[B3 1.8 LPG] Wysokie spalanie i kilka pytań o instalację LPG
[B3 1.8 LPG] Wysokie spalanie i kilka pytań o instalację LPG
Witam!
Moje B3 na gaźniku zaczęło jakiś czas temu dość dużo palić, 15 l w mieście i 10 na trasie to stanowczo za dużo jak na ten silnik. Przewertowałem forum, poszukałem na stronkach i doszedłem do wniosku że to może być prawdopodobnie parownik/reduktor?
Reduktor jest od nowości nie wymieniany, ma jakieś 6 lat, to samo filtr gazu. Wstyd się przyznać ale do tej pory instalacja lpg jakoś mnie nie interesowała i jak widać po czasie to sie mści.
Reduktor firmy Lo Gas (ponoć to jakaś "chińszczyzna" mimo iż firma włoska?), zastanawiam się czy regeneracja zmniejszy spalanie? Czy filterek gazu jak jest przybrudzony również wpływa na spalanie? Czy parownik można zamienić na inny? Np. na Lovato?
Autko pięknie odpala, nie traci wolnych obrotów, w sumie jedyna sugestia że parownik wymaga wymiany to jego wiek i syk gazu z otworu ujściowego z obudowy parownika, kilka minut po wyłączeniu silnika.
Znalazłem foto w sieci mojego Reduktora: http://www.mdf.go3.pl/images/PICT0059.JPG
No i jakie są Wasze opinie o firmie Lo Gas? Warto szukać zamiennika czy jednak bawić się w regenerację?
Pozdrawiam!
Moje B3 na gaźniku zaczęło jakiś czas temu dość dużo palić, 15 l w mieście i 10 na trasie to stanowczo za dużo jak na ten silnik. Przewertowałem forum, poszukałem na stronkach i doszedłem do wniosku że to może być prawdopodobnie parownik/reduktor?
Reduktor jest od nowości nie wymieniany, ma jakieś 6 lat, to samo filtr gazu. Wstyd się przyznać ale do tej pory instalacja lpg jakoś mnie nie interesowała i jak widać po czasie to sie mści.
Reduktor firmy Lo Gas (ponoć to jakaś "chińszczyzna" mimo iż firma włoska?), zastanawiam się czy regeneracja zmniejszy spalanie? Czy filterek gazu jak jest przybrudzony również wpływa na spalanie? Czy parownik można zamienić na inny? Np. na Lovato?
Autko pięknie odpala, nie traci wolnych obrotów, w sumie jedyna sugestia że parownik wymaga wymiany to jego wiek i syk gazu z otworu ujściowego z obudowy parownika, kilka minut po wyłączeniu silnika.
Znalazłem foto w sieci mojego Reduktora: http://www.mdf.go3.pl/images/PICT0059.JPG
No i jakie są Wasze opinie o firmie Lo Gas? Warto szukać zamiennika czy jednak bawić się w regenerację?
Pozdrawiam!
spalanie
Witam podłączam sie z takiem pytaniem otóz mam identyczny silnik i chce poznac wasze zdanie na temat spalania lpg otóż do mojej butli (w papierach 35l) wchodzi 27l gazu nie przekraczajac 80km/h zrobie 320km głownie w 20km trasie prostej.
Wiec 320km/h : 27l=11,85 na 100km to duzo czy malo wg was? reduktor nowy wymieniany koncem grudnia filtr gazu wymieniany w pazdzierniku.
Wiec 320km/h : 27l=11,85 na 100km to duzo czy malo wg was? reduktor nowy wymieniany koncem grudnia filtr gazu wymieniany w pazdzierniku.
Ja uzyskuję 8,0 w czystej trasie przy delikatnej jeździe - mam założony sterownik STAG100 - nie ma mowy o jeździe na zubożonej mieszance . Krótkie odcinki 4km po mieście wychodzą w ganicy 14-15 litrów . Jeżeli Twoja jazda polega cały czas na odpaleniu i zrobieniu 20km po trasie , to będzie to super wynik ale radzę sprawdzić na jekiej mieszance jeździsz , żebyś przypadkiem nia zarżnął silnika . Jeżeli jest w tym jeszcze jazda po mieście to radzę szukać drugiego silnika bo ten przy dłuższej jeździe na takim zubożeniu szybko padnie .
wiesz kolego w okresie zimowym to normalne spalanie gazu i nic nie kombinuj 1.8 latem spala około 8l gazu na trasie w zimie ponad 10 a w mieście 15 chyba że jakiś nawiedzony twierdzi że to nieprawda takie jest spalanie a co do mieszalnika że ma 6 lat a działa to jest okey w mieszalniku wymieniasz tylko membrany od reduktora i ilości gazu i to cała regeneracja,a że po wyłączeniu zapłonu słychać syczenie gazu to normalne bo elektrozawór odcina gaz przy mieszalniku ale pozostały w nim gaz się ulatnia przez jakiś czas
Trochę jeżdże na miescie ale nie w godzinach szczytu no chyba ze musze ale to juz naprawde zadko. A tak to glownie w weekendy ale nie na zasadzie ze stoje po korkach przy czerwonym swietle. Co ile filtr gazu powinien byc wymieniany? jezdzi normalnie nic nie szarpie nie jest slabszy. A faktycznie zle policzylem zmeczony wczoraj bylem. Przy jezdzie powyzej 80km/h tak do 110km/h zrobie mniej wiecej 300km bez zadnego ssania, żyłowania.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 41
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:35
- Lokalizacja: Tychy
witam
Posiadam B3 1.8 l. na mechanicznym wtrysku wielopunktowym bez komputera zwykły wtrysk i na LPG spalanie to od 9l-15l zależy od jazdy oczywiście . Chcę zaznaczyć ,że gaz jest założony na zasadzie gaźnikowej a z tego co wiem to odpowiednie spalanie.Ładnie pali na trasie jadąc do 110 km/h wtedy widać efekty 9l. spalania lpg to prawda .Posiadam butle o poj.60 l. do której wchodzi ok.48 l.gazu.średnio zrobię na tym ok 420 km , przy normalnej jeździe czyli nie żyłując silnika na dłuższej trasie zrobiłem ok 530 km .
pozdro
Posiadam B3 1.8 l. na mechanicznym wtrysku wielopunktowym bez komputera zwykły wtrysk i na LPG spalanie to od 9l-15l zależy od jazdy oczywiście . Chcę zaznaczyć ,że gaz jest założony na zasadzie gaźnikowej a z tego co wiem to odpowiednie spalanie.Ładnie pali na trasie jadąc do 110 km/h wtedy widać efekty 9l. spalania lpg to prawda .Posiadam butle o poj.60 l. do której wchodzi ok.48 l.gazu.średnio zrobię na tym ok 420 km , przy normalnej jeździe czyli nie żyłując silnika na dłuższej trasie zrobiłem ok 530 km .
pozdro
Panowie to konkretna odpowiedz na wasze pytanie odnośnie butli z gazem propan butan jej pojemność nigdy nie będzie odpowiadać rzeczywistej pojemności bo by wybuchła taka prawda po założeniu instalacji gazowej zanim jest napełniona gazem jest napełniana powietrzem około 8-10 litrów a następnie gazem dlatego taka rozbieżność w pojemności a znacie zasade że nie powinno się zużywać gazu w butli do końca prawda właśnie dlatego...a dla wyjaśnienia o co chodzi to sami przyznacie racje nabijcie butle do pełnej jej pojemności gazem w tych warunkach jest oki ale jak zwiększy się temperatura otoczenia jak latem gdzie w bagażniku jest 70 stopni celcjusza to masz bombe a niedaj boże jak ktoś uderzy w tył gdzie jest butla wtedy to wasze ostatnie chwile i to nie żart ani mój wymysł poprosru rzeczywistośćnever_tomek pisze:witam
Posiadam B3 1.8 l. na mechanicznym wtrysku wielopunktowym bez komputera zwykły wtrysk i na LPG spalanie to od 9l-15l zależy od jazdy oczywiście . Chcę zaznaczyć ,że gaz jest założony na zasadzie gaźnikowej a z tego co wiem to odpowiednie spalanie.Ładnie pali na trasie jadąc do 110 km/h wtedy widać efekty 9l. spalania lpg to prawda .Posiadam butle o poj.60 l. do której wchodzi ok.48 l.gazu.średnio zrobię na tym ok 420 km , przy normalnej jeździe czyli nie żyłując silnika na dłuższej trasie zrobiłem ok 530 km .
pozdro