Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Ustawianie emulacji sondy lambda DT Gas System

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
audi94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 18 paź 2015, 19:51

[B4 2.0 ABT] Ustawianie emulacji sondy lambda DT Gas System

Post autor: audi94 » 22 lis 2015, 10:17

Witam, mam problem z odpaleniem mojej Audi 80 B4 ABT Benzyna+Gaz.
Najczęściej ten problem występuje jak np. pojadę do kościoła odległość 4 km i po mszy nie można odpalić trzeba kręcić z 10 sekund, albo jak pojadę na zakupy. Z rana pali na dotyk. I jak odpala to aż tak mocno trzęsie silnikiem jak już odpali to cyka jak nowy. Jeden gość mi mówił że pompka paliwa może się zacina może to być przyczyną ?
Ostatnio zmieniony 24 sty 2017, 08:14 przez audi94, łącznie zmieniany 1 raz.

harley77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 05 maja 2012, 14:07
Lokalizacja: Białystok

Post autor: harley77 » 22 lis 2015, 11:22

Miałam tak samo. Paliła po 10-15 sekundach kręcenia. Mąż czytał że to gaz źle ustawiony ,został sprawdzony u gazownika, gaz jest ok. Następnie jakiś krokowiec co to się wysuwa przy odpalaniu samochodu, sprawdzony jest ok. dalej jakiś czujnik -jest nowy ,problem pozostał . Zdjął filtr i audi odpalała normalnie za każdym razem .Poszperał w internecie i odpiął odmę dochodzącą do filtra powietrza i samochód zupełnie inaczej pali. Powiedział że przyczyny poszuka po niedzieli. Podejrzewa jakieś przewody podciśnienia odchodzące z filtra do jakiejś klapki.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 22 lis 2015, 11:35

Zresetuj ecu i powiedz czy pomogło jeden dzień. Obstawiam złą emulacje sondy i rozjechane mapy wtryskowe.

audi94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 18 paź 2015, 19:51

Post autor: audi94 » 22 lis 2015, 11:57

A zresetować to przez odłączenie klemy przez jakiś czas ?
I jak odłączę klemę to nie wyskoczy mi błąd air bag ?

[ Dodano: 2015-11-22, 11:57 ]
I co to znaczy że rozjechane mapy wtrysku ?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4658
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 22 lis 2015, 12:08

audi94 pisze: I co to znaczy że rozjechane mapy wtrysku ?
Komputer próbuje się uczyć podawać paliwo, którego sam nie podaje, bo instalacja gazowa na mieszalniku podaje paliwo po swojemu.
audi94 pisze: I jak odłączę klemę to nie wyskoczy mi błąd air bag ?
Nie.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

audi94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 18 paź 2015, 19:51

Post autor: audi94 » 22 lis 2015, 12:14

Aha, dzięki za pomoc. Jutro zresetuje ECU i dam znać.
A jak zmienić tą emulację sądy lambdy np na Odłączoną ?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4658
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 22 lis 2015, 13:32

audi94 pisze: A jak zmienić tą emulację sądy lambdy np na Odłączoną ?
Zależy od tego jaki osprzęt od LPG. Np. w stagu 2L są mikro-przełączniki w innych tylko przez program. A jeśli masz I generacje to najczęściej nie ma wcale emulatora.

Emulacje na masę albo odłączoną sondę można też zrobić zwykłym przekaźnikiem.

Tylko jeśli masz nowsze ABT z nastawnikiem przepustnicy na 6 pinów to emulacja może nie pomóc tylko zostaje zrobienie odłączanie zasilania po wyłączeniu zapłonu.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

audi94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 18 paź 2015, 19:51

Post autor: audi94 » 22 lis 2015, 13:42

Mam gaz Lovato, wiem że jest emulator ale jak to zmienić to nie mam pojęcia.
Moje ABT jest z 94 roku.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4658
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 22 lis 2015, 16:06

audi94 pisze: Moje ABT jest z 94 roku.
To w tym roczniku jakakolwiek emulacja może nie pomagać.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

harley77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 05 maja 2012, 14:07
Lokalizacja: Białystok

Post autor: harley77 » 22 lis 2015, 16:07

Ja przepraszam może czegoś nie rozumiem ? Co ma gaz wspólnego z odpalaniem samochodu. Odpala się na benzynie, gaz załączany jest po nagrzaniu silnika bądź przy odpowiednich obrotach( u mnie 2200 nie ważne czy zimny czy ciepły silnik) Chłopie nie baw się w kasowanie kompa(przerabiałam to przez tydzień, dalej długo kręciła). Bo jeśli chodzi o zalewanie gazem wtrysku to po mszy w kościele czy po zakupach go tam już nie ma (ciepły silnik powoduje odparowanie go nawet jeśli jest skroplony). W gazie to najwyżej elektrozawór odcinający dopływ gazu po wyłączeniu stacyjki. Na odpalenie samochodu idzie benzyna. Zaczęła bym od aparatu zapłonowego, świec, kabli, pompki paliwa, filtra powietrza. U trzech mechaników byłam, dwóch gazowników. Każdy kompa podłączał grzebał przy zapłonie jakąś lampą , gazownicy od razu do emulatora i elektrozaworu oraz czy parownik nie przepuszcza. 3 miesiące ciężkiego odpalania jedno ładowanie akumulatora latem :) , przełączanie na benzynę kilometr od domu i dalej to samo. Kręcenie, kręcenie, kręcenie odpala . Kiedy została zdjęta pokrywa filtra samochód odpalał od pierwszego strzała. Przed filtrem jest taka klapka sterowana na podciśnienie w ogóle się nie ruszała tak twierdził jeden mechanik. Twierdzi że ten element trzeba wymienić bo silnik powietrza nie dostaje. Mąż zdjął rurę od odmy i auto odpala od pierwszego. No oczywiście to może być mój przypadek ale tak u mnie jest. Opisałam to na tyle na ile się orientuję w mojej audi.

audi94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 18 paź 2015, 19:51

Post autor: audi94 » 22 lis 2015, 18:28

U mnie ta klapka działa.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 22 lis 2015, 18:37

Ja przepraszam może czegoś nie rozumiem ? Co ma gaz wspólnego z odpalaniem samochodu.
Temat wałkowany od kiedy powstały instalacje gazowe. Przez zła emulacje sondy mapy się rozjeżdżają i źle jest ustawiana dawka rozruchowa przez to może zalewać silnik itd. Dopiero przy trzeciej generacji jest to dobrze rozpracowane bo sygnał dla gazu jest brany z czasu wtrysku pb przez co komputer Pb działa prawidłowo czy to na lpg czy Pb bo pracuje ma prawdziwe sygnały sterujace.

Inaczej tłumacząc to jak bym ci wyrwał serce a potem wstawił i się dziwił czemu nie zyjesz?? Tak samo jest na LPG odcina sondę odcina wtrysk a ty się dziwisz czemu nie pali prawidłowo na Pb.
harley77 pisze:Przed filtrem jest taka klapka sterowana na podciśnienie w ogóle się nie ruszała tak twierdził jeden mechanik. Twierdzi że ten element trzeba wymienić bo silnik powietrza nie dostaje
To akurat obojętnie czy zamknięty czy otwarty to klapka sterowania powietrzem czy gorące / zimne. Nie jest powodem do zamknięcia dostawania powietrza chyba ze był wystrzał i połamał klapkę z uchwytów i klapka przemieściła się.

Awatar użytkownika
patrykzs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 118
Rejestracja: 21 sie 2012, 22:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: patrykzs » 22 lis 2015, 22:35

Skoro zostala zdjeta pokrywa od filtra i auto pali od strzala to albo nie ma jak zassac powietrza bo filtr zanieczyszczony lub jest tam przepuszczona resztka gazu. Sorry za brak polskich znakow pisane z telefonu.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4658
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 22 lis 2015, 22:44

patrykzs pisze: bo filtr zanieczyszczony lub jest tam przepuszczona resztka gazu. Sorry za brak polskich znakow pisane z telefonu.
Słuszna teoria. Po odłączeniu odmy zassie sobie powietrza, tak samo rozebranie dolotu w którym mógł się zbierać gaz skróci drogę powietrza albo nawet gaz wyleci bo jest cięższy od powietrza.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

audi94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 18 paź 2015, 19:51

Post autor: audi94 » 23 lis 2015, 06:55

To teraz po proszę zbierzcie to w całość i napiszcie co mam zrobić że by prawidłowo palił na PB albo do kogo mam się udać z tym problem ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga