[B4 2.0 ABT] Ustawianie emulacji sondy lambda DT Gas System
[B4 2.0 ABT] Ustawianie emulacji sondy lambda DT Gas System
Witam, mam problem z odpaleniem mojej Audi 80 B4 ABT Benzyna+Gaz.
Najczęściej ten problem występuje jak np. pojadę do kościoła odległość 4 km i po mszy nie można odpalić trzeba kręcić z 10 sekund, albo jak pojadę na zakupy. Z rana pali na dotyk. I jak odpala to aż tak mocno trzęsie silnikiem jak już odpali to cyka jak nowy. Jeden gość mi mówił że pompka paliwa może się zacina może to być przyczyną ?
Najczęściej ten problem występuje jak np. pojadę do kościoła odległość 4 km i po mszy nie można odpalić trzeba kręcić z 10 sekund, albo jak pojadę na zakupy. Z rana pali na dotyk. I jak odpala to aż tak mocno trzęsie silnikiem jak już odpali to cyka jak nowy. Jeden gość mi mówił że pompka paliwa może się zacina może to być przyczyną ?
Ostatnio zmieniony 24 sty 2017, 08:14 przez audi94, łącznie zmieniany 1 raz.
Miałam tak samo. Paliła po 10-15 sekundach kręcenia. Mąż czytał że to gaz źle ustawiony ,został sprawdzony u gazownika, gaz jest ok. Następnie jakiś krokowiec co to się wysuwa przy odpalaniu samochodu, sprawdzony jest ok. dalej jakiś czujnik -jest nowy ,problem pozostał . Zdjął filtr i audi odpalała normalnie za każdym razem .Poszperał w internecie i odpiął odmę dochodzącą do filtra powietrza i samochód zupełnie inaczej pali. Powiedział że przyczyny poszuka po niedzieli. Podejrzewa jakieś przewody podciśnienia odchodzące z filtra do jakiejś klapki.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Zależy od tego jaki osprzęt od LPG. Np. w stagu 2L są mikro-przełączniki w innych tylko przez program. A jeśli masz I generacje to najczęściej nie ma wcale emulatora.audi94 pisze: A jak zmienić tą emulację sądy lambdy np na Odłączoną ?
Emulacje na masę albo odłączoną sondę można też zrobić zwykłym przekaźnikiem.
Tylko jeśli masz nowsze ABT z nastawnikiem przepustnicy na 6 pinów to emulacja może nie pomóc tylko zostaje zrobienie odłączanie zasilania po wyłączeniu zapłonu.
Ja przepraszam może czegoś nie rozumiem ? Co ma gaz wspólnego z odpalaniem samochodu. Odpala się na benzynie, gaz załączany jest po nagrzaniu silnika bądź przy odpowiednich obrotach( u mnie 2200 nie ważne czy zimny czy ciepły silnik) Chłopie nie baw się w kasowanie kompa(przerabiałam to przez tydzień, dalej długo kręciła). Bo jeśli chodzi o zalewanie gazem wtrysku to po mszy w kościele czy po zakupach go tam już nie ma (ciepły silnik powoduje odparowanie go nawet jeśli jest skroplony). W gazie to najwyżej elektrozawór odcinający dopływ gazu po wyłączeniu stacyjki. Na odpalenie samochodu idzie benzyna. Zaczęła bym od aparatu zapłonowego, świec, kabli, pompki paliwa, filtra powietrza. U trzech mechaników byłam, dwóch gazowników. Każdy kompa podłączał grzebał przy zapłonie jakąś lampą , gazownicy od razu do emulatora i elektrozaworu oraz czy parownik nie przepuszcza. 3 miesiące ciężkiego odpalania jedno ładowanie akumulatora latem , przełączanie na benzynę kilometr od domu i dalej to samo. Kręcenie, kręcenie, kręcenie odpala . Kiedy została zdjęta pokrywa filtra samochód odpalał od pierwszego strzała. Przed filtrem jest taka klapka sterowana na podciśnienie w ogóle się nie ruszała tak twierdził jeden mechanik. Twierdzi że ten element trzeba wymienić bo silnik powietrza nie dostaje. Mąż zdjął rurę od odmy i auto odpala od pierwszego. No oczywiście to może być mój przypadek ale tak u mnie jest. Opisałam to na tyle na ile się orientuję w mojej audi.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Temat wałkowany od kiedy powstały instalacje gazowe. Przez zła emulacje sondy mapy się rozjeżdżają i źle jest ustawiana dawka rozruchowa przez to może zalewać silnik itd. Dopiero przy trzeciej generacji jest to dobrze rozpracowane bo sygnał dla gazu jest brany z czasu wtrysku pb przez co komputer Pb działa prawidłowo czy to na lpg czy Pb bo pracuje ma prawdziwe sygnały sterujace.Ja przepraszam może czegoś nie rozumiem ? Co ma gaz wspólnego z odpalaniem samochodu.
Inaczej tłumacząc to jak bym ci wyrwał serce a potem wstawił i się dziwił czemu nie zyjesz?? Tak samo jest na LPG odcina sondę odcina wtrysk a ty się dziwisz czemu nie pali prawidłowo na Pb.
To akurat obojętnie czy zamknięty czy otwarty to klapka sterowania powietrzem czy gorące / zimne. Nie jest powodem do zamknięcia dostawania powietrza chyba ze był wystrzał i połamał klapkę z uchwytów i klapka przemieściła się.harley77 pisze:Przed filtrem jest taka klapka sterowana na podciśnienie w ogóle się nie ruszała tak twierdził jeden mechanik. Twierdzi że ten element trzeba wymienić bo silnik powietrza nie dostaje
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Słuszna teoria. Po odłączeniu odmy zassie sobie powietrza, tak samo rozebranie dolotu w którym mógł się zbierać gaz skróci drogę powietrza albo nawet gaz wyleci bo jest cięższy od powietrza.patrykzs pisze: bo filtr zanieczyszczony lub jest tam przepuszczona resztka gazu. Sorry za brak polskich znakow pisane z telefonu.