić i już jest problem trzeba kręcić i aż dodać gazu dopiero zapali, nie ma na to reguły bo i jak jest nagrzany to czasami ciężko ma zapalić, ale najczęściej ten problem występuje jak chwile się zagrzeje i się zgasi i wtedy zapalić ma problem. Jeszcze na biegu jałowym czuć jak silnik trochę telepie najbardziej na benzynie bo na LPG trochę jest lepiej ale czasami też potrafi trochę po telepać.

[ Dodano: 2016-12-28, 11:27 ]
Piotrekdriver1 - W centralce czyli w sterowniku LPG ? W sterowniku pod spodem jest jakiś przełącznik.

W załączniku jest zdjęcie gdzie w sterowniku mam jakiś tam przełącznik.

Awatar użytkownika
Piotrekdriver1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 826
Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Piotrekdriver1 » 28 gru 2016, 15:30

Powinno tam być kilka przełączników.

[ Dodano: 2016-12-28, 15:26 ]
https://www.google.pl/url?sa=t&source=w ... 7XtaRIdoOw

[ Dodano: 2016-12-28, 15:29 ]
https://www.google.pl/url?sa=t&source=w ... AUteBk59Fg

[ Dodano: 2016-12-28, 15:30 ]
To ten drugi link do instrukcji.

audi94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 18 paź 2015, 19:51

Post autor: audi94 » 28 gru 2016, 21:58

Dobra, a jak mają być ustawione te przełączniki SW ? Które emulacja lepsza fala czy masa, że by nie rozjeżdżał map wtryskowych na PB aby nie wyskakiwał błąd przekroczenia wartości składu mieszanki.

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 28 gru 2016, 22:25

audi94 pisze: Które emulacja lepsza fala czy masa
Wszyscy mówią że masa.
Co do emulacji to żadna z dostępnych emulacji nie uchroni przed błędami.
* były jakieś emulatory, które uczyły się czasów wtrysku przy danych odciążeniach i później generowały taki sygnał sondy lambda aby je otrzymać. Instalacje Tartarini montowane w nowych Fiatach Seicento miały emulator, który czytał korekty z OBD i też dawał taki sygnał sondy aby je otrzymać w okolicy 0% aby check się nie pojawił.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

audi94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 18 paź 2015, 19:51

Post autor: audi94 » 28 gru 2016, 22:58

To co proponujecie zrobić w takim razie ? Jutro sprawdzę jak mam ustawione te przełączniki SW i dam wam znać, a i jak bym miał emulację na falę to mogę zmienić na masę i jak by było źle to z powrotem wrócić na fale bez żadnego dodatkowego ustawiania ?

Awatar użytkownika
Piotrekdriver1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 826
Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Piotrekdriver1 » 29 gru 2016, 06:52

Bez problemu,ustawiasz jak chcesz.Tylko czuje że masz ustawioną na masę skoro wywala błąd zwarcie sondy do masy.

audi94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 18 paź 2015, 19:51

Post autor: audi94 » 29 gru 2016, 09:22

Ok, to dzisiaj tam posprawdzam i po zmieniam te emulacje i dam znać.
Bo u mnie też ten TPS w tym programie DT Basic pokazuje że jest nie podłączony, zobaczę czy kabel od sterownika jest podpięty pod TPS. Zrobię też zdjęcie emulatora, ale on jest jakiś typowy chińczyk bo żadnego napisu nie ma na nim, po zdjęciu gumy to ma on jakąś regulację ale nie chciałem ruszać że by nie poprzestawiać.

[ Dodano: 2016-12-29, 09:22 ]
Sprawdziłem ustawienie tych przełączników SW i wszystkie są na OFF teraz pytanie czy dobrze ? Bo 1 SW to rodzaj sondy lambda OFF to sonda 5V i 0,8-1,6 a ON to sonda 1V, w ustawieniach w DT Basic jest zaznaczona sonda 1V więc jak ustawić ? SW 2 to rodzaj emulacji to tą wy testuję która lepsza na razie mam ustawione na Fala. SW4 jak ma być ustawione ? U mnie jest OFF - współpraca z centralką, a może być też ON - współpraca z komputerem PC.

Awatar użytkownika
Piotrekdriver1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 826
Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Piotrekdriver1 » 29 gru 2016, 13:36

To wychodzi na to że chyba ustawiasz albo w PC albo samymi suwakami.Ustaw wszystko suwakami czyli sonda 1V,emulacja na mase a sw4 zostaw na off.Chyba że nie o to tu chodzi.

audi94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 18 paź 2015, 19:51

Post autor: audi94 » 29 gru 2016, 17:25

Ok, w sobotę tak zrobię i dam wam znać, może jeszcze ktoś w tym czasie się wypowie na ten temat.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 29 gru 2016, 17:31

Piotrekdriver1 pisze:Tylko czuje że masz ustawioną na masę skoro wywala błąd zwarcie sondy do masy
Nie koniecznie a nawet stawiał bym na brak zwarcia do masy tym bardziej że podał dwa błędy które są powiązane ze sobą wiec tu się kłania rozumienie błędów.

audi94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 18 paź 2015, 19:51

Post autor: audi94 » 29 gru 2016, 17:46

Jarewa - Obecnie mam ustawioną emulację sondy lambda na Fala w sobotę zmienię na Masę.
A ten rodzaj sondy lambda mam ustawić na 1V ? Tak jak pisał kolega.

Awatar użytkownika
Piotrekdriver1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 826
Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Piotrekdriver1 » 29 gru 2016, 19:51

W moim przypadku mam na 100% ustawioną na masę i też mam te dwa błędy jak autor tematu.Także Jarewa nie zawsze tak jest jak piszesz.

[ Dodano: 2016-12-29, 19:51 ]
audi94 typ sondy ma być 1V.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga