[1,6 ADA] '94 Dławi sie w czasie jazdy.
[1,6 ADA] '94 Dławi sie w czasie jazdy.
Sporo tematopodobnych postów przeczytałem na tym forum i nie skojarzyłem podobnych do mojego problemu, byc może nazewnictwa jak i okreslenia nie są mi zrozumiałe i przez to nieporownywalne a usterka ta sama często tu występuje. :)
Moim problemem jest praca silnika podczas jazdy: (Samochód jeździ co dziennie) Podczas ostatnich mrozów (około -15st.C) Pojawiła sie jakas usterka, która spowodowała, że praca (chyba silnika) stała sie czasami nierówna. Nie okresliłbym tego zjawiska jako szarpanie czy przerywanie, a nazwał bym to raczej dławieniem sie. Owo dławienie sie charakteryzuje sie tak jakby łagodnymi spadkami mocy silnika, ktore to wystepują przy róznych prędkościach. Najbardziej odczuwalne są podczas podjazdów pod wzniesienia.
Na wolnych obrotach pracuje poprawnie, oględziny... niby wszystko OK!
Bardzo prosze o jakis wskazówki lub sugestie, które napewno bedą dla mnie bardzo cenne.
Pozdrawiam.
Moim problemem jest praca silnika podczas jazdy: (Samochód jeździ co dziennie) Podczas ostatnich mrozów (około -15st.C) Pojawiła sie jakas usterka, która spowodowała, że praca (chyba silnika) stała sie czasami nierówna. Nie okresliłbym tego zjawiska jako szarpanie czy przerywanie, a nazwał bym to raczej dławieniem sie. Owo dławienie sie charakteryzuje sie tak jakby łagodnymi spadkami mocy silnika, ktore to wystepują przy róznych prędkościach. Najbardziej odczuwalne są podczas podjazdów pod wzniesienia.
Na wolnych obrotach pracuje poprawnie, oględziny... niby wszystko OK!
Bardzo prosze o jakis wskazówki lub sugestie, które napewno bedą dla mnie bardzo cenne.
Pozdrawiam.
Z tą identycznością to bym nie przesadzał. Elektrycznie bliżej mu chyba jednak do silnika ABC niż do ABK, tylko 2 cylindry mniej.
Kolego opisz co i kiedy było przy silniku wymieniane.
Być może szwankuje pompa paliwa, która podczas jazdy pod górkę ma problemy by wytwarzać odpowiednie ciśnienie paliwa.
Profilaktycznie możesz wyczyścić druciki grzejne w przepływomierzu.
Kolego opisz co i kiedy było przy silniku wymieniane.
Być może szwankuje pompa paliwa, która podczas jazdy pod górkę ma problemy by wytwarzać odpowiednie ciśnienie paliwa.
Profilaktycznie możesz wyczyścić druciki grzejne w przepływomierzu.
Bardzo wam dziękuje za tak szybkie przybycie z pomocą mi..
czujnik temp. do EKU gdzie go znależć i jaki ma kolor,bo czujników jest kilka.
sonda Lambda jak ją sprawdzić?
przepływomierz co to takiego i gdzie to jest i jak należy sprawdzić?
... a co dotyczy pompy paliwowej, to rozumiem ze to urzadzenie znajduje sie w zbiorniku i jest razem z filtrem paliwa, ktory należy sprawdzić...?)
- przerywacz zapewne znajde w zespole rozdzielacza zapłonu..?)
Chcialbym dodać, że wymieniono w ciagu ostatnich dwóch lat filtr powietrza i gumowe tuleki na wahaczach, po za tym w ubiegłym roku przemyłem silniczek krokowy bo wolne obroty byly "chwiejne" - do chwili obecnej sprawował sie bez zarzutu. Aha dzis sprawdziłem wszystkie swiece - sa idealne
czujnik temp. do EKU gdzie go znależć i jaki ma kolor,bo czujników jest kilka.
sonda Lambda jak ją sprawdzić?
przepływomierz co to takiego i gdzie to jest i jak należy sprawdzić?
... a co dotyczy pompy paliwowej, to rozumiem ze to urzadzenie znajduje sie w zbiorniku i jest razem z filtrem paliwa, ktory należy sprawdzić...?)
- przerywacz zapewne znajde w zespole rozdzielacza zapłonu..?)
Chcialbym dodać, że wymieniono w ciagu ostatnich dwóch lat filtr powietrza i gumowe tuleki na wahaczach, po za tym w ubiegłym roku przemyłem silniczek krokowy bo wolne obroty byly "chwiejne" - do chwili obecnej sprawował sie bez zarzutu. Aha dzis sprawdziłem wszystkie swiece - sa idealne
kupę czasu poświęciłem przegladajac tagi o sugerowanych podzespołach i ich niedomaganiach przez pomocnych kolegów forumowiczów, ale i tak niewiele sie dowiedziłem. Głownie omawiane są ich zastosowania i ewentualne zamiany lub w wąskim zakresie regulacje. Ale gdzie są umiejscowione i jak je rozpoznać tego nie znalazłem muszę z żalem wyznać....
Nie mniej jednak dziekuje bardzo za dobre chęci i pozdrawiam.
Ps. w dalszym ciągu nie ma poprawy - odpala jak i wolne obroty sa wzorcowe a jazda z zakłuceniami..
Nie mniej jednak dziekuje bardzo za dobre chęci i pozdrawiam.
Ps. w dalszym ciągu nie ma poprawy - odpala jak i wolne obroty sa wzorcowe a jazda z zakłuceniami..
Bardzo Ci dziękuję "tunerek" .. - oczywiście, że filtr może mieć duży wpływ na prace silnika jeżeli jest bardzo zanieczyszczony. Można byłoby doświadczalnie sprawdzić jego drożność wypinając go z układu zasilania, łącząc przewody paliwowe na "krótko" z pominięciem filtra w celach eksperymentalnych. Sęk w tym, że ja nie posiadam zadnej fachowej dokumentacji swojego auta abym mógł sie podeprzeć informacją gdzie umiejscowiony jest ten filtr i jak wygląda. Raczej nie chciałbym rozmontowywać wszystkiego co pod maską i nie tylko, aby wreszcie dopaść filtr paliwa, który w końcu okaże sie sprawny.
chcialbym być pewny, ze to jest filtr paliwa. Wszyscy sugerowali abym go szukał w komorze pod maską.. - nawet w sklepie z częsciami do Audi gdzie wspomagają sie programami pomocniczymi o budowie auta, kazali szukac tego filtra na prawym błotniku pod maską - zreszta pod maska było by wygodniej wymienić
czarekj, ja też nie do końca jestem przekonany, że jaka kolwiek drożność w obwodzie paliwa jest zakłócona, bo efekty złej pracy odczuło by sie niemal zaraz po rozpoczęciu jazdy.
.. Rano odpalam i jade około 20 km trasą szybkiego ruchu ze wzniesieniami i auto jedzie normalnie na całym odcinku. Natomiast kiedy wracam (wracam natychmiast nie gasząc silnika) w pocztątkowej fazie drogi powrotnej muszę pokonac dość wysokie i długie wzniesienie !!!!! - i tam z zasady zaczynają sie własnie niedomagania mocy czy też, dławienia sie, które trwają do końca jazdy chciaż ukaształtowanie drogi nalezy raczej do umiarkowanych.
- Może faktycznie powinienem zacząć szukanie usterek od własnej edukacji w tematach: sonda Lambda, układ wtryskowy, przepływosciomierze... itd.. lub szukać sponsowa na autoryzowany serwis.
.. Rano odpalam i jade około 20 km trasą szybkiego ruchu ze wzniesieniami i auto jedzie normalnie na całym odcinku. Natomiast kiedy wracam (wracam natychmiast nie gasząc silnika) w pocztątkowej fazie drogi powrotnej muszę pokonac dość wysokie i długie wzniesienie !!!!! - i tam z zasady zaczynają sie własnie niedomagania mocy czy też, dławienia sie, które trwają do końca jazdy chciaż ukaształtowanie drogi nalezy raczej do umiarkowanych.
- Może faktycznie powinienem zacząć szukanie usterek od własnej edukacji w tematach: sonda Lambda, układ wtryskowy, przepływosciomierze... itd.. lub szukać sponsowa na autoryzowany serwis.