Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Ustawianie emulacji sondy lambda DT Gas System

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
audi94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 18 paź 2015, 19:51

Post autor: audi94 » 04 sty 2017, 17:30

Teraz po fakcie to ja wiem że by nie kupować interfejsu CH340, myślałem że coś się da zaradzić w tej sprawie.

[ Dodano: 2017-01-02, 21:07 ]
Bo mam jeszcze stary interfejs taki czarny ale coś tam nie chce się łączyć ale to z powodu tego że jak nie miałem interfejsu do gazu to próbowałem na nim podłączać i coś albo się spaliło albo nie wiem zasilanie jest bo kontrolka led świeci ale na liniach K i L coś się stało i chyba już jego nie da się zrobić.

[ Dodano: 2017-01-04, 17:30 ]
Zadziałał ten interfejs CH340, i sprawdziłem błędy i dalej jest błąd sondy lambda i składu mieszanki. Przez te kilka dni od resetowania ECU i przestawienia emulacji na Masę było nawet ok bo palił naprawdę ok ale już od wczoraj znowu są problemy z odpalaniem jakby się mapy wtryskowe rozjechały. Zrobiłem też na benzynie zdjęcia jak zachowuje się sonda, i jest bogata mieszanka na PB i jak ją zmniejszyć ?

https://zapodaj.net/8884051d46226.jpg.html

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4658
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 04 sty 2017, 19:16

Najlepiej jakbyś dał wykres z pracy sondy, nawet program od gazu może pokazywać wykres przy pracy na benzynie.
Albo zrób loga w vagu także z napięciem sondy.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

audi94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 18 paź 2015, 19:51

Post autor: audi94 » 04 sty 2017, 19:24

Aha ok, jutro to zrobię jak piszesz.
Ale powiedźcie mi jak zmniejszyć te dawkę na benzynie bo przez to pewnie są problemy z odpalaniem.
Dodam też że wleje 10 litrów na odpalanie same i chwilę na zagrzanie jak teraz w zimie i moment i nie ma, benzyny pali jak smok, LPG to tak w trasie 10l więc w miarę jest ok.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 04 sty 2017, 20:03

Jedyna rada moja o ile gaz prawidłowo zrobiony i emulacja na masę. To odżałować kilka złotych zresetować ECU i odpalić na PB i tylko od pory zresetowania używać wyłącznie Pb nawet na 1 sekundę nie pozwolić przełączyć się na LPG.

Technicznie 400nawet do tyś kilometrów przy dłuższych trasach ECU ustawi prawidłowe mapy.

audi94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 18 paź 2015, 19:51

Post autor: audi94 » 04 sty 2017, 20:06

Używam samochodu do jazdy do pracy więc trochę słaby pomysł ale przecież większość Audi 80 B4 jest zagazowane i nie mają takich problemów. A Vagu nie da się zmniejszyć dawki czy coś ?
Emulacja jest na masę.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 04 sty 2017, 20:08

audi94 pisze:Ale powiedźcie mi jak zmniejszyć te dawkę na benzynie bo przez to pewnie są problemy z odpalaniem.
a co to disel jest że dawkę paliwa chcesz mu zmniejszyć
Zresztą już ci to pisaliśmy w innym temacie a ty nadal swoje. I podałem ci tam bardzo proste rozwiązanie i tanie przedewszystkim.

maciek889, Jarewa, macie zacięcie by to tłumaczyć mu po raz enty, ja wymiękam przyznaje się.
WRC is for boys.
Group B was for men.

audi94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 18 paź 2015, 19:51

Post autor: audi94 » 04 sty 2017, 20:16

Wiem, że nie jest to Diesel ale zmieniłem tą emulację, czujnik Niebieski wymieniłem, TPS ustawiłem, sonda lambda nowa, więc co robić ? Bo pomysły moje i wasze już wszystkie wykorzystałem.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4658
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 04 sty 2017, 21:13

A ile przejeżdżasz zanim na gaz przełączysz?
Chyba w mało którym silniku jest możliwość ręcznej adaptacji przez vaga.
sprawdź jakie temperatury powietrza i plynu widzi ecu.

Jak chcesz zmniejszyć dawke paliwa to zawsze mozesz sobie wpiąć jakiś potencjometr w obwód czujnika płynu.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

audi94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 18 paź 2015, 19:51

Post autor: audi94 » 04 sty 2017, 21:24

Przeważnie to wyjeżdżam z garażu i chodzi sobie chwilę na benzynie i powoli zaczynam jechać, nie że od razu mu daje ogień czy coś w tym stylu. Jeszcze skręcę śrubę od napięcia membrany aby zmniejszyć dawkę na wolnych obrotach bo mówiłeś, że za duża jest. Będę regulował patrząc na wykres sondy, to tak ile ma wynosić Lambda bo teraz na LPG biegu jałowym wynosi 0,88 V ? Bo może jest tak, że cała dawka nie spalana i jak gaszę na LPG to zostaje w komorze i ma ciężko później zapalić na benzynie i przez to rozjeżdżają się mapy wtryskowe. Jest to tak możliwe ? Czy źle sobie to wymyśliłem ?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4658
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 04 sty 2017, 21:37

audi94 pisze:Będę regulował patrząc na wykres sondy, to tak ile ma wynosić Lambda bo teraz na LPG biegu jałowym wynosi 0,88 V ?
Regulujesz patrząc na pozycje zaworu a sonda ma falować. Sterownik LPG czy silnika patrzy tylko czy napięcie na sondzie jest poniżej czy powyżej 0,5V.
audi94 pisze: Bo może jest tak, że cała dawka nie spalana i jak gaszę na LPG to zostaje w komorze i ma ciężko później zapalić na benzynie
Dawka podczas pracy nic nie ma do odpalania. Przed zgaszeniem silnik musiał by być zalany taką dawką, że by go zgasiło aby z tego powodu było go trudno odpalić.
audi94 pisze: i przez to rozjeżdżają się mapy wtryskowe.
Kolektor po odpaleniu silnik jest przewietrzany w ułamku sekundy, że ECU nie miałby szansy tego wykryć. Po drugi odczyty z sondy są brane dopiero kilka sekund po odpaleniu nawet ciepłego silnika.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

MIRON DKL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 176
Rejestracja: 01 sie 2016, 21:08
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: MIRON DKL » 04 sty 2017, 21:38

Witam
mam pytanie odnośnie wymiany sterownika w ABT +lpg BRC
Czy coś się zmieni gdy podmienię sterowniki?Czy wszystko będzie bez zmian?
Oczywiście Ecu o tych samych numerach identyczne z innego auta
1Z+021BD
ABT+LPG

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 04 sty 2017, 22:15

A po co wymienisz?

MIRON DKL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 176
Rejestracja: 01 sie 2016, 21:08
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: MIRON DKL » 05 sty 2017, 19:41

Bo nie chce odpalać czasem na benzynie i podczas jazdy na gazie też czasem gdy przełączę na PB to nie chce ale z tym różnie.Byłem z tym u elektromechanika i zdiagnozował zimny lut w ecu niby to zrobił ale po kilku dniach znowu to samo.Loteria nie wiem czy rano odpali na PB a na gazie nie chcę jej męczyć na zimno. Zaś moja druga audi 1Z w zimie sobie odpoczywa ale jak jestem zmuszony odpalam Tedeika.
Nie mam vaga i nawet nie biorę się za to bo to nie moja dziedzina.
1Z+021BD
ABT+LPG

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4658
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 05 sty 2017, 20:34

MIRON DKL, Sprawdzałeś czy lepiej odpali, gdy przed odpaleniem odłączysz akumulator na 10 minut?
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

MIRON DKL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 176
Rejestracja: 01 sie 2016, 21:08
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: MIRON DKL » 05 sty 2017, 20:55

Tak ale problem pozostaje dalej.Czujnik temp. niebieski nowy,ciśnienie paliwa gra.Coś po prostu niespodziewanie rozłącza Pb ale nigdy podczas jazdy na PB
1Z+021BD
ABT+LPG

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga