Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1z avant 1.9 tdi 66 kw] tył luz w lewym kole

ODPOWIEDZ
kriskross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 14 paź 2011, 16:42

[1z avant 1.9 tdi 66 kw] tył luz w lewym kole

Post autor: kriskross » 29 maja 2012, 12:03

witam panowie mam pytanie czy po wymianie tylnego łożyska i wymianie tuleji obu
trzeba ustawić na nowo zbieżnośc i kąty na przednim zawieszeniu no i czy wymiana łożyska
jest skomplikowane trzeba mieć jakies specjalne narzedzia

prosze o info jka ktos miał podobne zmartwienie
kriskross

tomo1233
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 31 sie 2011, 18:08

Post autor: tomo1233 » 29 maja 2012, 12:16

Opis wymiany łożyska masz
tu https://audi80.pl/b4wymiana-lozyska- ... t16237.htm

Jeśli chodzi o tuleje na tylnej belce zbieżności nie trzeba jeśli tulejki na wahaczach to trzeba.
Pozdrawiam

krzysiek21_01_1989
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 29 lip 2010, 19:22
Lokalizacja: Labiszyn/Bydgoszcz

Post autor: krzysiek21_01_1989 » 29 maja 2012, 14:15

Jeśli tulejki na wahaczu wymieniasz i NIE odkręcasz sworznia od zwrotnicy, to nie musisz ustawiać zbieżności, zbieżność to ustawia się przy odkręceniu końcówka drążka albo sworznia zwrotnicy.

Reasumująć, w Twoim przypadku nie trzeba ustawiać zbieżności, a co do łożyska w tylnym kole, sam to robiłem w tamtym miesiącu – godzina na stronę. Najgorzej było odkręcić jarzma zacisków

kriskross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 14 paź 2011, 16:42

[1z avant 1.9 tdi] tył luz

Post autor: kriskross » 29 maja 2012, 14:33

panowie sprawdziłem sobie domową metodą ,i wyczuwam luz w tylnym lewym kole
koło pracuje nie przód tył tylko góra dół to jest jak je ruszam ty tak jak chwyce az dól koła i gure do środka nadkola i id natomiast nie inaczej
to wina łożyska czy coś innegi bo mam wrazenie ,że koło stoi pochylome górą do wewnątrz nadkola co widać na bieżniku koła jest od środka mocniej zjechany

serdecznie pozdrawiam
kriskross

mariusz122
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 137
Rejestracja: 06 cze 2009, 23:32
Lokalizacja: Legnica

Post autor: mariusz122 » 29 maja 2012, 19:59

Sprawdż prędko czy masz wszystkie śruby mocujące oś.Powinny być cztery.może sie poluzowały,co raczej sie nie zdarza.Ja kupiłbym łożyska,bo żeby dostać sie do tych śrub to i tak piaste trzeba rozebrac,to odrazu wymienisz.
Razem z kolegą TIGHE i HERMES zapraszam fanatyków z legnicy,okolic i nie tylko na comiesieczny spot w legnicy.Szukajcie na Spoty,zloty,grupy lokalne.Dolny Śląsk,legnica.Twórca tematu-TIGHE.

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 29 maja 2012, 20:10

W pierwszej kolejności skasuj luz - dokręć śrubę, ale nie przesadź. Koło ma się swobodnie kręcić, ale luzu góra dół ani na boki być nie może.
Sprzedam nowe tulejki wózka, listwa w zderzak bez halogenu prawa, pompa wtryskowa bez nastawnika, tuleja belki tylnej LEM, zaciski hamulcowe. Kontakt PW.

krzysiek21_01_1989
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 29 lip 2010, 19:22
Lokalizacja: Labiszyn/Bydgoszcz

Post autor: krzysiek21_01_1989 » 29 maja 2012, 20:35

Jakiś tam luz montażowy musi być, ale koło nie powinno latać ani góra-dół, ani prawo-lewo… A to, że koła górą lekko pochylone, to częsta przypadłość Avantów, zwłaszcza tych z hakiem:) Koszt łożysk naprawdę niewielki, a przy dobrych łożyskach jakieś 100 tys. km spokoju, naprawde warto wymienić, kumpel był w Chorwacji passatem B4 i musiał w trasie wymienić, prawie cały dzień na to zmarnował:P

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 29 maja 2012, 21:54

krzysiek21_01_1989 pisze:kumpel był w Chorwacji passatem B4 i musiał w trasie wymienić, prawie cały dzień na to zmarnował:P
Ja miałem taką akcję w Vento i też na rowie trzeba było wymienić. Mój optimal został zmielony w drobny mak. Niemniej jednak łożysko SKFa to nie takie śmieszne pieniądze (wiadomo każdego śmieszy co innego) i na początek wystarczy spróbować dokręcić. Jeżeli planujesz dalsze wypady a nie jazdę gdzieś blisko to wtedy wymień, ale bez tłuczenia młotkiem.
Sprzedam nowe tulejki wózka, listwa w zderzak bez halogenu prawa, pompa wtryskowa bez nastawnika, tuleja belki tylnej LEM, zaciski hamulcowe. Kontakt PW.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie tylne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga