Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Wymiana tulei tylnego zawieszenia

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 29 cze 2011, 15:31

kris4 pisze:To dupa nie sklep mają i zaopatrzenie i niech nie pitolą ze nikt nie szuka twardych srub a jak gościu robi mieszalniki to jakimi skręca z aluminium, a te co do drzewa budowlanicy biorą to są za lipne i nieradze stosowac tylko te twarde czarne pręty
śruby owszem mieli twardsze ale tak jak pisałem wcześniej długość max 15cm a prętów nie maja bo nikt im tego nie kupuje.wczoraj zrobiłem test z tym prętem i podczas skręcania dwóch blach 4mm spokojnie je wyginał a z prętem nic się nie działo.myślę że ten pręt spokojnie wystarczy.ta tuleja nie ma prawa tak mocno siedzieć.a jak by co to młotek w ruch i siła razy gwałt i musi wyjść <ok>

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 29 cze 2011, 16:57

...a gdzież tam , ustawisz tylko dobrze na sam początek tulejki , naciągniesz porządnie nakrętki i takie w miarę puknięcie młotkiem ( o kurcze gorzej będzie bo nie będziesz miał z jednej strony łba śruby ) i od razu widać czy się poluzowało i dalsze wciskanie nakrętki jest możliwe . - Jeśli jest ten sam opór jak przy pierwszym naprężeniu , to albo żle tuleje ustawione albo uderzenie za słabe .
Nie trzeba tam wcale walić zza ucha . U mnie na stówę miały 12 lat i poszły bes problema .
Wśrodku też nie było żadnej rdzy , tylko taki siwy metaliczny nalot , jakby po jakimś mazidle użytym przez poprzedniego wkładacza tych tulejek .

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 29 cze 2011, 20:20

panowie jak wkładać tulejki jest wstawione zdjęcie ale co oznaczają te znaki na gumie tulejki z cyframi od 8 chyba do 13??czy to też ma coś wspólnego ze strona jaką powinno się włożyć tulejkę?? na zdjęciu widać dokładnie ta numerację...

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 01 lip 2011, 08:45

hudy tuleje ustawiasz w "Y" z rozchyleniem w strone przodu auta, czyli cyfra 09 bedzie lezec w poziomie, skierowana w strone przodu pojazdu.
ABK 2.0E 115KM + LPG /STAG 300-4/SCORPION MINI/MATRIX HD344/DYSZE 2.4mm
https://audi80.pl/b4-20-abk-schwarze ... t41649.htm

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 01 lip 2011, 13:15

monkahead pisze:czyli cyfra 09 bedzie lezec w poziomie, skierowana w strone przodu pojazdu.
09,11 lub 13...

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 01 lip 2011, 13:20

No widze ze kumasz ;-)
ABK 2.0E 115KM + LPG /STAG 300-4/SCORPION MINI/MATRIX HD344/DYSZE 2.4mm
https://audi80.pl/b4-20-abk-schwarze ... t41649.htm

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 01 lip 2011, 14:02

no i zabrałem się dziś za wymianę i... wielka dupa.tuleja ani drgnie.mimo kupionego drugiego pętu kl.8.8 gwint na tym pręcie po prostu się ściął.nie ma szans by to wyjąć.waliłem młotkiem i tez nic się nie ruszyło.więc skręciłem wszystko i umówiłem się ze znajomym mechanikiem by to zrobił <ok>

Artur530
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 04 lis 2007, 19:37
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: Artur530 » 01 lip 2011, 21:05

Witam.
Ja w maju wymieniałem w następujący sposób. Wiertarka z długim wiertłem 10mm i rozwierciłem dookoła całą gumę tak że wypadła z metalowej tulei. Potem przecinak w dłoń i młotek i wyszła pozostała część metalowa bez problemu. Następnie oczyściłem papierem ściernym otwór w belce posmarowałem smarem grafitowym i za pomocą ściągacza do tulei do golfa 4 wprasowałem bez problemu.A ten ściągacz to nic innego jak śruba 12mm i odpowiednie podkładki.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 02 lip 2011, 09:17

no tak ale ja nie chciałem rozwiercać bo jak by coś nie poszło po ojej myśli to już bym nic nie zrobił a na dziś samochód był mi potrzebny.także zostawiłem to mechanikowi.robiłem to już 4 lata temu to wtedy wziął mi za to 40zł także niech wsie męczy <ok>

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 02 lip 2011, 11:57

Za 40 zika też bym się nie brudził ode mnie wzięli w zeszłym roku 200zł po znajomości, widocznie takie h****e mam znajomości :-/

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 02 lip 2011, 14:27

skoti pisze:ode mnie wzięli w zeszłym roku 200zł
za co?? za wymianę tych tulei?? chyba sobie żartujesz.za odkręcenie w sumie 4 śrubek i wyjecie i wciśnięcie tulejek. śmiech na sali.przecież jak się ma odpowiedni ściągacz i jest się mechanikiem który wie o co chodzi i robił to nie raz to jest góra 2 godziny roboty.czyli licza sobie 100zł na godzinę.stawka lepsza niż jakiegoś prezesa <ok> u mnie 150zł biorą za wymianę przednich amortyzatorów a z tym jest o wiele więcej roboty niż z jakimiś tam tulejkami...

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 02 lip 2011, 19:14

No 50zł za tulejkę/za sztukę i za wymianę za sztukę 100zł , wtedy miałem kasę z wesela więc nie miałem czasu i chęci się brudzić i wolałem zapłacić ;-)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 17 lip 2011, 18:21

panowie wymieniłem amortyzatory i tuleje tylnej belki i nadal coś napieprza na dziurach.niestety tył ciągle jest słyszalny,trochę ciszej niż było ale i tak coś łupie na nierównościach.co o tym myślicie?? przecież tam już nic nie ma do wymiany...

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 17 lip 2011, 20:01

A jak jest w B4 ze stabilizatorem na tylnej osi? Może to on jest tym draniem, który skutecznie zakłóca Ci podróżowanie Twoją "świątynią ciszy" ;)
PS. mnie też czeka zabawa z tylnym zawieszeniem - zobaczymy co wyjdzie.
Sprzedam nowe tulejki wózka, listwa w zderzak bez halogenu prawa, pompa wtryskowa bez nastawnika, tuleja belki tylnej LEM, zaciski hamulcowe. Kontakt PW.

Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: chybo101 » 17 lip 2011, 20:04

Tan nie ma stabilizatora.
"Strup"
Kolejny strup, ale oszczędny



Najlepsze części do Audi 80. Polecam.
KLIK

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie tylne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga