witam panowie mam pytanie czy po wymianie tylnego łożyska i wymianie tuleji obu
trzeba ustawić na nowo zbieżnośc i kąty na przednim zawieszeniu no i czy wymiana łożyska
jest skomplikowane trzeba mieć jakies specjalne narzedzia
prosze o info jka ktos miał podobne zmartwienie
[1z avant 1.9 tdi 66 kw] tył luz w lewym kole
Opis wymiany łożyska masz
tu https://audi80.pl/b4wymiana-lozyska- ... t16237.htm
Jeśli chodzi o tuleje na tylnej belce zbieżności nie trzeba jeśli tulejki na wahaczach to trzeba.
Pozdrawiam
tu https://audi80.pl/b4wymiana-lozyska- ... t16237.htm
Jeśli chodzi o tuleje na tylnej belce zbieżności nie trzeba jeśli tulejki na wahaczach to trzeba.
Pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 143
- Rejestracja: 29 lip 2010, 19:22
- Lokalizacja: Labiszyn/Bydgoszcz
Jeśli tulejki na wahaczu wymieniasz i NIE odkręcasz sworznia od zwrotnicy, to nie musisz ustawiać zbieżności, zbieżność to ustawia się przy odkręceniu końcówka drążka albo sworznia zwrotnicy.
Reasumująć, w Twoim przypadku nie trzeba ustawiać zbieżności, a co do łożyska w tylnym kole, sam to robiłem w tamtym miesiącu – godzina na stronę. Najgorzej było odkręcić jarzma zacisków
Reasumująć, w Twoim przypadku nie trzeba ustawiać zbieżności, a co do łożyska w tylnym kole, sam to robiłem w tamtym miesiącu – godzina na stronę. Najgorzej było odkręcić jarzma zacisków
[1z avant 1.9 tdi] tył luz
panowie sprawdziłem sobie domową metodą ,i wyczuwam luz w tylnym lewym kole
koło pracuje nie przód tył tylko góra dół to jest jak je ruszam ty tak jak chwyce az dól koła i gure do środka nadkola i id natomiast nie inaczej
to wina łożyska czy coś innegi bo mam wrazenie ,że koło stoi pochylome górą do wewnątrz nadkola co widać na bieżniku koła jest od środka mocniej zjechany
serdecznie pozdrawiam
koło pracuje nie przód tył tylko góra dół to jest jak je ruszam ty tak jak chwyce az dól koła i gure do środka nadkola i id natomiast nie inaczej
to wina łożyska czy coś innegi bo mam wrazenie ,że koło stoi pochylome górą do wewnątrz nadkola co widać na bieżniku koła jest od środka mocniej zjechany
serdecznie pozdrawiam
kriskross
-
- Forum Audi 80
- Posty: 137
- Rejestracja: 06 cze 2009, 23:32
- Lokalizacja: Legnica
Sprawdż prędko czy masz wszystkie śruby mocujące oś.Powinny być cztery.może sie poluzowały,co raczej sie nie zdarza.Ja kupiłbym łożyska,bo żeby dostać sie do tych śrub to i tak piaste trzeba rozebrac,to odrazu wymienisz.
Razem z kolegą TIGHE i HERMES zapraszam fanatyków z legnicy,okolic i nie tylko na comiesieczny spot w legnicy.Szukajcie na Spoty,zloty,grupy lokalne.Dolny Śląsk,legnica.Twórca tematu-TIGHE.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 143
- Rejestracja: 29 lip 2010, 19:22
- Lokalizacja: Labiszyn/Bydgoszcz
Jakiś tam luz montażowy musi być, ale koło nie powinno latać ani góra-dół, ani prawo-lewo… A to, że koła górą lekko pochylone, to częsta przypadłość Avantów, zwłaszcza tych z hakiem:) Koszt łożysk naprawdę niewielki, a przy dobrych łożyskach jakieś 100 tys. km spokoju, naprawde warto wymienić, kumpel był w Chorwacji passatem B4 i musiał w trasie wymienić, prawie cały dzień na to zmarnował:P
Ja miałem taką akcję w Vento i też na rowie trzeba było wymienić. Mój optimal został zmielony w drobny mak. Niemniej jednak łożysko SKFa to nie takie śmieszne pieniądze (wiadomo każdego śmieszy co innego) i na początek wystarczy spróbować dokręcić. Jeżeli planujesz dalsze wypady a nie jazdę gdzieś blisko to wtedy wymień, ale bez tłuczenia młotkiem.krzysiek21_01_1989 pisze:kumpel był w Chorwacji passatem B4 i musiał w trasie wymienić, prawie cały dzień na to zmarnował:P
Sprzedam nowe tulejki wózka, listwa w zderzak bez halogenu prawa, pompa wtryskowa bez nastawnika, tuleja belki tylnej LEM, zaciski hamulcowe. Kontakt PW.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga