śruby owszem mieli twardsze ale tak jak pisałem wcześniej długość max 15cm a prętów nie maja bo nikt im tego nie kupuje.wczoraj zrobiłem test z tym prętem i podczas skręcania dwóch blach 4mm spokojnie je wyginał a z prętem nic się nie działo.myślę że ten pręt spokojnie wystarczy.ta tuleja nie ma prawa tak mocno siedzieć.a jak by co to młotek w ruch i siła razy gwałt i musi wyjść <ok>kris4 pisze:To dupa nie sklep mają i zaopatrzenie i niech nie pitolą ze nikt nie szuka twardych srub a jak gościu robi mieszalniki to jakimi skręca z aluminium, a te co do drzewa budowlanicy biorą to są za lipne i nieradze stosowac tylko te twarde czarne pręty
[B4 1Z] Wymiana tulei tylnego zawieszenia
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
...a gdzież tam , ustawisz tylko dobrze na sam początek tulejki , naciągniesz porządnie nakrętki i takie w miarę puknięcie młotkiem ( o kurcze gorzej będzie bo nie będziesz miał z jednej strony łba śruby ) i od razu widać czy się poluzowało i dalsze wciskanie nakrętki jest możliwe . - Jeśli jest ten sam opór jak przy pierwszym naprężeniu , to albo żle tuleje ustawione albo uderzenie za słabe .
Nie trzeba tam wcale walić zza ucha . U mnie na stówę miały 12 lat i poszły bes problema .
Wśrodku też nie było żadnej rdzy , tylko taki siwy metaliczny nalot , jakby po jakimś mazidle użytym przez poprzedniego wkładacza tych tulejek .
Nie trzeba tam wcale walić zza ucha . U mnie na stówę miały 12 lat i poszły bes problema .
Wśrodku też nie było żadnej rdzy , tylko taki siwy metaliczny nalot , jakby po jakimś mazidle użytym przez poprzedniego wkładacza tych tulejek .
Witam.
Ja w maju wymieniałem w następujący sposób. Wiertarka z długim wiertłem 10mm i rozwierciłem dookoła całą gumę tak że wypadła z metalowej tulei. Potem przecinak w dłoń i młotek i wyszła pozostała część metalowa bez problemu. Następnie oczyściłem papierem ściernym otwór w belce posmarowałem smarem grafitowym i za pomocą ściągacza do tulei do golfa 4 wprasowałem bez problemu.A ten ściągacz to nic innego jak śruba 12mm i odpowiednie podkładki.
Ja w maju wymieniałem w następujący sposób. Wiertarka z długim wiertłem 10mm i rozwierciłem dookoła całą gumę tak że wypadła z metalowej tulei. Potem przecinak w dłoń i młotek i wyszła pozostała część metalowa bez problemu. Następnie oczyściłem papierem ściernym otwór w belce posmarowałem smarem grafitowym i za pomocą ściągacza do tulei do golfa 4 wprasowałem bez problemu.A ten ściągacz to nic innego jak śruba 12mm i odpowiednie podkładki.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
za co?? za wymianę tych tulei?? chyba sobie żartujesz.za odkręcenie w sumie 4 śrubek i wyjecie i wciśnięcie tulejek. śmiech na sali.przecież jak się ma odpowiedni ściągacz i jest się mechanikiem który wie o co chodzi i robił to nie raz to jest góra 2 godziny roboty.czyli licza sobie 100zł na godzinę.stawka lepsza niż jakiegoś prezesa <ok> u mnie 150zł biorą za wymianę przednich amortyzatorów a z tym jest o wiele więcej roboty niż z jakimiś tam tulejkami...skoti pisze:ode mnie wzięli w zeszłym roku 200zł