[B4 2.0 ABT] zapłon przyspieszony jak mocno?
[B4 2.0 ABT] zapłon przyspieszony jak mocno?
Witam wszystkich klubowiczów na wstępie chciałbym się dowiedzieć jaka jest maksymalna odległośc tłoka przed górnym punktem zwrotnym ostatnio przyspieszylem sobie troche zaplon oczywiscie samochud dostał jakby 20 koni ale po sprawdzeniu po0 wyreceniu swiecy z 1 cylindra i zdiecia kopułki i ustawieniu na znaki na kolezamachowym i gornym kolkiem odleglosc zaplonu przed gpz wynosi okolo 3 milimetrow obawiam sie że jest to za duzo jesli ktos wie jaka jes optymalny zaplon przed gpz to z góry dzięki
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Jak po przyspieszeniu zapłonu dobrze chodzi i silnik nie dzwoni to może zostać teraz mamy lepsze paliwo niż kiedyś a lpg to ma liczbę oktanową w okolicach 100 i do tego wolniej się spala więc wcześniejszy zapłon jest wskazany.
Aby ustawić sobie zapłon tak jak w komarze to trzeba by było wyliczyć sobie z długości wykorbienia ile stopni to ile mm. Czyli wziąć 92,80 mm czyli skok, przeliczyć na obwód. Skok to będzie średnica więc trzeba przeliczyć na promień czyli 92,8mm/2 = 46,4mm. Dalej potrzebny jest wzór na obwód którego uczą w szkole podstawowej 2πr czyli 2 • 3,14 • 46,4 = 291,392 mm
Teraz tylko policzyć ile 1° to ile mm skoku tłoka.
291,392 / 360 = 0,8094222222222222 mm/°.
6° • 0,8094222222222222 mm/°
czyli 6° to 4,856533333333333mm skoku tłoka
Już lepiej użyć leda albo miernika i wpiąć w środkowy halla i do plusa i pokręcając silnikiem i patrzyć do LEDa i w okienko gdy dioda zgaśnie to następuje zapłon.
Kolejna spraw to nie wiadomo czy sterownik nie przesuwa sobie zapłonu względem tego co można odczytać ustawiając zapłon jak wyżej a tym co wyjdzie gdy silnik pracuje.
Aby ustawić sobie zapłon tak jak w komarze to trzeba by było wyliczyć sobie z długości wykorbienia ile stopni to ile mm. Czyli wziąć 92,80 mm czyli skok, przeliczyć na obwód. Skok to będzie średnica więc trzeba przeliczyć na promień czyli 92,8mm/2 = 46,4mm. Dalej potrzebny jest wzór na obwód którego uczą w szkole podstawowej 2πr czyli 2 • 3,14 • 46,4 = 291,392 mm
Teraz tylko policzyć ile 1° to ile mm skoku tłoka.
291,392 / 360 = 0,8094222222222222 mm/°.
6° • 0,8094222222222222 mm/°
czyli 6° to 4,856533333333333mm skoku tłoka
Już lepiej użyć leda albo miernika i wpiąć w środkowy halla i do plusa i pokręcając silnikiem i patrzyć do LEDa i w okienko gdy dioda zgaśnie to następuje zapłon.
Kolejna spraw to nie wiadomo czy sterownik nie przesuwa sobie zapłonu względem tego co można odczytać ustawiając zapłon jak wyżej a tym co wyjdzie gdy silnik pracuje.
Teraz trudno znaleźć mechanika, który posiada lampę.Krys1994 pisze: Podjedź do mechanika niech Ci ustawi na lampę i nie kombinuj z mierzeniem odległości tłoka bo i tak idealnie nie zrobisz.
Ale walisz byki.cybul22 pisze:samochud
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Kolejna sprawa że trzeba by było sprawdzać zawsze kręcąc silnikiem do przodu. Kiedyś próbowałem ustawić tak zapłon na zgaszonym ABK porównując wyprzedzenie z innego ABK z ustawionym zapłonem. Ale jak silnik nie pracuje to zębatka aparatu jest nie napięta (gdy silnik pracuje to opór pompy oleju kasuje luz). Nawet jak sprawdzałem kręcąc silnikiem we właściwą stronę to rozrzut był duży. Tylko ja odmierzyłem odległość na kole zamachowym przed 0 i sprawdzałem miernikiem.