Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Ustawianie emulacji sondy lambda DT Gas System

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
audi94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 18 paź 2015, 19:51

Post autor: audi94 » 29 gru 2016, 19:55

Piotrekdriver1 - Ok a masz też ten problem z odpalaniem co wcześniej opisywałem ?

Awatar użytkownika
Piotrekdriver1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 826
Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Piotrekdriver1 » 29 gru 2016, 20:37

Nie u mnie wszystko ok oprócz tego że pali sporo benzyny.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 29 gru 2016, 20:42

Jak masz na masę nie ma limitu adaptacji bo sterownik nie uczy się wtedy bo nie ma odniesienia wchodzi w tryba awaryjny a o limicie krzyczy wtedy jak sonda nie działa prawidłowo a zwarcie do masy wcale nie chodziło o zwarcie do masy tylko za słaby sygnał z sondy a ze komputer nie zna takich błędów to rzuca tylko to co zna zwarcie do masy co oznacza za ubogo i zwarcie do plusa co oznacza bogatą mieszankę.

Dlatego maciek wspomniał o tym że najlepiej jest zwarcie do masy sterownik nie uczy się cały czas jest na mapach startowych.

Awatar użytkownika
Piotrekdriver1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 826
Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Piotrekdriver1 » 29 gru 2016, 20:50

Czyli mam rozumieć że mam coś z sondą nie tak?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 29 gru 2016, 20:54

Z emulacja raczej niż z sonda

audi94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 18 paź 2015, 19:51

Post autor: audi94 » 29 gru 2016, 20:57

A odnośnie mojego problemu, to mam zmieniać to emulację z Fala na Masę ?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 29 gru 2016, 21:26

Maciek juz dawno tobie powiedział, a ja tylko dodam że zależy jeszcze od rocznika bo nowsze mono lubią reset ECU ciągły.
Ostatnio zmieniony 29 gru 2016, 21:29 przez Jarewa, łącznie zmieniany 1 raz.

audi94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 18 paź 2015, 19:51

Post autor: audi94 » 29 gru 2016, 21:28

On napisał, że mówią lepsza emulacja Masa ale żadna nie uchroni nas przed błędami, to co zrobić że by uchronić się od błędów ?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 29 gru 2016, 21:30

Błąd sondy będziesz miał zawsze czy tego chcesz czy nie. Ale innych nie powinno być.

Zeby się uchronić od błędów sondy to tylko LPG 3 generacji minimum.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 30 gru 2016, 07:45

audi94 pisze: to co zrobić że by uchronić się od błędów ?

albo
Jarewa pisze:Zeby się uchronić od błędów sondy to tylko LPG 3 generacji minimum.
albo wywalić gaz ;-)


Po za tym jak patrzę to pierwszego posta o swoich problemach napisałeś dobrze ponad rok temu, więc jak przez rok ci to nie przeszkadzało to jeździj tak dalej i tyle.
WRC is for boys.
Group B was for men.

audi94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 18 paź 2015, 19:51

Post autor: audi94 » 30 gru 2016, 09:30

Przeszkadza tylko jeździłem już nie do jednego mechanika i mówi, że nie wie co jest, albo każe coś tam wymienić a po wymianie żadnego rezultatu, więc stwierdziłem że szkoda kasy na mechaników. Próbuję sam ten problem rozgryź. Mi błędy nie przeszkadzają tylko te problemy z odpalaniem.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 30 gru 2016, 13:03

Ustaw na mase emulacje, jak nie pomoże to zobaczy czy jak przed odpalaniem odłączysz aku zresetujesz ecu czy lepiej pali.

audi94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 18 paź 2015, 19:51

Post autor: audi94 » 30 gru 2016, 16:24

Przestawiłem emulację na Mase i rodzaj sondy na 1V, na LPG bez zmian dobrze pracuje tylko na wolnych obrotach falują trochę obroty a na benzynie z tym odpalaniem to jeszcze nie wiem bo obecnie robię reset ECU. Po niżej załączam zdjęcia jak mam ustawiony gaz i jakie są jego parametry.

https://zapodaj.net/a9b061b6c51e1.jpg.html
https://zapodaj.net/1748843fbeadb.jpg.html
https://zapodaj.net/f6296bda90174.jpg.html

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 30 gru 2016, 17:55

Z tego co widać to na biegu jałowym krokowy (od gazu na wężu) sterownik zamyka do ustawionego limitu ale pomimo to na sondzie bogato. Da jeszcze screena z tego ekranu: https://zapodaj.net/f6296bda90174.jpg.html ale przy obrotach podniesionych do 3000 na luzie.
Wtedy będzie wiadomo czy kręcić na reduktorze czy w programie.

Zobacz czy w ogóle masz krokowy na wężu doprowadzającym gaz, bo gazownicy z alergia na komputery wyrzucają ją i wstawiają śrubę.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

audi94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 18 paź 2015, 19:51

Post autor: audi94 » 31 gru 2016, 14:25

Na 90% jest ten krokowy na wężu od gazu jutro zrobię zdjęcia i wstawię, bo dzisiaj już późno jest.

[ Dodano: 2016-12-30, 20:30 ]
Zrobiłem adaptację na benzynie ale dalej ma problem z odpaleniem, może trochę lepiej na wolnych obrotach pracuje bardziej stabilnie. Jeszcze podjadę w najbliższym czasie do mechanika, aby sprawdził mi ustawienie zapłonu bo może zapłon jest źle ustawiony i przez to są te problemy z odpalaniem chociaż dziwne jest że nie zawsze one występują czasami (często) pali dobrze. Bo sam bez lampy stroboskopowej nie dam rady sprawdzić ustawienia zapłonu ?

[ Dodano: 2016-12-31, 14:25 ]
Takie są odczyty na LPG przy około 3000 tyś. obrotów.

https://zapodaj.net/29d4d0d6677c7.jpg.html
https://zapodaj.net/9bc0864037b37.jpg.html
https://zapodaj.net/977dac2af0bb7.jpg.html
https://zapodaj.net/90200c815ea7f.jpg.html
https://zapodaj.net/2fea24fbbeac1.jpg.html

Mam również problem z połączeniem się z vagiem, kupiłem vag kkl niebieski ale nie mogę się połączyć, mianowicie łączy się ale nie z czytuje danych z Vaga.
Takie coś wyskakuje, brak informacji:
https://zapodaj.net/c7833dc7e4c87.jpg.html

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga