Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[Coupe b4] przesunięta tylna belka

vigo1984sz
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 758
Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: vigo1984sz » 08 sty 2013, 17:00

Dobrze Panowie, że zweryfikowaliście moje błędne info o nie wymiennych tulejach. Wprowadzono mnie w błąd w takim razie w ASO w szczecinie:/

Awatar użytkownika
hubertm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 335
Rejestracja: 06 mar 2011, 00:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: hubertm » 08 sty 2013, 17:55

Może to uspokoi wszystkich właścicieli tuningujących b4 ,-z lekko krzywymi belkami. Temat był sprawdzany i omawiany jakiś czas temu na innych forach i..,-i lekko chowające się i wystające tylne koła to taka przypadłość w b4. Do 4-5mm nie ma się co przejmować bo to normalne w tych autach. Jest to bardziej widoczne (ale też niewyczuwalne) dopiero przy tuningu auta kiedy obniżamy max auto zakładamy szersze/większe felgi,dystanse..,-i nagle się okazuje,że jedna strona jest np. równo z błotnikiem a druga wystaje o 4mm albo jest o te 4mm "w głębi" nadkola...A w takich ekstremalnych warunkach 4-5mm to dużo i jest to widoczne (szczególnie przez właścicieli...) ... Drażni to, ale można to jednak ustawić (najłatwiej spiłować o te 4mm jeden z dystansy). Belka jest lekko regulowana,ale o właśnie 4-5mm,-nie więcej. Wymaga to sporo pracy i dużo cierpliwości ale i tak po roku-dwóch (to zależy od dróg/ile się jeżdźi i wieku auta/zmęczenia materiału) gubi to ustawienie i jest znowu nie idealnie. Konstrukcja tego zawieszenia jest z lat 70 tych i tolerancja też z tamtych lat. Do tego zmęczenie materiału i jego nie najlepszy już dobór (sztywność/twardość) jeszcze z etapu projektowania. Dodajmy sławne polskie drogi i mamy pełną odpowiedź.
Każda znacznie większa różnica oznacza że coś uległo skrzywieniu. Najczęściej drążek a jak był wypadek to może być i belka.


Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 08 sty 2013, 18:30

hubertm pisze:Może to uspokoi wszystkich właścicieli tuningujących b4 ,-z lekko krzywymi belkami. Temat był sprawdzany i omawiany jakiś czas temu na innych forach i..,-i lekko chowające się i wystające tylne koła to taka przypadłość w b4. Do 4-5mm nie ma się co przejmować bo to normalne w tych autach. Jest to bardziej widoczne (ale też niewyczuwalne) dopiero przy tuningu auta kiedy obniżamy max auto zakładamy szersze/większe felgi,dystanse..,-i nagle się okazuje,że jedna strona jest np. równo z błotnikiem a druga wystaje o 4mm albo jest o te 4mm "w głębi" nadkola...A w takich ekstremalnych warunkach 4-5mm to dużo i jest to widoczne (szczególnie przez właścicieli...) ... Drażni to, ale można to jednak ustawić (najłatwiej spiłować o te 4mm jeden z dystansy). Belka jest lekko regulowana,ale o właśnie 4-5mm,-nie więcej. Wymaga to sporo pracy i dużo cierpliwości ale i tak po roku-dwóch (to zależy od dróg/ile się jeżdźi i wieku auta/zmęczenia materiału) gubi to ustawienie i jest znowu nie idealnie. Konstrukcja tego zawieszenia jest z lat 70 tych i tolerancja też z tamtych lat. Do tego zmęczenie materiału i jego nie najlepszy już dobór (sztywność/twardość) jeszcze z etapu projektowania. Dodajmy sławne polskie drogi i mamy pełną odpowiedź.
Każda znacznie większa różnica oznacza że coś uległo skrzywieniu. Najczęściej drążek a jak był wypadek to może być i belka.


Pozdrawiam.
Niestety potwierdzam to z własnej autopsji, miałem tą przypadłość w swojej byłej B3. Nie było tego widać póki Audi była na stalówkach. Przy alusach rzucało się to już w oczy - oczywiście tylko mi. Mimo to auto posiadało dobrą zbieżność, na śniegu spokojnie można było zaciągnąć ręczny a tył nie uciekał. Wszystko było generalnie w normie po za walorami wizualnymi no i moim samopoczuciem :-P

Skrziwan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 01 cze 2011, 16:30

Post autor: Skrziwan » 12 sty 2013, 21:41

Po rozebraniu tylnego zawieszenia u mnie okazało się, że do wymiany jest oś, amortyzatory i drążek panharda... Oś już kupiona, amortyzatory zamówione i tylko problem z tym panhardem nieszczęsnym. Nigdzie nie można tego kupić!

Pytanie: jak duże obciążenia przenosi ten drążek? wygięty jest w jednym miejscu dosyć mocno... czy po wyprostowaniu i naspawaniu na profil tego drążka odpowiedniego profilu będzie spełniał swoją rolę czy szukać tego dalej?

pozdr.

Awatar użytkownika
VinCe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 263
Rejestracja: 01 lip 2011, 22:07
Lokalizacja: Marki
Kontakt:

Post autor: VinCe » 13 sty 2013, 11:45

napisz do kogoś kto handluje częsciami na forum na pewno znajdziesz. pewnie wysio bedzie miał, rozebrał pare cabrioletów a nie sądze ze jest tak chodliwy towar ze pozbył sie wszystkich tych drążków

Awatar użytkownika
dyras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 02 lis 2008, 15:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: dyras » 17 lut 2015, 20:14

Jak ma się pomiar i ustawienie geometrii/zbiezności przedniej osi w naszych 80, gdzie w wielu przypadkach występuje przesunięcie tylnej osi przez drążek panharda?

Podobno większość 'automatów' ustawia przednia oś na podstawie tylnej, czy pomiar i wyniki nie są przekłamane gdy tył nie leży w osi auta?

Ma ktoś doświadczenie w tym temacie.

Czfura
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 11 lip 2014, 23:02
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Czfura » 20 lut 2015, 20:17

Ja w swojej coupe mialem wykrzywiony drazek az sie zlamal,lewe kolo bylo przesuniete w glab..teraz nabylem drazek i jutro zakladam wiec dam znac czy jest poprawa.

Awatar użytkownika
dyras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 02 lis 2008, 15:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: dyras » 15 kwie 2015, 12:43

Chciałbym przerobić drążek panharda na regulowalny ze śrubą rzymską. Po obniżeniu mam jedno koło głębiej o 5mm od nadkola niż drugie. Czyli belkę trzeba przesunąć o 2,5 mm.

Mam taką śrubę dokupiłbym szpilki i wspawał w oryginalną belkę.

Mechanik twierdzi, że powinno dać radę. Mam małe pojęcie o materiałach. Bezpiecznie będzie?

Druga koncepcja wg mnie lepsza to rurowa. Jakiej średnicy śrubę wspawać żebym mógł jeździć bez obaw?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie tylne”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl