Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1,6 ADA] '94 Dławi sie w czasie jazdy.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Janu50
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 03 mar 2007, 09:21
Lokalizacja: Trójmiasto

[1,6 ADA] '94 Dławi sie w czasie jazdy.

Post autor: Janu50 » 14 sty 2009, 08:30

Sporo tematopodobnych postów przeczytałem na tym forum i nie skojarzyłem podobnych do mojego problemu, byc może nazewnictwa jak i okreslenia nie są mi zrozumiałe i przez to nieporownywalne a usterka ta sama często tu występuje. :)
Moim problemem jest praca silnika podczas jazdy: (Samochód jeździ co dziennie) Podczas ostatnich mrozów (około -15st.C) Pojawiła sie jakas usterka, która spowodowała, że praca (chyba silnika) stała sie czasami nierówna. Nie okresliłbym tego zjawiska jako szarpanie czy przerywanie, a nazwał bym to raczej dławieniem sie. Owo dławienie sie charakteryzuje sie tak jakby łagodnymi spadkami mocy silnika, ktore to wystepują przy róznych prędkościach. Najbardziej odczuwalne są podczas podjazdów pod wzniesienia.
Na wolnych obrotach pracuje poprawnie, oględziny... niby wszystko OK!
Bardzo prosze o jakis wskazówki lub sugestie, które napewno bedą dla mnie bardzo cenne.
Pozdrawiam.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 14 sty 2009, 08:35

Do sparawdzenia czujnik temp. do ECU, cisnienie paliwa, sonda Lambda i przepływomierz. To identyczny silnik jak ABK wiec szukaj tez w tych silnikach.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 14 sty 2009, 08:52

Z tą identycznością to bym nie przesadzał. Elektrycznie bliżej mu chyba jednak do silnika ABC niż do ABK, tylko 2 cylindry mniej. :-)
Kolego opisz co i kiedy było przy silniku wymieniane.
Być może szwankuje pompa paliwa, która podczas jazdy pod górkę ma problemy by wytwarzać odpowiednie ciśnienie paliwa.
Profilaktycznie możesz wyczyścić druciki grzejne w przepływomierzu.

Awatar użytkownika
Janu50
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 03 mar 2007, 09:21
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Janu50 » 14 sty 2009, 10:26

Bardzo wam dziękuje za tak szybkie przybycie z pomocą mi..
czujnik temp. do EKU gdzie go znależć i jaki ma kolor,bo czujników jest kilka.
sonda Lambda jak ją sprawdzić?
przepływomierz co to takiego i gdzie to jest i jak należy sprawdzić?
... a co dotyczy pompy paliwowej, to rozumiem ze to urzadzenie znajduje sie w zbiorniku i jest razem z filtrem paliwa, ktory należy sprawdzić...?)
- przerywacz zapewne znajde w zespole rozdzielacza zapłonu..?)
Chcialbym dodać, że wymieniono w ciagu ostatnich dwóch lat filtr powietrza i gumowe tuleki na wahaczach, po za tym w ubiegłym roku przemyłem silniczek krokowy bo wolne obroty byly "chwiejne" - do chwili obecnej sprawował sie bez zarzutu. Aha dzis sprawdziłem wszystkie swiece - sa idealne

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 14 sty 2009, 10:54

Proponuję użyć klubowej szukajki. Było wiele razy o tym. Nie ma zbytnio sensu pół tematów z forum przepisywać.

Awatar użytkownika
Janu50
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 03 mar 2007, 09:21
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Janu50 » 14 sty 2009, 19:40

kupę czasu poświęciłem przegladajac tagi o sugerowanych podzespołach i ich niedomaganiach przez pomocnych kolegów forumowiczów, ale i tak niewiele sie dowiedziłem. Głownie omawiane są ich zastosowania i ewentualne zamiany lub w wąskim zakresie regulacje. Ale gdzie są umiejscowione i jak je rozpoznać tego nie znalazłem muszę z żalem wyznać....
Nie mniej jednak dziekuje bardzo za dobre chęci i pozdrawiam.

Ps. w dalszym ciągu nie ma poprawy - odpala jak i wolne obroty sa wzorcowe a jazda z zakłuceniami.. :-/

tunerek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 11 gru 2008, 18:10

Post autor: tunerek » 14 sty 2009, 23:06

A tak najprośćiej kiedy był filtr paliwa wymieniony, bo jak dawno to może być zawalony. Bo zmiana temperatury ma tutaj duży wpływ.
Sory za ortografie. ale to nie była nigdy moja dobra strona.

Awatar użytkownika
Janu50
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 03 mar 2007, 09:21
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Janu50 » 15 sty 2009, 06:52

Bardzo Ci dziękuję "tunerek" .. - oczywiście, że filtr może mieć duży wpływ na prace silnika jeżeli jest bardzo zanieczyszczony. Można byłoby doświadczalnie sprawdzić jego drożność wypinając go z układu zasilania, łącząc przewody paliwowe na "krótko" z pominięciem filtra w celach eksperymentalnych. Sęk w tym, że ja nie posiadam zadnej fachowej dokumentacji swojego auta abym mógł sie podeprzeć informacją gdzie umiejscowiony jest ten filtr i jak wygląda. Raczej nie chciałbym rozmontowywać wszystkiego co pod maską i nie tylko, aby wreszcie dopaść filtr paliwa, który w końcu okaże sie sprawny.

tunerek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 11 gru 2008, 18:10

Post autor: tunerek » 15 sty 2009, 09:24

Filtr paliwa w wiekszości samochodow benzynowych jest na przewodach paliwowych zaraz za zbiornikiem paliwa, a jak nie byl wymieniany to wymien koszt fitra to "pare" złoty i najlepiej wymienic. Bo wymieniając go nie zrobisz nic głupiego.

Awatar użytkownika
Janu50
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 03 mar 2007, 09:21
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Janu50 » 15 sty 2009, 19:24

Może ktos rozpozna co to takiego??

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 15 sty 2009, 19:39

Janu50, no i odnalazłeś kolego filtr paliwa w ten sposób :-)

Awatar użytkownika
Janu50
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 03 mar 2007, 09:21
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Janu50 » 15 sty 2009, 20:27

chcialbym być pewny, ze to jest filtr paliwa. Wszyscy sugerowali abym go szukał w komorze pod maską.. - nawet w sklepie z częsciami do Audi gdzie wspomagają sie programami pomocniczymi o budowie auta, kazali szukac tego filtra na prawym błotniku pod maską - zreszta pod maska było by wygodniej wymienić :-P

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 15 sty 2009, 20:32

Janu50, tak, ta metalowa puszka na zdjęciu to jest filtr paliwa. jest on pod autem, w jego tylnej części obok baku. w sklepach różne głupoty gadają. mi kiedyś chcieli sprzedać czarny czujnik zamiast niebieskiego do ECU i twierdzili, że nie ma między nimi żadnej różnicy :-P

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 15 sty 2009, 21:30

Nie chcę się wtrącać, kolega i tak zrobi jak zechce, ale według mnie wymiana tego filtra jest zbyteczna. Rzadko kiedy one się zapychają. Auto musiałoby jeździc na "odpadkach" a i tak najpierw zatkałby się filterek przy pompie. Szkoda jak na razie 50 PLn, lepiej na inne cześci wydać.

Awatar użytkownika
Janu50
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 03 mar 2007, 09:21
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Janu50 » 16 sty 2009, 06:57

czarekj, ja też nie do końca jestem przekonany, że jaka kolwiek drożność w obwodzie paliwa jest zakłócona, bo efekty złej pracy odczuło by sie niemal zaraz po rozpoczęciu jazdy.

.. Rano odpalam i jade około 20 km trasą szybkiego ruchu ze wzniesieniami i auto jedzie normalnie na całym odcinku. Natomiast kiedy wracam (wracam natychmiast nie gasząc silnika) w pocztątkowej fazie drogi powrotnej muszę pokonac dość wysokie i długie wzniesienie !!!!! - i tam z zasady zaczynają sie własnie niedomagania mocy czy też, dławienia sie, które trwają do końca jazdy chciaż ukaształtowanie drogi nalezy raczej do umiarkowanych.
- Może faktycznie powinienem zacząć szukanie usterek od własnej edukacji w tematach: sonda Lambda, układ wtryskowy, przepływosciomierze... itd.. lub szukać sponsowa na autoryzowany serwis.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga