[B4 2.0 ABT] Ustawianie emulacji sondy lambda DT Gas System
Teraz po fakcie to ja wiem że by nie kupować interfejsu CH340, myślałem że coś się da zaradzić w tej sprawie.
[ Dodano: 2017-01-02, 21:07 ]
Bo mam jeszcze stary interfejs taki czarny ale coś tam nie chce się łączyć ale to z powodu tego że jak nie miałem interfejsu do gazu to próbowałem na nim podłączać i coś albo się spaliło albo nie wiem zasilanie jest bo kontrolka led świeci ale na liniach K i L coś się stało i chyba już jego nie da się zrobić.
[ Dodano: 2017-01-04, 17:30 ]
Zadziałał ten interfejs CH340, i sprawdziłem błędy i dalej jest błąd sondy lambda i składu mieszanki. Przez te kilka dni od resetowania ECU i przestawienia emulacji na Masę było nawet ok bo palił naprawdę ok ale już od wczoraj znowu są problemy z odpalaniem jakby się mapy wtryskowe rozjechały. Zrobiłem też na benzynie zdjęcia jak zachowuje się sonda, i jest bogata mieszanka na PB i jak ją zmniejszyć ?
https://zapodaj.net/8884051d46226.jpg.html
[ Dodano: 2017-01-02, 21:07 ]
Bo mam jeszcze stary interfejs taki czarny ale coś tam nie chce się łączyć ale to z powodu tego że jak nie miałem interfejsu do gazu to próbowałem na nim podłączać i coś albo się spaliło albo nie wiem zasilanie jest bo kontrolka led świeci ale na liniach K i L coś się stało i chyba już jego nie da się zrobić.
[ Dodano: 2017-01-04, 17:30 ]
Zadziałał ten interfejs CH340, i sprawdziłem błędy i dalej jest błąd sondy lambda i składu mieszanki. Przez te kilka dni od resetowania ECU i przestawienia emulacji na Masę było nawet ok bo palił naprawdę ok ale już od wczoraj znowu są problemy z odpalaniem jakby się mapy wtryskowe rozjechały. Zrobiłem też na benzynie zdjęcia jak zachowuje się sonda, i jest bogata mieszanka na PB i jak ją zmniejszyć ?
https://zapodaj.net/8884051d46226.jpg.html
Aha ok, jutro to zrobię jak piszesz.
Ale powiedźcie mi jak zmniejszyć te dawkę na benzynie bo przez to pewnie są problemy z odpalaniem.
Dodam też że wleje 10 litrów na odpalanie same i chwilę na zagrzanie jak teraz w zimie i moment i nie ma, benzyny pali jak smok, LPG to tak w trasie 10l więc w miarę jest ok.
Ale powiedźcie mi jak zmniejszyć te dawkę na benzynie bo przez to pewnie są problemy z odpalaniem.
Dodam też że wleje 10 litrów na odpalanie same i chwilę na zagrzanie jak teraz w zimie i moment i nie ma, benzyny pali jak smok, LPG to tak w trasie 10l więc w miarę jest ok.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Jedyna rada moja o ile gaz prawidłowo zrobiony i emulacja na masę. To odżałować kilka złotych zresetować ECU i odpalić na PB i tylko od pory zresetowania używać wyłącznie Pb nawet na 1 sekundę nie pozwolić przełączyć się na LPG.
Technicznie 400nawet do tyś kilometrów przy dłuższych trasach ECU ustawi prawidłowe mapy.
Technicznie 400nawet do tyś kilometrów przy dłuższych trasach ECU ustawi prawidłowe mapy.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
a co to disel jest że dawkę paliwa chcesz mu zmniejszyćaudi94 pisze:Ale powiedźcie mi jak zmniejszyć te dawkę na benzynie bo przez to pewnie są problemy z odpalaniem.
Zresztą już ci to pisaliśmy w innym temacie a ty nadal swoje. I podałem ci tam bardzo proste rozwiązanie i tanie przedewszystkim.
maciek889, Jarewa, macie zacięcie by to tłumaczyć mu po raz enty, ja wymiękam przyznaje się.
Przeważnie to wyjeżdżam z garażu i chodzi sobie chwilę na benzynie i powoli zaczynam jechać, nie że od razu mu daje ogień czy coś w tym stylu. Jeszcze skręcę śrubę od napięcia membrany aby zmniejszyć dawkę na wolnych obrotach bo mówiłeś, że za duża jest. Będę regulował patrząc na wykres sondy, to tak ile ma wynosić Lambda bo teraz na LPG biegu jałowym wynosi 0,88 V ? Bo może jest tak, że cała dawka nie spalana i jak gaszę na LPG to zostaje w komorze i ma ciężko później zapalić na benzynie i przez to rozjeżdżają się mapy wtryskowe. Jest to tak możliwe ? Czy źle sobie to wymyśliłem ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Regulujesz patrząc na pozycje zaworu a sonda ma falować. Sterownik LPG czy silnika patrzy tylko czy napięcie na sondzie jest poniżej czy powyżej 0,5V.audi94 pisze:Będę regulował patrząc na wykres sondy, to tak ile ma wynosić Lambda bo teraz na LPG biegu jałowym wynosi 0,88 V ?
Dawka podczas pracy nic nie ma do odpalania. Przed zgaszeniem silnik musiał by być zalany taką dawką, że by go zgasiło aby z tego powodu było go trudno odpalić.audi94 pisze: Bo może jest tak, że cała dawka nie spalana i jak gaszę na LPG to zostaje w komorze i ma ciężko później zapalić na benzynie
Kolektor po odpaleniu silnik jest przewietrzany w ułamku sekundy, że ECU nie miałby szansy tego wykryć. Po drugi odczyty z sondy są brane dopiero kilka sekund po odpaleniu nawet ciepłego silnika.audi94 pisze: i przez to rozjeżdżają się mapy wtryskowe.
Bo nie chce odpalać czasem na benzynie i podczas jazdy na gazie też czasem gdy przełączę na PB to nie chce ale z tym różnie.Byłem z tym u elektromechanika i zdiagnozował zimny lut w ecu niby to zrobił ale po kilku dniach znowu to samo.Loteria nie wiem czy rano odpali na PB a na gazie nie chcę jej męczyć na zimno. Zaś moja druga audi 1Z w zimie sobie odpoczywa ale jak jestem zmuszony odpalam Tedeika.
Nie mam vaga i nawet nie biorę się za to bo to nie moja dziedzina.
Nie mam vaga i nawet nie biorę się za to bo to nie moja dziedzina.