Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Ustawianie emulacji sondy lambda DT Gas System

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4658
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 31 gru 2016, 16:54

Na wyższych obrotach praca krokowego wygląda dobrze. Spróbuj mają podpięty komputer i silnik pracujący na lpg skręcić bypass na reduktorze a jeśli jest wkręcony do końca to przykręć napięcie membrany. Przy regulacji patrze kiedy sonda zacznie oscylować w programie od gazu. Ustaw tak aby krokowy pracował w połowie zielonego pola.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

audi94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 18 paź 2015, 19:51

Post autor: audi94 » 01 sty 2017, 10:07

Podpowiedzcie którą tą śrubę mam wkręcić do końca, bo nie wiem.
Ja u siebie mam parownik (reduktor) Lovato, bo na biegu jałowym są takie delikatne co chwile drgania silnika.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4658
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 01 sty 2017, 10:33

1. to bypass a 2 to napiecie membrany
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

audi94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 18 paź 2015, 19:51

Post autor: audi94 » 01 sty 2017, 11:56

Ok, dzięki to ten bypass skręcić do końca tak ?

[ Dodano: 2017-01-01, 11:56 ]
Bo czytałem teraz po forach, że jak zakręcę tą śrubę od bypassu to nie będzie wolnych obrotów i będzie gasł i że nie może być ona zakręcona do końca to weź trochę to rozjaśnij mi.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4658
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 01 sty 2017, 12:41

Wkręcaj patrząc na pracę krokowca w programie od gazu. Jeśli wkręcisz do końca a dalej będzie stał na dolnej wartości to wykręć z pół obrotu i przykręcaj napięcie membrany.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

audi94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 18 paź 2015, 19:51

Post autor: audi94 » 01 sty 2017, 13:27

Aha ok, bo teraz wkręciłem bypass do końca ale bez podpinania pod komputer LPG i patrzenia czy coś się zmienia bo dzisiaj nowy rok i nie wypada ale nie zauważyłem jakieś zmiany, na wolnych obrotach dalej są takie małe drgania. Ten krokowiec w programie od LPG to który to wykres ?

https://zapodaj.net/29d4d0d6677c7.jpg.html

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4658
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 01 sty 2017, 14:14

Położenie zaworu obserwuj. Pod tym napisem masz aktualne i do tego powyżej jest zaznaczone na zielone zakres jego pracy.

TPS też coś masz dziwnie podpięty skoro przy trzymaniu obrotów na 3000 pokazuje 5V. Pewnie ktoś podpiął go styk puszczonej przepustnicy.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

audi94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 18 paź 2015, 19:51

Post autor: audi94 » 01 sty 2017, 14:18

Aha, ok dzięki
TPS nie wiem czy w ogóle jest podpięty patrzyłem i nie widać żadnego kabla wpinanego od LPG do TPS, chociaż jakieś wskazania pokazuje ten TPS.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 01 sty 2017, 16:32

maciek889 pisze:TPS też coś masz dziwnie podpięty skoro przy trzymaniu obrotów na 3000 pokazuje 5V. Pewnie ktoś podpiął go styk puszczonej przepustnicy.
Taki jest TPS w ABT ma dwa wyjścia jedno od min-do 1/3 a drugi od 1/3 do max. Podłączony widać jest do pierwszego wyjścia.

audi94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 18 paź 2015, 19:51

Post autor: audi94 » 01 sty 2017, 17:43

Aha, może i tak. Nie znam się aż tak dobrze na tym.
A tej dawki gazu na wolnych obrotach nie da się zmniejszyć przez program ?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4658
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 01 sty 2017, 23:28

Chyba w tym wypadku można co najwyżej zwiększyć pracy krokowca. Ale to zła droga, bo wtedy pogorszy się reakcja na pedał gazu. Będziesz miał mocno przymkniętego krokowca na biegu jałowym a jak dasz gazu to zanim go otworzy na podstawie danych z sondy to minie sekunda.

Nawet instrukcje od KME mówią że najpierw trzeba zrobić kalibracje pracy krokowca na obrotach a później wyregulować parownik na obr. biegu jałowego tak aby krokowy pracował w tym samym zakresie co na podniesionych obrotach.

Więc należy dążyć do tego aby na obrotach biegu jałowego i podwyższonych krokowy od gazu pracował w takim samym zakresie.

Jeszcze są jakieś otwarcia od TPSu przy niskich i wysokich obrotach ale to nie jest wyjaśnione nawet w instrukcji o co z tym chodzi.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

audi94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 18 paź 2015, 19:51

Post autor: audi94 » 02 sty 2017, 20:33

Ok to w sobotę spróbuję to wyregulować na parowniku.

A odnośnie interfejsu do vagu kupiłem i coś nie chce działać.
Kupiłem z tej aukcji:
http://allegro.pl/interfejs-diagnostycz ... 34714.html
Przejściówkę mam, odpalam Polski Vag 4.9 czy Vag Com i wyskakuje takie coś:
https://zapodaj.net/c7833dc7e4c87.jpg.html

Nie z czytuje danych ze sterownika i nie wiem co jest.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 02 sty 2017, 20:43

Wina interfejsu spróbuj na innym komputerze z innym systemie.

audi94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 18 paź 2015, 19:51

Post autor: audi94 » 02 sty 2017, 20:52

Próbowałem, mam win 7, a specjalnie zainstalowałem xp i też nie działa dalej to samo.
Już tyle co sterowników na ściągałem i prób robiłem to masakra i nie razu nie udało mi się połączyć, już nie wiem co robić a szkoda trochę kasy, że by następny interfejs zamawiać.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 02 sty 2017, 21:00

Sprawdz na nowszym aucie jak masz możliwość, ale raczej bez innego interfejsu nie pójdzie, tylko już nie bierz na tym CH340

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga