Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 LPG] Wysokie spalanie i kilka pytań o instalację LPG

Wszystko co związane z LPG
Awatar użytkownika
swiety82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 13 cze 2007, 23:43
Lokalizacja: Sagan Stadt

[B3 1.8 LPG] Wysokie spalanie i kilka pytań o instalację LPG

Post autor: swiety82 » 07 mar 2010, 17:08

Witam!

Moje B3 na gaźniku zaczęło jakiś czas temu dość dużo palić, 15 l w mieście i 10 na trasie to stanowczo za dużo jak na ten silnik. Przewertowałem forum, poszukałem na stronkach i doszedłem do wniosku że to może być prawdopodobnie parownik/reduktor?

Reduktor jest od nowości nie wymieniany, ma jakieś 6 lat, to samo filtr gazu. Wstyd się przyznać ale do tej pory instalacja lpg jakoś mnie nie interesowała i jak widać po czasie to sie mści.

Reduktor firmy Lo Gas (ponoć to jakaś "chińszczyzna" mimo iż firma włoska?), zastanawiam się czy regeneracja zmniejszy spalanie? Czy filterek gazu jak jest przybrudzony również wpływa na spalanie? Czy parownik można zamienić na inny? Np. na Lovato?

Autko pięknie odpala, nie traci wolnych obrotów, w sumie jedyna sugestia że parownik wymaga wymiany to jego wiek i syk gazu z otworu ujściowego z obudowy parownika, kilka minut po wyłączeniu silnika.

Znalazłem foto w sieci mojego Reduktora: http://www.mdf.go3.pl/images/PICT0059.JPG

No i jakie są Wasze opinie o firmie Lo Gas? Warto szukać zamiennika czy jednak bawić się w regenerację?

Pozdrawiam!

lukwoj21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 617
Rejestracja: 29 lis 2008, 16:07
Lokalizacja: Żary

Post autor: lukwoj21 » 07 mar 2010, 19:17

filter gazu wymien bo przez tyle lat juz napewno niezle zapchany.

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 07 mar 2010, 20:41

nic nie regeneruj bo to nieopłacalne ;-) nowy reduktor Lovato lub BRC to koszt ok 250 zeta i masz pewność a filtry gratis dorzucą <ok>

Soniak87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 217
Rejestracja: 15 paź 2009, 21:55
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa

spalanie

Post autor: Soniak87 » 07 mar 2010, 23:04

Witam podłączam sie z takiem pytaniem otóz mam identyczny silnik i chce poznac wasze zdanie na temat spalania lpg otóż do mojej butli (w papierach 35l) wchodzi 27l gazu nie przekraczajac 80km/h zrobie 320km głownie w 20km trasie prostej.
Wiec 320km/h : 27l=11,85 na 100km to duzo czy malo wg was? reduktor nowy wymieniany koncem grudnia filtr gazu wymieniany w pazdzierniku.

Awatar użytkownika
radekmc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 152
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:15
Lokalizacja: Lebelskie

Post autor: radekmc » 07 mar 2010, 23:13

wymień na nowy bo stary pewnie już jest zaklejony i leje gazem jam leci
kup coś firmowego a potem na regulację

mi 1.8 JN palił od 12 w górę ale zawsze mi się spieszyło

Awatar użytkownika
maly81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 15 gru 2008, 20:00
Lokalizacja: bialystok / sztabin

Post autor: maly81 » 07 mar 2010, 23:32

soniak87 jak ty liczysz ci pali 8.4
27:320 i pomnóż przez 100

Awatar użytkownika
radekmc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 152
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:15
Lokalizacja: Lebelskie

Post autor: radekmc » 08 mar 2010, 00:02

soniak nie uważało się na matmie :-P
27/3.2=8,4375
jak tyle pali faktycznie to zabijasz silnik...

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 08 mar 2010, 08:49

Ja uzyskuję 8,0 w czystej trasie przy delikatnej jeździe - mam założony sterownik STAG100 - nie ma mowy o jeździe na zubożonej mieszance . Krótkie odcinki 4km po mieście wychodzą w ganicy 14-15 litrów . Jeżeli Twoja jazda polega cały czas na odpaleniu i zrobieniu 20km po trasie , to będzie to super wynik ale radzę sprawdzić na jekiej mieszance jeździsz , żebyś przypadkiem nia zarżnął silnika . Jeżeli jest w tym jeszcze jazda po mieście to radzę szukać drugiego silnika bo ten przy dłuższej jeździe na takim zubożeniu szybko padnie .

leopard
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 09 wrz 2009, 00:14

Post autor: leopard » 08 mar 2010, 15:20

wiesz kolego w okresie zimowym to normalne spalanie gazu i nic nie kombinuj 1.8 latem spala około 8l gazu na trasie w zimie ponad 10 a w mieście 15 chyba że jakiś nawiedzony twierdzi że to nieprawda takie jest spalanie a co do mieszalnika że ma 6 lat a działa to jest okey w mieszalniku wymieniasz tylko membrany od reduktora i ilości gazu i to cała regeneracja,a że po wyłączeniu zapłonu słychać syczenie gazu to normalne bo elektrozawór odcina gaz przy mieszalniku ale pozostały w nim gaz się ulatnia przez jakiś czas

Soniak87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 217
Rejestracja: 15 paź 2009, 21:55
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa

Post autor: Soniak87 » 08 mar 2010, 17:45

Trochę jeżdże na miescie ale nie w godzinach szczytu no chyba ze musze ale to juz naprawde zadko. A tak to glownie w weekendy ale nie na zasadzie ze stoje po korkach przy czerwonym swietle. Co ile filtr gazu powinien byc wymieniany? jezdzi normalnie nic nie szarpie nie jest slabszy. A faktycznie zle policzylem zmeczony wczoraj bylem. Przy jezdzie powyzej 80km/h tak do 110km/h zrobie mniej wiecej 300km bez zadnego ssania, żyłowania.

never_tomek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:35
Lokalizacja: Tychy

Post autor: never_tomek » 08 mar 2010, 19:11

witam

Posiadam B3 1.8 l. na mechanicznym wtrysku wielopunktowym bez komputera zwykły wtrysk i na LPG spalanie to od 9l-15l zależy od jazdy oczywiście . Chcę zaznaczyć ,że gaz jest założony na zasadzie gaźnikowej a z tego co wiem to odpowiednie spalanie.Ładnie pali na trasie jadąc do 110 km/h wtedy widać efekty 9l. spalania lpg to prawda :).Posiadam butle o poj.60 l. do której wchodzi ok.48 l.gazu.średnio zrobię na tym ok 420 km , przy normalnej jeździe czyli nie żyłując silnika na dłuższej trasie zrobiłem ok 530 km .
pozdro

leopard
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 09 wrz 2009, 00:14

Post autor: leopard » 08 mar 2010, 21:28

never_tomek pisze:witam

Posiadam B3 1.8 l. na mechanicznym wtrysku wielopunktowym bez komputera zwykły wtrysk i na LPG spalanie to od 9l-15l zależy od jazdy oczywiście . Chcę zaznaczyć ,że gaz jest założony na zasadzie gaźnikowej a z tego co wiem to odpowiednie spalanie.Ładnie pali na trasie jadąc do 110 km/h wtedy widać efekty 9l. spalania lpg to prawda :).Posiadam butle o poj.60 l. do której wchodzi ok.48 l.gazu.średnio zrobię na tym ok 420 km , przy normalnej jeździe czyli nie żyłując silnika na dłuższej trasie zrobiłem ok 530 km .
pozdro
Panowie to konkretna odpowiedz na wasze pytanie odnośnie butli z gazem propan butan jej pojemność nigdy nie będzie odpowiadać rzeczywistej pojemności bo by wybuchła taka prawda po założeniu instalacji gazowej zanim jest napełniona gazem jest napełniana powietrzem około 8-10 litrów a następnie gazem dlatego taka rozbieżność w pojemności a znacie zasade że nie powinno się zużywać gazu w butli do końca prawda właśnie dlatego...a dla wyjaśnienia o co chodzi to sami przyznacie racje nabijcie butle do pełnej jej pojemności gazem w tych warunkach jest oki ale jak zwiększy się temperatura otoczenia jak latem gdzie w bagażniku jest 70 stopni celcjusza to masz bombe a niedaj boże jak ktoś uderzy w tył gdzie jest butla wtedy to wasze ostatnie chwile i to nie żart ani mój wymysł poprosru rzeczywistość

Awatar użytkownika
swiety82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 13 cze 2007, 23:43
Lokalizacja: Sagan Stadt

Post autor: swiety82 » 10 mar 2010, 15:42

Dziękuję wszystkim za podpowiedzi!

Zapytam jeszcze jak dobrać filtr do gazu? Na zaworze(w miejscu gdzie znajduje sie ten filtr) powinny być jakieś bicia producenta czy raczej są filtry odgórnie jednego rozmiaru?

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 10 mar 2010, 22:12

Filtry mają różne rozmiary , najlepiej podjedź autkiem do sklepu z caęściami LPG to Ci tam odpowiedni filterek dobiorą albo szukaj nazwy na zaworze , ewentualnie zdjęcia mogą też pomóc .

Awatar użytkownika
swiety82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 13 cze 2007, 23:43
Lokalizacja: Sagan Stadt

Post autor: swiety82 » 16 mar 2010, 11:13

Byłem u gazownika...

Naprawa czyli wymiana parownika z Lo-gas na Lovato i filtra, do tego regulacja i gwarancja na rok 350zł... Z jego częściami i robotą myślę że to uczciwa cena. Do tego zapewniał że spalanie spadnie więc zdecyduję się na to pewnie.

O rezultatach napiszę po naprawie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl