Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Ustawianie emulacji sondy lambda DT Gas System

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
audi94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 18 paź 2015, 19:51

Post autor: audi94 » 29 gru 2016, 19:55

Piotrekdriver1 - Ok a masz też ten problem z odpalaniem co wcześniej opisywałem ?

Awatar użytkownika
Piotrekdriver1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 826
Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Piotrekdriver1 » 29 gru 2016, 20:37

Nie u mnie wszystko ok oprócz tego że pali sporo benzyny.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 29 gru 2016, 20:42

Jak masz na masę nie ma limitu adaptacji bo sterownik nie uczy się wtedy bo nie ma odniesienia wchodzi w tryba awaryjny a o limicie krzyczy wtedy jak sonda nie działa prawidłowo a zwarcie do masy wcale nie chodziło o zwarcie do masy tylko za słaby sygnał z sondy a ze komputer nie zna takich błędów to rzuca tylko to co zna zwarcie do masy co oznacza za ubogo i zwarcie do plusa co oznacza bogatą mieszankę.

Dlatego maciek wspomniał o tym że najlepiej jest zwarcie do masy sterownik nie uczy się cały czas jest na mapach startowych.

Awatar użytkownika
Piotrekdriver1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 826
Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Piotrekdriver1 » 29 gru 2016, 20:50

Czyli mam rozumieć że mam coś z sondą nie tak?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 29 gru 2016, 20:54

Z emulacja raczej niż z sonda

audi94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 18 paź 2015, 19:51

Post autor: audi94 » 29 gru 2016, 20:57

A odnośnie mojego problemu, to mam zmieniać to emulację z Fala na Masę ?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 29 gru 2016, 21:26

Maciek juz dawno tobie powiedział, a ja tylko dodam że zależy jeszcze od rocznika bo nowsze mono lubią reset ECU ciągły.
Ostatnio zmieniony 29 gru 2016, 21:29 przez Jarewa, łącznie zmieniany 1 raz.

audi94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 18 paź 2015, 19:51

Post autor: audi94 » 29 gru 2016, 21:28

On napisał, że mówią lepsza emulacja Masa ale żadna nie uchroni nas przed błędami, to co zrobić że by uchronić się od błędów ?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 29 gru 2016, 21:30

Błąd sondy będziesz miał zawsze czy tego chcesz czy nie. Ale innych nie powinno być.

Zeby się uchronić od błędów sondy to tylko LPG 3 generacji minimum.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11728
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 30 gru 2016, 07:45

audi94 pisze: to co zrobić że by uchronić się od błędów ?

albo
Jarewa pisze:Zeby się uchronić od błędów sondy to tylko LPG 3 generacji minimum.
albo wywalić gaz ;-)


Po za tym jak patrzę to pierwszego posta o swoich problemach napisałeś dobrze ponad rok temu, więc jak przez rok ci to nie przeszkadzało to jeździj tak dalej i tyle.

audi94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 18 paź 2015, 19:51

Post autor: audi94 » 30 gru 2016, 09:30

Przeszkadza tylko jeździłem już nie do jednego mechanika i mówi, że nie wie co jest, albo każe coś tam wymienić a po wymianie żadnego rezultatu, więc stwierdziłem że szkoda kasy na mechaników. Próbuję sam ten problem rozgryź. Mi błędy nie przeszkadzają tylko te problemy z odpalaniem.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 30 gru 2016, 13:03

Ustaw na mase emulacje, jak nie pomoże to zobaczy czy jak przed odpalaniem odłączysz aku zresetujesz ecu czy lepiej pali.

audi94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 18 paź 2015, 19:51

Post autor: audi94 » 30 gru 2016, 16:24

Przestawiłem emulację na Mase i rodzaj sondy na 1V, na LPG bez zmian dobrze pracuje tylko na wolnych obrotach falują trochę obroty a na benzynie z tym odpalaniem to jeszcze nie wiem bo obecnie robię reset ECU. Po niżej załączam zdjęcia jak mam ustawiony gaz i jakie są jego parametry.

https://zapodaj.net/a9b061b6c51e1.jpg.html
https://zapodaj.net/1748843fbeadb.jpg.html
https://zapodaj.net/f6296bda90174.jpg.html

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4674
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 30 gru 2016, 17:55

Z tego co widać to na biegu jałowym krokowy (od gazu na wężu) sterownik zamyka do ustawionego limitu ale pomimo to na sondzie bogato. Da jeszcze screena z tego ekranu: https://zapodaj.net/f6296bda90174.jpg.html ale przy obrotach podniesionych do 3000 na luzie.
Wtedy będzie wiadomo czy kręcić na reduktorze czy w programie.

Zobacz czy w ogóle masz krokowy na wężu doprowadzającym gaz, bo gazownicy z alergia na komputery wyrzucają ją i wstawiają śrubę.

audi94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 18 paź 2015, 19:51

Post autor: audi94 » 31 gru 2016, 14:25

Na 90% jest ten krokowy na wężu od gazu jutro zrobię zdjęcia i wstawię, bo dzisiaj już późno jest.

[ Dodano: 2016-12-30, 20:30 ]
Zrobiłem adaptację na benzynie ale dalej ma problem z odpaleniem, może trochę lepiej na wolnych obrotach pracuje bardziej stabilnie. Jeszcze podjadę w najbliższym czasie do mechanika, aby sprawdził mi ustawienie zapłonu bo może zapłon jest źle ustawiony i przez to są te problemy z odpalaniem chociaż dziwne jest że nie zawsze one występują czasami (często) pali dobrze. Bo sam bez lampy stroboskopowej nie dam rady sprawdzić ustawienia zapłonu ?

[ Dodano: 2016-12-31, 14:25 ]
Takie są odczyty na LPG przy około 3000 tyś. obrotów.

https://zapodaj.net/29d4d0d6677c7.jpg.html
https://zapodaj.net/9bc0864037b37.jpg.html
https://zapodaj.net/977dac2af0bb7.jpg.html
https://zapodaj.net/90200c815ea7f.jpg.html
https://zapodaj.net/2fea24fbbeac1.jpg.html

Mam również problem z połączeniem się z vagiem, kupiłem vag kkl niebieski ale nie mogę się połączyć, mianowicie łączy się ale nie z czytuje danych z Vaga.
Takie coś wyskakuje, brak informacji:
https://zapodaj.net/c7833dc7e4c87.jpg.html

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga