Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Coupe b4] przesunięta tylna belka

vigo1984sz
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 758
Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: vigo1984sz » 08 sty 2013, 17:00

Dobrze Panowie, że zweryfikowaliście moje błędne info o nie wymiennych tulejach. Wprowadzono mnie w błąd w takim razie w ASO w szczecinie:/
Coupe V8 projekt: viewtopic.php?t=15283

Forum:
Audi A6 C4 Avant 2.5 TDI AEL dużo kopci: https://a6klub.pl/a6-c5-diesel/rano-po- ... t1615.html

Jest:
Audi A6 C5 2.5 tdi AKE Quattro !

Awatar użytkownika
hubertm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 335
Rejestracja: 06 mar 2011, 00:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: hubertm » 08 sty 2013, 17:55

Może to uspokoi wszystkich właścicieli tuningujących b4 ,-z lekko krzywymi belkami. Temat był sprawdzany i omawiany jakiś czas temu na innych forach i..,-i lekko chowające się i wystające tylne koła to taka przypadłość w b4. Do 4-5mm nie ma się co przejmować bo to normalne w tych autach. Jest to bardziej widoczne (ale też niewyczuwalne) dopiero przy tuningu auta kiedy obniżamy max auto zakładamy szersze/większe felgi,dystanse..,-i nagle się okazuje,że jedna strona jest np. równo z błotnikiem a druga wystaje o 4mm albo jest o te 4mm "w głębi" nadkola...A w takich ekstremalnych warunkach 4-5mm to dużo i jest to widoczne (szczególnie przez właścicieli...) ... Drażni to, ale można to jednak ustawić (najłatwiej spiłować o te 4mm jeden z dystansy). Belka jest lekko regulowana,ale o właśnie 4-5mm,-nie więcej. Wymaga to sporo pracy i dużo cierpliwości ale i tak po roku-dwóch (to zależy od dróg/ile się jeżdźi i wieku auta/zmęczenia materiału) gubi to ustawienie i jest znowu nie idealnie. Konstrukcja tego zawieszenia jest z lat 70 tych i tolerancja też z tamtych lat. Do tego zmęczenie materiału i jego nie najlepszy już dobór (sztywność/twardość) jeszcze z etapu projektowania. Dodajmy sławne polskie drogi i mamy pełną odpowiedź.
Każda znacznie większa różnica oznacza że coś uległo skrzywieniu. Najczęściej drążek a jak był wypadek to może być i belka.


Pozdrawiam.
HM

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 08 sty 2013, 18:30

hubertm pisze:Może to uspokoi wszystkich właścicieli tuningujących b4 ,-z lekko krzywymi belkami. Temat był sprawdzany i omawiany jakiś czas temu na innych forach i..,-i lekko chowające się i wystające tylne koła to taka przypadłość w b4. Do 4-5mm nie ma się co przejmować bo to normalne w tych autach. Jest to bardziej widoczne (ale też niewyczuwalne) dopiero przy tuningu auta kiedy obniżamy max auto zakładamy szersze/większe felgi,dystanse..,-i nagle się okazuje,że jedna strona jest np. równo z błotnikiem a druga wystaje o 4mm albo jest o te 4mm "w głębi" nadkola...A w takich ekstremalnych warunkach 4-5mm to dużo i jest to widoczne (szczególnie przez właścicieli...) ... Drażni to, ale można to jednak ustawić (najłatwiej spiłować o te 4mm jeden z dystansy). Belka jest lekko regulowana,ale o właśnie 4-5mm,-nie więcej. Wymaga to sporo pracy i dużo cierpliwości ale i tak po roku-dwóch (to zależy od dróg/ile się jeżdźi i wieku auta/zmęczenia materiału) gubi to ustawienie i jest znowu nie idealnie. Konstrukcja tego zawieszenia jest z lat 70 tych i tolerancja też z tamtych lat. Do tego zmęczenie materiału i jego nie najlepszy już dobór (sztywność/twardość) jeszcze z etapu projektowania. Dodajmy sławne polskie drogi i mamy pełną odpowiedź.
Każda znacznie większa różnica oznacza że coś uległo skrzywieniu. Najczęściej drążek a jak był wypadek to może być i belka.


Pozdrawiam.
Niestety potwierdzam to z własnej autopsji, miałem tą przypadłość w swojej byłej B3. Nie było tego widać póki Audi była na stalówkach. Przy alusach rzucało się to już w oczy - oczywiście tylko mi. Mimo to auto posiadało dobrą zbieżność, na śniegu spokojnie można było zaciągnąć ręczny a tył nie uciekał. Wszystko było generalnie w normie po za walorami wizualnymi no i moim samopoczuciem :-P
Części samochodowe online - Motostacja

Skrziwan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 01 cze 2011, 16:30

Post autor: Skrziwan » 12 sty 2013, 21:41

Po rozebraniu tylnego zawieszenia u mnie okazało się, że do wymiany jest oś, amortyzatory i drążek panharda... Oś już kupiona, amortyzatory zamówione i tylko problem z tym panhardem nieszczęsnym. Nigdzie nie można tego kupić!

Pytanie: jak duże obciążenia przenosi ten drążek? wygięty jest w jednym miejscu dosyć mocno... czy po wyprostowaniu i naspawaniu na profil tego drążka odpowiedniego profilu będzie spełniał swoją rolę czy szukać tego dalej?

pozdr.

Awatar użytkownika
VinCe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 263
Rejestracja: 01 lip 2011, 22:07
Lokalizacja: Marki
Kontakt:

Post autor: VinCe » 13 sty 2013, 11:45

napisz do kogoś kto handluje częsciami na forum na pewno znajdziesz. pewnie wysio bedzie miał, rozebrał pare cabrioletów a nie sądze ze jest tak chodliwy towar ze pozbył sie wszystkich tych drążków

Awatar użytkownika
dyras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 02 lis 2008, 15:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: dyras » 17 lut 2015, 20:14

Jak ma się pomiar i ustawienie geometrii/zbiezności przedniej osi w naszych 80, gdzie w wielu przypadkach występuje przesunięcie tylnej osi przez drążek panharda?

Podobno większość 'automatów' ustawia przednia oś na podstawie tylnej, czy pomiar i wyniki nie są przekłamane gdy tył nie leży w osi auta?

Ma ktoś doświadczenie w tym temacie.

Czfura
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 11 lip 2014, 23:02
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Czfura » 20 lut 2015, 20:17

Ja w swojej coupe mialem wykrzywiony drazek az sie zlamal,lewe kolo bylo przesuniete w glab..teraz nabylem drazek i jutro zakladam wiec dam znac czy jest poprawa.

Awatar użytkownika
dyras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 02 lis 2008, 15:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: dyras » 15 kwie 2015, 12:43

Chciałbym przerobić drążek panharda na regulowalny ze śrubą rzymską. Po obniżeniu mam jedno koło głębiej o 5mm od nadkola niż drugie. Czyli belkę trzeba przesunąć o 2,5 mm.

Mam taką śrubę dokupiłbym szpilki i wspawał w oryginalną belkę.

Mechanik twierdzi, że powinno dać radę. Mam małe pojęcie o materiałach. Bezpiecznie będzie?

Druga koncepcja wg mnie lepsza to rurowa. Jakiej średnicy śrubę wspawać żebym mógł jeździć bez obaw?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie tylne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga