[B4 2.0 ABT] Ustawianie emulacji sondy lambda DT Gas System
- Piotrekdriver1
- Audi 80 Klub
- Posty: 826
- Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
- Lokalizacja: Białystok
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Jak masz na masę nie ma limitu adaptacji bo sterownik nie uczy się wtedy bo nie ma odniesienia wchodzi w tryba awaryjny a o limicie krzyczy wtedy jak sonda nie działa prawidłowo a zwarcie do masy wcale nie chodziło o zwarcie do masy tylko za słaby sygnał z sondy a ze komputer nie zna takich błędów to rzuca tylko to co zna zwarcie do masy co oznacza za ubogo i zwarcie do plusa co oznacza bogatą mieszankę.
Dlatego maciek wspomniał o tym że najlepiej jest zwarcie do masy sterownik nie uczy się cały czas jest na mapach startowych.
Dlatego maciek wspomniał o tym że najlepiej jest zwarcie do masy sterownik nie uczy się cały czas jest na mapach startowych.
- Piotrekdriver1
- Audi 80 Klub
- Posty: 826
- Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
- Lokalizacja: Białystok
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Maciek juz dawno tobie powiedział, a ja tylko dodam że zależy jeszcze od rocznika bo nowsze mono lubią reset ECU ciągły.
Ostatnio zmieniony 29 gru 2016, 21:29 przez Jarewa, łącznie zmieniany 1 raz.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
audi94 pisze: to co zrobić że by uchronić się od błędów ?
albo
albo wywalić gazJarewa pisze:Zeby się uchronić od błędów sondy to tylko LPG 3 generacji minimum.
Po za tym jak patrzę to pierwszego posta o swoich problemach napisałeś dobrze ponad rok temu, więc jak przez rok ci to nie przeszkadzało to jeździj tak dalej i tyle.
Przestawiłem emulację na Mase i rodzaj sondy na 1V, na LPG bez zmian dobrze pracuje tylko na wolnych obrotach falują trochę obroty a na benzynie z tym odpalaniem to jeszcze nie wiem bo obecnie robię reset ECU. Po niżej załączam zdjęcia jak mam ustawiony gaz i jakie są jego parametry.
https://zapodaj.net/a9b061b6c51e1.jpg.html
https://zapodaj.net/1748843fbeadb.jpg.html
https://zapodaj.net/f6296bda90174.jpg.html
https://zapodaj.net/a9b061b6c51e1.jpg.html
https://zapodaj.net/1748843fbeadb.jpg.html
https://zapodaj.net/f6296bda90174.jpg.html
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4740
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Z tego co widać to na biegu jałowym krokowy (od gazu na wężu) sterownik zamyka do ustawionego limitu ale pomimo to na sondzie bogato. Da jeszcze screena z tego ekranu: https://zapodaj.net/f6296bda90174.jpg.html ale przy obrotach podniesionych do 3000 na luzie.
Wtedy będzie wiadomo czy kręcić na reduktorze czy w programie.
Zobacz czy w ogóle masz krokowy na wężu doprowadzającym gaz, bo gazownicy z alergia na komputery wyrzucają ją i wstawiają śrubę.
Wtedy będzie wiadomo czy kręcić na reduktorze czy w programie.
Zobacz czy w ogóle masz krokowy na wężu doprowadzającym gaz, bo gazownicy z alergia na komputery wyrzucają ją i wstawiają śrubę.
Na 90% jest ten krokowy na wężu od gazu jutro zrobię zdjęcia i wstawię, bo dzisiaj już późno jest.
[ Dodano: 2016-12-30, 20:30 ]
Zrobiłem adaptację na benzynie ale dalej ma problem z odpaleniem, może trochę lepiej na wolnych obrotach pracuje bardziej stabilnie. Jeszcze podjadę w najbliższym czasie do mechanika, aby sprawdził mi ustawienie zapłonu bo może zapłon jest źle ustawiony i przez to są te problemy z odpalaniem chociaż dziwne jest że nie zawsze one występują czasami (często) pali dobrze. Bo sam bez lampy stroboskopowej nie dam rady sprawdzić ustawienia zapłonu ?
[ Dodano: 2016-12-31, 14:25 ]
Takie są odczyty na LPG przy około 3000 tyś. obrotów.
https://zapodaj.net/29d4d0d6677c7.jpg.html
https://zapodaj.net/9bc0864037b37.jpg.html
https://zapodaj.net/977dac2af0bb7.jpg.html
https://zapodaj.net/90200c815ea7f.jpg.html
https://zapodaj.net/2fea24fbbeac1.jpg.html
Mam również problem z połączeniem się z vagiem, kupiłem vag kkl niebieski ale nie mogę się połączyć, mianowicie łączy się ale nie z czytuje danych z Vaga.
Takie coś wyskakuje, brak informacji:
https://zapodaj.net/c7833dc7e4c87.jpg.html
[ Dodano: 2016-12-30, 20:30 ]
Zrobiłem adaptację na benzynie ale dalej ma problem z odpaleniem, może trochę lepiej na wolnych obrotach pracuje bardziej stabilnie. Jeszcze podjadę w najbliższym czasie do mechanika, aby sprawdził mi ustawienie zapłonu bo może zapłon jest źle ustawiony i przez to są te problemy z odpalaniem chociaż dziwne jest że nie zawsze one występują czasami (często) pali dobrze. Bo sam bez lampy stroboskopowej nie dam rady sprawdzić ustawienia zapłonu ?
[ Dodano: 2016-12-31, 14:25 ]
Takie są odczyty na LPG przy około 3000 tyś. obrotów.
https://zapodaj.net/29d4d0d6677c7.jpg.html
https://zapodaj.net/9bc0864037b37.jpg.html
https://zapodaj.net/977dac2af0bb7.jpg.html
https://zapodaj.net/90200c815ea7f.jpg.html
https://zapodaj.net/2fea24fbbeac1.jpg.html
Mam również problem z połączeniem się z vagiem, kupiłem vag kkl niebieski ale nie mogę się połączyć, mianowicie łączy się ale nie z czytuje danych z Vaga.
Takie coś wyskakuje, brak informacji:
https://zapodaj.net/c7833dc7e4c87.jpg.html