[b4/abk] Mała naprawa zawiesznia.
[b4/abk] Mała naprawa zawiesznia.
Witam
Z racji tego, że kupiłem B4 ABK dziś byłem na stacji diagnostycznej, zapłaciłem 35 zł za sprawdzenie co pod spodem puka i piszczy. Wycenili mi wraz z robocizną i końcową znierznością na około 450 - 500 zł max za naprawe i wymiane : sworznia wachacza lewy przód, 2x tuleje wachacza przód, osłona przegubu prawa, klocki hamulcowe prawy tył. Co o tym myślicie?? Duzo/mało? MOże lepiej samemu części poszukać i sie pogrzebać? Z tymi klockami z tylu z prawej strony zdarte są bo zaciski trzymają:(
Z racji tego, że kupiłem B4 ABK dziś byłem na stacji diagnostycznej, zapłaciłem 35 zł za sprawdzenie co pod spodem puka i piszczy. Wycenili mi wraz z robocizną i końcową znierznością na około 450 - 500 zł max za naprawe i wymiane : sworznia wachacza lewy przód, 2x tuleje wachacza przód, osłona przegubu prawa, klocki hamulcowe prawy tył. Co o tym myślicie?? Duzo/mało? MOże lepiej samemu części poszukać i sie pogrzebać? Z tymi klockami z tylu z prawej strony zdarte są bo zaciski trzymają:(
Ostatnio zmieniony 18 wrz 2011, 21:12 przez Glaca26, łącznie zmieniany 1 raz.
jeśli chcesz się pobawić to zrób to sam nie będziesz miał problemu z niczym. Jedynie tuleje teoretycznie trzeba na prasie hydraulicznej, ale można bez tylko trzeba pomysłu i cierpliwości
ja osobiście nie ufam mechanikom.
cena wg. mnie zabójcza
u mnie za zbieżność z geometrią kasują 40 - 70 zł.
a ten hamulec z tyłu napisałeś, że zaciski trzymają w sensie hamulec ręczny się zacina?
ja osobiście nie ufam mechanikom.
cena wg. mnie zabójcza
u mnie za zbieżność z geometrią kasują 40 - 70 zł.
a ten hamulec z tyłu napisałeś, że zaciski trzymają w sensie hamulec ręczny się zacina?
Hamulec ręczny poprzedni właściciel mówił żebym nie zaciągał bo coś tam się zblokuje i chyba faktycznie sie zblokował, bo jak cofam to słysze mocne szorowanie z tyłu. Wydaje mi sie że skutkiem tego szorowania jest wytarcie klocków hamulcowych z tyłu od strony pasażera. Na stacji diagnostycznej mówił mi mechanik że klocki na prawym tylnim kole to starte prawie do blachy:(
Jeżeli chodzi o zabawe samemu w wymiane tych części to ma może ktoś opis ?? dobrze byłoby ze zdjęciami pozdrawiam
Jeżeli chodzi o zabawe samemu w wymiane tych części to ma może ktoś opis ?? dobrze byłoby ze zdjęciami pozdrawiam
https://audi80.pl/audi-80-b3-wymiana ... t40028.htm
tu jest opis wymiany tulei.
sworzeń: odkręcasz śrubę przy zwrotnicy, wybijasz ze zwrotnicy, odkręcasz od wahacza. zakładasz nowy
wymiana osłony przegubu:
https://audi80.pl/b41z-wymiana-oslon ... t15532.htm
odnośnie tego hamulca z tyłu to walczyłem z tym i jest trochę zabawy... aleee dla chcącego itd.
sama wymiana klocków w tym przypadku pomoże tyle ile umarłemu kadziło, trzeba to rozebrać, obejrzeć tłoczek ( ewentualnie wymienić ) wymienić uszczelki. wygląda to tak:
https://audi80.pl/90-b3-ng-regenerac ... t44458.htm
tu jest opis wymiany tulei.
sworzeń: odkręcasz śrubę przy zwrotnicy, wybijasz ze zwrotnicy, odkręcasz od wahacza. zakładasz nowy
wymiana osłony przegubu:
https://audi80.pl/b41z-wymiana-oslon ... t15532.htm
odnośnie tego hamulca z tyłu to walczyłem z tym i jest trochę zabawy... aleee dla chcącego itd.
sama wymiana klocków w tym przypadku pomoże tyle ile umarłemu kadziło, trzeba to rozebrać, obejrzeć tłoczek ( ewentualnie wymienić ) wymienić uszczelki. wygląda to tak:
https://audi80.pl/90-b3-ng-regenerac ... t44458.htm
Jeszcze tu na ten temat <ok>amath pisze: odnośnie tego hamulca z tyłu to walczyłem z tym i jest trochę zabawy... aleee dla chcącego itd.
sama wymiana klocków w tym przypadku pomoże tyle ile umarłemu kadziło, trzeba to rozebrać, obejrzeć tłoczek ( ewentualnie wymienić ) wymienić uszczelki. wygląda to tak:
https://audi80.pl/90-b...tyl-vt44458.htm
https://audi80.pl/all-regeneracja-ty ... vt9988.htm
Tuleje wymienione, sworzeń lewy przód wymieniony, tylko na koleinach coś z przodu z prawej strony dalej puka czy to może być łącznik stabilizatora?? Mam w tej sprawie pytanie:
Kiedy możemy rozpoznać że stukanie jest prawdopodobnie od łącznika , a kiedy od sworznia itp... ??
Co do hamulca ręcznego mysłałem ze będe musiał dać zaciski tylne do regeneracji ale na szczeście po wymianie linek ręcznego wszystko ładnie działa, klocki też nowe <ok> .
Kiedy możemy rozpoznać że stukanie jest prawdopodobnie od łącznika , a kiedy od sworznia itp... ??
Co do hamulca ręcznego mysłałem ze będe musiał dać zaciski tylne do regeneracji ale na szczeście po wymianie linek ręcznego wszystko ładnie działa, klocki też nowe <ok> .
Najlepiej jest w dwie osoby i jak się ma kanał choćby na chwilę dostępny,to wjeżdżasz na niego,ktoś niech Ci rusza kierą i wtedy będziesz widział ewentualne luzy,a jak jeszcze przystawisz dłoń do czy sworznia,czy końcówki drążka kierowniczego to poczujesz takie ,,bicie'' i luzy,a łącznik to jak skręcisz kierą to wsadź rękę i poruszaj nim,ma być sztywny,może nie jest dokręcony i bije,ja tak kiedyś miałem,ale odkąd sam sobie takie rzeczy zmieniam jest wsio okeyGlaca26 pisze:Kiedy możemy rozpoznać że stukanie jest prawdopodobnie od łącznika , a kiedy od sworznia itp... ??