Witam chciałbym zamontować emulator sondy lambda w moim audi. Po przeczytaniu cennych informacji na forum zdecydowałem o tej "operacji"mam tylko prosty dylemacik mówicie że by przekaźnik co kierował by sygnał z lambdy na mase na gazie podłączyć pod elektro zawór LPG. Tylko który to zawór tzn gdzie on jest? To ten zawór co ma zaraz pod sobą filtr gazu? Czy ten przy parowniku? (tam gdzie podłączone są węże od układu chłodzenia z silnika)
instalacja I generacji przełączana "guzikiem" BRC.
Podpowiedzcie bo jutro z rana zabieram się za montaż tego przekaźnika
[B3 1.6 PP `89r] zawór Gazu BRC
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Sygnału z sondy nie podłączaj do masy :!: Daj przekaźnik ze stykiem NC/NO (normalnie zamknięty/normalnie otwarty) i podłącz tak aby przełączał masę na kabel komputera a sondę zostawiał niepodłączoną do niczego.siejkers pisze:mówicie że by przekaźnik co kierował by sygnał z lambdy na mase
Wg. mnie robienie emulacji przy tym gaźniku niema sensu bo on nie uczy się parametrów. Jak u siebie przełączyłem benzyna-gaz-benzyna to po powrocie na benzynę bez problemu zaczynał regulować mieszankę na podstawie sygnałów z sondy. Nie było też innych problemów jak w innych silnikach.
Niema różnicy z którego zawory weźmiesz prąd dla przekaźnika bo wszystkie są otwierane jednocześnie.
Tutaj masz schemat jak to podłączyć
Przy tym gaźniku powinieneś mieć też odłączanie "przesłony wstępnej" przy pracy na gazie. Zobacz czy jak silnik pracuje na gazie to czy ona się rusza.
Trochę źle to przedstawiłem ale chodziło mi właśnie o mase dla sygnału do kompa na gazie.aldi pisze:Sygnału z sondy nie podłączaj do masy :!: Daj przekaźnik ze stykiem NC/NO (normalnie zamknięty/normalnie otwarty) i podłącz tak aby przełączał masę na kabel komputera a sondę zostawiał niepodłączoną do niczego.
Dzięki za foto własie z niego ściągnąłem schemat podłączenia i już zainstalowane ale problem dalej tkwi.
nie mam odłączenia przesłony wstępnej bo chodzi o o tą górną klapkę "nastawnik przepustnicy rozruchowej powietrza" tak? A ona musi być odłączona czy jest raczej tylko zalecanie jej odłączenie? co sie zmieni w pracy na gazie jak ona będzie odłączona tzn otwarta na maxa bo jak sie ją odłączy to zostaje otwarta.aldi pisze: Przy tym gaźniku powinieneś mieć też odłączanie "przesłony wstępnej" przy pracy na gazie. Zobacz czy jak silnik pracuje na gazie to czy ona się rusza.
Jutro zobacze ten myk odłącze ją na gazie zobaczymy jak będzie chodził ale na gazie to mi chodzi b. dobrze w porównaniu z benzyną.
A co do odłączania sondy na gazie to przecież ten gaźnik jest sterowany elektronicznie z tego mini komputerka ECOTRONIK jeśli mu to nie pomoże to chyba nie powinno zaszkodzić
a próbuję różnych myków bo borykam się ze złą przcą silnika na PB
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
aldi pisze:Źle pracuje na benzynie czy ciepły czy zimny?
Tą klapkę warto odłączyć bo raz że silnik powinien móc zassać więcej mieszanki gdy jest otwarta a dwa to po co ma się niepotrzebnie zużywać.
Na PB odpalam wskakuje na ok 1500obr (zimny) i powoli spada do 900obr chwilkę pochodzi ok pół minuty i nie może utrzymać tych obrotów spadają do ok 600obr i znowu mu podnosi do ok 1100obr czasem 1200obr bo kuleje i tak w kółko na zimnym czy ciepłym bardzo podobnie ale jak mu przy gazuje do ok 5000obr to przez ok minute ma stałe obroty ok 950 tak pokazuje obrotek i po tym czasie znów mu wzrastają co jakiś czas. Na wysokich obrotach jest ok podczas jazdy też ok. Tylko wolne obroty po krótkim chodzeniu na jałowo wariują.
A z tym odłączeniem przesłony wstępnej na gazie sprawdzę jutro i zobacze jak będzie może faktycznie warto zaoszczędzić tej przesłony...