[B4 2.0 ABT] Ustawianie emulacji sondy lambda DT Gas System
[B4 2.0 ABT] Ustawianie emulacji sondy lambda DT Gas System
Witam, mam problem z odpaleniem mojej Audi 80 B4 ABT Benzyna+Gaz.
Najczęściej ten problem występuje jak np. pojadę do kościoła odległość 4 km i po mszy nie można odpalić trzeba kręcić z 10 sekund, albo jak pojadę na zakupy. Z rana pali na dotyk. I jak odpala to aż tak mocno trzęsie silnikiem jak już odpali to cyka jak nowy. Jeden gość mi mówił że pompka paliwa może się zacina może to być przyczyną ?
Najczęściej ten problem występuje jak np. pojadę do kościoła odległość 4 km i po mszy nie można odpalić trzeba kręcić z 10 sekund, albo jak pojadę na zakupy. Z rana pali na dotyk. I jak odpala to aż tak mocno trzęsie silnikiem jak już odpali to cyka jak nowy. Jeden gość mi mówił że pompka paliwa może się zacina może to być przyczyną ?
Ostatnio zmieniony 24 sty 2017, 08:14 przez audi94, łącznie zmieniany 1 raz.
Miałam tak samo. Paliła po 10-15 sekundach kręcenia. Mąż czytał że to gaz źle ustawiony ,został sprawdzony u gazownika, gaz jest ok. Następnie jakiś krokowiec co to się wysuwa przy odpalaniu samochodu, sprawdzony jest ok. dalej jakiś czujnik -jest nowy ,problem pozostał . Zdjął filtr i audi odpalała normalnie za każdym razem .Poszperał w internecie i odpiął odmę dochodzącą do filtra powietrza i samochód zupełnie inaczej pali. Powiedział że przyczyny poszuka po niedzieli. Podejrzewa jakieś przewody podciśnienia odchodzące z filtra do jakiejś klapki.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4658
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Komputer próbuje się uczyć podawać paliwo, którego sam nie podaje, bo instalacja gazowa na mieszalniku podaje paliwo po swojemu.audi94 pisze: I co to znaczy że rozjechane mapy wtrysku ?
Nie.audi94 pisze: I jak odłączę klemę to nie wyskoczy mi błąd air bag ?
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4658
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Zależy od tego jaki osprzęt od LPG. Np. w stagu 2L są mikro-przełączniki w innych tylko przez program. A jeśli masz I generacje to najczęściej nie ma wcale emulatora.audi94 pisze: A jak zmienić tą emulację sądy lambdy np na Odłączoną ?
Emulacje na masę albo odłączoną sondę można też zrobić zwykłym przekaźnikiem.
Tylko jeśli masz nowsze ABT z nastawnikiem przepustnicy na 6 pinów to emulacja może nie pomóc tylko zostaje zrobienie odłączanie zasilania po wyłączeniu zapłonu.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4658
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
To w tym roczniku jakakolwiek emulacja może nie pomagać.audi94 pisze: Moje ABT jest z 94 roku.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Ja przepraszam może czegoś nie rozumiem ? Co ma gaz wspólnego z odpalaniem samochodu. Odpala się na benzynie, gaz załączany jest po nagrzaniu silnika bądź przy odpowiednich obrotach( u mnie 2200 nie ważne czy zimny czy ciepły silnik) Chłopie nie baw się w kasowanie kompa(przerabiałam to przez tydzień, dalej długo kręciła). Bo jeśli chodzi o zalewanie gazem wtrysku to po mszy w kościele czy po zakupach go tam już nie ma (ciepły silnik powoduje odparowanie go nawet jeśli jest skroplony). W gazie to najwyżej elektrozawór odcinający dopływ gazu po wyłączeniu stacyjki. Na odpalenie samochodu idzie benzyna. Zaczęła bym od aparatu zapłonowego, świec, kabli, pompki paliwa, filtra powietrza. U trzech mechaników byłam, dwóch gazowników. Każdy kompa podłączał grzebał przy zapłonie jakąś lampą , gazownicy od razu do emulatora i elektrozaworu oraz czy parownik nie przepuszcza. 3 miesiące ciężkiego odpalania jedno ładowanie akumulatora latem , przełączanie na benzynę kilometr od domu i dalej to samo. Kręcenie, kręcenie, kręcenie odpala . Kiedy została zdjęta pokrywa filtra samochód odpalał od pierwszego strzała. Przed filtrem jest taka klapka sterowana na podciśnienie w ogóle się nie ruszała tak twierdził jeden mechanik. Twierdzi że ten element trzeba wymienić bo silnik powietrza nie dostaje. Mąż zdjął rurę od odmy i auto odpala od pierwszego. No oczywiście to może być mój przypadek ale tak u mnie jest. Opisałam to na tyle na ile się orientuję w mojej audi.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8387
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Temat wałkowany od kiedy powstały instalacje gazowe. Przez zła emulacje sondy mapy się rozjeżdżają i źle jest ustawiana dawka rozruchowa przez to może zalewać silnik itd. Dopiero przy trzeciej generacji jest to dobrze rozpracowane bo sygnał dla gazu jest brany z czasu wtrysku pb przez co komputer Pb działa prawidłowo czy to na lpg czy Pb bo pracuje ma prawdziwe sygnały sterujace.Ja przepraszam może czegoś nie rozumiem ? Co ma gaz wspólnego z odpalaniem samochodu.
Inaczej tłumacząc to jak bym ci wyrwał serce a potem wstawił i się dziwił czemu nie zyjesz?? Tak samo jest na LPG odcina sondę odcina wtrysk a ty się dziwisz czemu nie pali prawidłowo na Pb.
To akurat obojętnie czy zamknięty czy otwarty to klapka sterowania powietrzem czy gorące / zimne. Nie jest powodem do zamknięcia dostawania powietrza chyba ze był wystrzał i połamał klapkę z uchwytów i klapka przemieściła się.harley77 pisze:Przed filtrem jest taka klapka sterowana na podciśnienie w ogóle się nie ruszała tak twierdził jeden mechanik. Twierdzi że ten element trzeba wymienić bo silnik powietrza nie dostaje
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4658
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Słuszna teoria. Po odłączeniu odmy zassie sobie powietrza, tak samo rozebranie dolotu w którym mógł się zbierać gaz skróci drogę powietrza albo nawet gaz wyleci bo jest cięższy od powietrza.patrykzs pisze: bo filtr zanieczyszczony lub jest tam przepuszczona resztka gazu. Sorry za brak polskich znakow pisane z telefonu.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga