Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ B4 80 2.3 E -LPG ] Nie jeździ na PB

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
bulan85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 04 lis 2011, 14:48
Lokalizacja: Reda

[ B4 80 2.3 E -LPG ] Nie jeździ na PB

Post autor: bulan85 » 08 lis 2011, 12:43

Witam
Jestem nowy i jeszcze nie jestem w tym wszystkim do końca obeznany(jak się poruszać po stonce i jak szukać aktualnych dyskusji) .
Kiedyś miałem strzała i od tamtej pory, co i róż są problemy. Oczywiście naprawiłem auto trochę pojeździł i znowu problemy. Jakiś czas temu chciałem zrobić regulacje gazu(bo pali 18L na100km) ale niby gdzieś dostawał powietrza i nic nie można było zrobić. Sprawdzone zostało chyba wszystko kolektor przepływka krokowiec (świece kable kopułka palec nowe) itp. i żadnej nieszczelności nie znalazłem.
Auto źle chodziło mi na PB (na zimnym nie chciał odpalić , jak się rozgrzał było prawie ok)na gazie troszkę skakały obroty.
Ale od kilku dni nie mam żadnej reakcji na PB, odpalę go ale od razu zgaśnie. Podczas jazdy na gazie przełączę na Pb i zero reakcji, pedał gazy nie reaguje, zwalnia i gaśnie. Jak by nie dostawał paliwa.
Nie wiem co mam robić co sprawdzić. Żaden mechanik się na tym nie zna na pomorzu.
Koledzy i koleżanki jeśli macie jakieś rady będę bardzo wdzięczny.

Dodatkowo zrobiłem kody błyskowe, pokazało 3 kody:

4444-brak błędów
1111-defekt sterownika
2312-czujnik temperatury płynu

Podejrzewam, że czujnik temp. to ten z góry co wchodzi do silnika z rurką z płynem chłodnicy. Wykręciłem go sprawdziłem omomierzem na zimnym i na ciepłym i wskazuje poprawnie-tzn zmienia się wartość. A ile powinien wskazywać to nie wiem.
Może ktoś ma takie informacje? Lub jak inaczej go sprawdzić na 100% czy działa czy nie.
Defekt sterownika- już sam nie wiem , czy to ten przy rozdzielaczu? (w zasadzie widziałem tam 2 jakieś czujniki/wtyczki) .
Wie ktoś który to i jak go sprawdzić?
Emil
Audi 80 B4 2.3 E (1992-133KM)
Pb + gaz (II generacji)
R5 / wtrysk wielopunktowy mechaniczny KE-Jetronic

Awatar użytkownika
czaki99
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 07 paź 2010, 22:44
Lokalizacja: PGN

Post autor: czaki99 » 08 lis 2011, 12:55

Miałem podobny problem w ABT. Okazało się, ze winna całej sytuacji była instalacja gazowa. Sterownik gazu był walnięty i wysyłał dziwne sygnały. Komp a aucie oszalał i na PB nie jeździł wcale. Na krotko pomagało odłączenie klem od akumulatora. Samochód pojeździł dwa dni i powtórka z rozrywki. Gazownik usunął sterownik, podłączył wszystko na przekaźnikach i śmiga jak szalony...

bulan85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 04 lis 2011, 14:48
Lokalizacja: Reda

Post autor: bulan85 » 08 lis 2011, 13:11

A gdzie znajduje się ten sterownik?
Emil
Audi 80 B4 2.3 E (1992-133KM)
Pb + gaz (II generacji)
R5 / wtrysk wielopunktowy mechaniczny KE-Jetronic

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 08 lis 2011, 13:12

tam gdzie ci go gazownik zamontował.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

Awatar użytkownika
czaki99
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 07 paź 2010, 22:44
Lokalizacja: PGN

Post autor: czaki99 » 08 lis 2011, 13:16

Musisz gdzies pod maska poszukac. Ja mialem z lewej strony patrzac od przodu auta. Zreszta jezeli Ty zakladales gaz to jedz do majstra, bedzie wiedział :-)

bulan85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 04 lis 2011, 14:48
Lokalizacja: Reda

Post autor: bulan85 » 08 lis 2011, 13:17

No tak domyślam się tylko , że kupiłem już auto z gazem , nie zakładałem go.
tylko kupiłem nowy reduktor gazu (inaczej parownik).
A idzie to jakoś samemu sprawdzić? Czy rzeczywiście to sterowniki z gazu wysyłają jakieś błędy do kompa.
Emil
Audi 80 B4 2.3 E (1992-133KM)
Pb + gaz (II generacji)
R5 / wtrysk wielopunktowy mechaniczny KE-Jetronic

Awatar użytkownika
czaki99
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 07 paź 2010, 22:44
Lokalizacja: PGN

Post autor: czaki99 » 08 lis 2011, 13:25

Sugerując się tym co napisałeś wnioskuję, że nie masz o tym pojęcia :-) Ja również więc lepiej jechać do speca niż samemu narobić więcej problemów :mrgreen:

bulan85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 04 lis 2011, 14:48
Lokalizacja: Reda

Post autor: bulan85 » 08 lis 2011, 13:33

No tak zgadzam się z Tobą.
Tylko nie brałem pod uwagę , że to może być wina gazu. A mechaników od wtrysku mechanicznego nie mogę znaleźć tzn. są ale widać po nich niepewność w umiejętnościach do tego silnika. A utopić kasę i nie mieć efektów mam już dość.
Ale dzięki za info. mam już jakiś punkt zaczepienia. Przy najbliższej okazji zajadę do gazowników.
Emil
Audi 80 B4 2.3 E (1992-133KM)
Pb + gaz (II generacji)
R5 / wtrysk wielopunktowy mechaniczny KE-Jetronic

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 08 lis 2011, 13:36

no bo kuźwa się robi wywiad najpierw, co chcesz kupić, bo w Polsce to chyba tylko kilka osób umie Kjetronica ustawić dobrze.
Nie miał Polak problemu - kupił audi z mechanicznym wtryskiem i z gazem.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

bulan85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 04 lis 2011, 14:48
Lokalizacja: Reda

Post autor: bulan85 » 08 lis 2011, 13:42

Wisz moje pierwsze auto.
Gdybym to ja wiedział i się kilka lat temu znał tak na autach jak teraz, to na pewno bym tak drugi raz nie zrobił i nie kupił z mechanicznym wtryskiem i w dodatku zagazowanym.
Kupowałem go na szybkiego i teraz żałuje. Ale przez pierwsze 3 lata mnie nie zawiódł.
Emil
Audi 80 B4 2.3 E (1992-133KM)
Pb + gaz (II generacji)
R5 / wtrysk wielopunktowy mechaniczny KE-Jetronic

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 08 lis 2011, 13:48

o to i tak dobrze, więc teraz beceluj za naprawę ;)
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

bulan85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 04 lis 2011, 14:48
Lokalizacja: Reda

Post autor: bulan85 » 08 lis 2011, 14:21

:-) to nie takie proste kiedy ma się kredyt na mieszkanie :-(
Emil
Audi 80 B4 2.3 E (1992-133KM)
Pb + gaz (II generacji)
R5 / wtrysk wielopunktowy mechaniczny KE-Jetronic

Awatar użytkownika
subratri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 723
Rejestracja: 04 sie 2010, 13:57

Post autor: subratri » 08 lis 2011, 21:13

no ja mam identyczny problem, znaczy z samochodem nie z postami Leo. Czujnik wlasnie dzisiaj wymieniłem i dupa. sterownik gazu mam podpiety jedynie pod lambde wiec nie sadzę żeby słał błędy odcinające paliwo. Kusi mnie zmienić ten termometr ktory jest od spodu, nie bardzo wiem jakie jest jego zadanie. Jeśli ktos wie to prosze niech napisze, bo to gówno jest urewso drogie. nastepny pomysł to czujnik wychylenia taleza bo jak auto jeszcze jezdzilo to po odlaczeniu tego zachowywalo sie gozej ale podobnie jak z podlaczonym. nie wiem ile to kosztuje i wiem ze napewno nie ma na stanie ale... moze sie ktos odniesie do mojego pomyslu??
Robię to co lubię by robić to co kocham :D
Megane CC
Ducato 14
GalaxyGhia 2,8 (magazyn rzeczy niepotrzebnych) Pakiet ProjectZwo - sprzedam
Fiesta XR2i 1,6 90r
pełna seria w budowie
Audi 80 cabrio - w "lepszych rencach"

bulan85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 04 lis 2011, 14:48
Lokalizacja: Reda

Post autor: bulan85 » 09 lis 2011, 12:36

subratri
Jeśli ten czujnik ma 3 kabelki to jest wskazania temp. na desce w kokpicie. może ma jeszcze jakieś inne zadanie, nie wiem ale na pewno jest od wskaźnika temp.
Dziś dałem auto do mechanika, za 2/3 godzi. będzie gotowe. Nie znam szczegółów ale wspominał coś o przetartych gumach na wtryskach ( z tond też dostawał lewego powietrza), coś jeszcze było ale dowiem się więcej jak odbiorę auto.
Emil
Audi 80 B4 2.3 E (1992-133KM)
Pb + gaz (II generacji)
R5 / wtrysk wielopunktowy mechaniczny KE-Jetronic

Awatar użytkownika
subratri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 723
Rejestracja: 04 sie 2010, 13:57

Post autor: subratri » 09 lis 2011, 14:43

no taka panuje ogolna opinia o tym czujniku, tylko zastanawia mnie dlaczego on jest tak bardzo drogi, taki duzy, i wogole jakis taki za, jak na czujnik slużący jedynie wskazaniom na desce. napisz co wyszło u Ciebie.
Robię to co lubię by robić to co kocham :D
Megane CC
Ducato 14
GalaxyGhia 2,8 (magazyn rzeczy niepotrzebnych) Pakiet ProjectZwo - sprzedam
Fiesta XR2i 1,6 90r
pełna seria w budowie
Audi 80 cabrio - w "lepszych rencach"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga