Witam, pytanie brzmi do 2.8 pasuje belka z kazdej B4 ?
Moje nadwozie to sedan
[B4 2.8 AAH] Wymiana uszkodzonej tylniej belki.
- Sagitari
- Forum Audi 80
- Posty: 220
- Rejestracja: 08 wrz 2011, 09:07
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
Cześć
W zeszłym roku wymieniałem tylną belkę. Oglądałem sporo takich belek i wszystkie generalnie wyglądają tak samo. Jedyna różnica jaką można spotkać to miejsce, w którym główny profil belki przechodzi w część do mocowania piasty - belka którą kupiłem ma nieco inaczej wyprofilowaną podstawę płaszczyzny, do której przykręcany jest czop piasty. Dodatkowo od wewnętrznej strony jest więcej widocznych na przelot otworów na śruby ampulowe (może zdjęcie obu belek byłoby pomocne).
Myślę jednak, że te różnice nie wpływają na jakąś różnicę w wyrzymałości. Co do kąta pochylenia kół w obu przypadkach wszystko jest tak samo.
Tak przy okazji - głównym problemem przy zakupie belki jest trafienie egzamplarza, który FAKTYCZNIE JEST PROSTY. Belka, nawet ładna wizualnie, potrafi mieć różne kąty pochylenia płaszczyzn do mocowania czopów, co będzie skutkować różnym pochyleniem kół. Nie kupuj belki bez dokładnego obmierzenia - po wypoziomowaniu całej belki płaszczyzny do montażu piast muszą mieć identyczne pochylenie do wewnątrz.
I jeszcze jedno; szukałem belki, która również pracowała z hamulcami tarczowymi, ale to kryterium prawdopodobnie nie ma znaczenia, podobnie jak obecność ABS - raczej każda belka ma otwory pod czujniki, jedynie różnią się czopami (pełne przy braku ABS, półksiężyce przy obecnym ABS)
W zeszłym roku wymieniałem tylną belkę. Oglądałem sporo takich belek i wszystkie generalnie wyglądają tak samo. Jedyna różnica jaką można spotkać to miejsce, w którym główny profil belki przechodzi w część do mocowania piasty - belka którą kupiłem ma nieco inaczej wyprofilowaną podstawę płaszczyzny, do której przykręcany jest czop piasty. Dodatkowo od wewnętrznej strony jest więcej widocznych na przelot otworów na śruby ampulowe (może zdjęcie obu belek byłoby pomocne).
Myślę jednak, że te różnice nie wpływają na jakąś różnicę w wyrzymałości. Co do kąta pochylenia kół w obu przypadkach wszystko jest tak samo.
Tak przy okazji - głównym problemem przy zakupie belki jest trafienie egzamplarza, który FAKTYCZNIE JEST PROSTY. Belka, nawet ładna wizualnie, potrafi mieć różne kąty pochylenia płaszczyzn do mocowania czopów, co będzie skutkować różnym pochyleniem kół. Nie kupuj belki bez dokładnego obmierzenia - po wypoziomowaniu całej belki płaszczyzny do montażu piast muszą mieć identyczne pochylenie do wewnątrz.
I jeszcze jedno; szukałem belki, która również pracowała z hamulcami tarczowymi, ale to kryterium prawdopodobnie nie ma znaczenia, podobnie jak obecność ABS - raczej każda belka ma otwory pod czujniki, jedynie różnią się czopami (pełne przy braku ABS, półksiężyce przy obecnym ABS)