Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Zamiana instalacji LPG

Wszystko co związane z LPG
Awatar użytkownika
Prezes
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 27 lut 2007, 19:24
Lokalizacja: Praszka

[B4 ABK] Zamiana instalacji LPG

Post autor: Prezes » 03 lut 2012, 16:29

Witam.
Przegladam forum od wczoraj i nie znalazłem nic na ten temat, więc postanowiłem założyć nowy temat. Jeśli cos takiego juz było to przepraszam.

jestem szczesliwym posiadaczem ABK i jak wielu "szczęsliwców" mam problemy z gazem ...
strzały itd ....

kilka dni temu zrobiłem sobie mały remoncik :
wymiana uszczelki pod głowicą i pozostałych uszczelek w silniku i przy silniku ;-)
wymiana kopułki, palca i przewodów (niestety nie Beru bo nie mieli)

posiadam LPG II gen BINGO-M
pytanie brzmi :
czy po założeniu sekwencji problemy znikną ?? chodzi mi o wystrzały
czy da sie coś zachować z dotychczasowej instalacji żeby nie trzeba bylo ponosić dodatkowych kosztów ??

wyczytałem na forum że jest jeszcze BLOS, ale czy to dobre rozwiazanie ?? i czy wyeliminuje strzały ??

autkiem dojeżdzam do pracy jakies ok 30km, czasem w 5 osób. W tej chwili zależy jak mu sie zachce .... czasem jedzie, czasem strzeli itd... na ta chwile odpialem kostke od przepustnicy i jakoś idzie jechać, problem jest tylko na benzynie bo gaśnie zanim sie nagrzeje.

prosze o opinie.

Pozdrawiam
Tomek

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 03 lut 2012, 16:59

W moim aucie od 6 lat zamontowany stary Autronic AL700 i jak dotąd strzału nie było, polecam sprawdzić ustawienie zapłonu dla ABK to priorytet, no i na początek taniej Cię to wyniesie niż zmiana instalacji.A co do ustawienia zapłonu to poczytaj na forum jest do tego cała instrukcja.

Awatar użytkownika
Prezes
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 27 lut 2007, 19:24
Lokalizacja: Praszka

Post autor: Prezes » 03 lut 2012, 17:01

zapłon ustawiony stoboskopem itd ...

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 03 lut 2012, 17:25

Z nowej instalacji pozostanie tylko butla tak że min 1400zł i tak trzeba będzie wyłożyć, piszesz że jak odepniesz TPS to na LPG jest poprawa, kiedy ostatnio byłeś na regulacji gazu?Możliwe że jeździsz na zbyt ubogiej mieszance i stąd strzały.

Awatar użytkownika
Prezes
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 27 lut 2007, 19:24
Lokalizacja: Praszka

Post autor: Prezes » 03 lut 2012, 17:37

szukam wszystkiego na temat ustawiania zapłonu ....

czy da sie ustawic zapłon bez odpinania tego czyjnika i przegazowania ?????

czy jest to po prostu niemożliwe ??

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 03 lut 2012, 17:50

Jest to niemożliwe ponieważ ktoś będzie kręcił aparatem żeby np. opóźnić to sterownik nie będący w trybie serwisowym będzie automatycznie wyprzedzał zapłon.

Awatar użytkownika
Prezes
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 27 lut 2007, 19:24
Lokalizacja: Praszka

Post autor: Prezes » 03 lut 2012, 18:25

reasumujac to czego sie dowiedziałem na temat ustawiania zapłonu :
wypinam koste z niebieskiego czujnika, przegazówka powyżej 3,5tys - 3 razy powtórzyc

jeśli sie uda to tak na chłopski rozum jak to rozpoznam ??

czarny286

Post autor: czarny286 » 03 lut 2012, 19:50

ja pierdziele taka instalacji w takim aucie ? no ja bym się bał z takim czymś jezdzić V6,no i tak jak piszesz są efekty w postaci strzałów.Kolego nie oglądaj się tylko zmień instalację jeśli możesz . Bo będzie naprawdę tragedia . Czasami na pewnych żeczach się nie da oszczędzić. Ale coś innego niż sekwencja w takim aucie to Hardkor.

Awatar użytkownika
Prezes
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 27 lut 2007, 19:24
Lokalizacja: Praszka

Post autor: Prezes » 03 lut 2012, 19:55

Kolego ja nie mam V6 ...
przeczytaj uważnie że chodzi o ABK ;-)

kiedyś miałem V6 i został avatar....

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 03 lut 2012, 20:21

Podstawa to świece i kable. Nie kupuj taniego szajsu tylko konkretne (Kable NGK, świece irydowe boscha). Miałem podobne problemy w digifancie VW. Czasami strach było dodać gazu. Kupiłem nowe świece i kable ale po 150km trafiał się strzał. Po zakupie irydowych świec nie ma w ogóle problemu. Ustąpiło nawet lekkie falowanie mocy podczas jazdy. Włożysz 1400zł w instalacje sekwencyjna i będziesz zakładał nowe tematy, że auto więcej pali szarpie, jaki mnożnik ustawić, jakie ciśnienie, czy mapy się pokrywają i wiele innych dolegliwości sekwencyjnych. Takich tematów jest mnóstwo. Kup świece za 200zł komplet i ciesz się swoim ABK. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 03 lut 2012, 20:22

Jeśli ustawiałeś kiedyś zapłon to widziałeś na pewno znacznik 0 i/lub kreska określający kąt wyprzedzenia zapłonu na kole zamachowym.Przy nie zablokowanym sterowniku świecąc stroboskopem będziesz widział że kreska ciągle odchyla się o kilka mm w lewo i prawo, jeśli zablokujesz sterownik kreska będzie stała sztywno w miejscu.

Ustaw tak żeby biała kreska ze zdjęcia zrównała się z krawędzią nadlewu zaznaczoną na zielono.

Obrazek

Awatar użytkownika
Prezes
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 27 lut 2007, 19:24
Lokalizacja: Praszka

Post autor: Prezes » 03 lut 2012, 20:29

sam zapłonu nie ustawiałem , robił to kolega, ale juz wiem że na bank nie odpinał kostki :evil: bo jak wielu nawet o tym nie wiedział...

jesli sie uporam z tym wszystkim tzn z zapłonem ze świecami, kablami itd
to czy cos jeszcze zostaje do zrobienia ??

martwi mnie jeszcze to dziadostwo antywybuchowe to pomiedzy przepływka a kolektorem
na to mam taka gume założoną i jak strzeli to guma spada.... zakładam i jade dalej...
ale jakos nie przemawia za mną ta guma bo trzyma sie jakos licho i miejscami wpada w te wneki....
myślicie że skoro ona nie dolega dobrze i wlatuje tam jakieś lewe powietrze to czy to też ma wpływ na strzały ??
miałem to tak już jak kupiłem autko

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 03 lut 2012, 20:40

Pomyśl że ta klapa uratowała przepływomierz i obudowę filtra powietrza, gdyby nie ona to na początku tematu napisałbyś że masz już dość klejenia obudowy filtra.A skoro miałeś tych strzałów sporo to wymień całą klapę chyba że znajdziesz gdzieś odpowiednią gumę, lewe powietrze ma wpływ na pracę tego silnika ABK bardzo źle znosi lewe powietrze.

Awatar użytkownika
Prezes
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 27 lut 2007, 19:24
Lokalizacja: Praszka

Post autor: Prezes » 03 lut 2012, 20:55

nie wiem czy myślimy o tym samym...
mi chodzi o taka tulejkę która jest założona przy przepływce, do niej jest ta guma która idzie potem do kolektora.
na tej gumie jest też taki a'la zawór przeciwwybuchowy gumowy który się odchyla

ale mi chodzi o ten pierścień - tuleje

na nia naciagnieta jest guma, szeroka na 1 - 1,5 cm
tuleja jest aluminowa

czy idzie to jakoś zastąpić jakąs inną zeby ta guma na niej była bardziej dopasowana ??

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 03 lut 2012, 21:10

O tym samym, jeśli ta guma nie dolega dobrze do tulei (jest luźna, nawet lekko) to nie jest dobrze bo silnik łapie tędy lewe powietrze za przepływomierzem.

http://allegro.pl/klapa-antywybuchowa-z ... 06682.html

W gumie między klapą w tulei a przepustnicą jest coś jeszcze zamontowane?Jeśli tak to wywal, tam wystarczy tylko klapa za przepływką i nic więcej.

Tu są same gumy:

http://allegro.pl/30-guma-uszczelka-do- ... 69518.html
Ostatnio zmieniony 03 lut 2012, 21:19 przez krisiun1, łącznie zmieniany 3 razy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl