Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.3 20V 7A] Brak iskry po wymianie rozrzadu

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
kn2tc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 14 gru 2008, 14:16
Lokalizacja: wawa

[2.3 20V 7A] Brak iskry po wymianie rozrzadu

Post autor: kn2tc » 21 gru 2008, 11:17

Witam jestem nowy na forum i chcialbym by ktos mi pomogl z zagadnieniem braku iskry po wymianie rozrzadu.Niedawno kupilem audi 80 coupe 2.3,20V 170KM motor 7A pojezdzilem 2 dni i postanowilem wymienic rozrzad gdyz poprzedni wlasciciel nic o nim nie wiedzial.Wymiana dotyczyla calego rozrzadu pasek.napinacz,pompa wody,oraz lancuszek napedu walkow. Wszystko poskladalem motor sie kreci nie ma kolizii ale zgubilem iskre,napiecie dochodzi do cewki ale z cewki nic,nic w tej kwestii nie dotykalem nie wiem o co cho.Za odpowiedz serdecznie dziekuje.

Zapoznaj się proszę z regulaminem forum - głównie z nazewnictwem tematów, stosuj TAGi, tym razem poprawiam temat za Ciebie ale następnym razem wątek poleci do kosza.
Ostatnio zmieniony 21 gru 2008, 23:22 przez kn2tc, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 21 gru 2008, 12:27

Czy iskry nie ma na wyjściu z cewki, czy na świecach?

kn2tc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 14 gru 2008, 14:16
Lokalizacja: wawa

Post autor: kn2tc » 21 gru 2008, 12:39

nie ma na wyjsciu z cewki

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 21 gru 2008, 12:43

Sprawdź wtyczkę, czy jest podłączona do czujnika Halla. Czujnik możesz mieć w aparacie zapłonowym lub gdzieś w głowicy obok wałka rozrządu.

kn2tc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 14 gru 2008, 14:16
Lokalizacja: wawa

Post autor: kn2tc » 21 gru 2008, 12:47

Czy jest mozliwisc ze sie spierniczylo nawet jak nie bylo dotykane a wczesniej nie bylo problemu?

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 21 gru 2008, 13:01

Zasadniczo to ciężko jest zepsuć zapłon przy zmianie rozrządu. Najczęściej dochodzi do sytuacji, że zapłon sie po prostu przestawia, ale wtedy iskra na wyjściu z cewki powinna być. Może z alarmem lub odcięciem zapłonu jest coś nie tak.
Jeżeli masz możliwość to podstaw dowolną inną cewkę zapłonową od układu zapłonu elektronicznego i sprawdź czy powstaje iskra. Podłącz tylko zaciski od uzwojenia pierwotenego. Może to być cewka od Malucha lub Poloneza, byle elektronika.
W ten sposób sprawdzisz, czy komputer wysyła impulsu zapłonowe.

Nie wiem jak dokładnie jest w tym przypadku ale układy Hitachi z czujnikiem położenia wału i wałka rozrządu "nie lubią" mieć zbyt dużej rozbieżności w ustawieniu zapłonu i wtedy komputer blokuje impulsy zapłonowe do cewki by moduł wzmacniacza nie uległ uszkodzeniu.

kn2tc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 14 gru 2008, 14:16
Lokalizacja: wawa

Post autor: kn2tc » 21 gru 2008, 13:16

ok jutro sprawdze z podlaczeniem cewki,zaplonu staralem sie nie ruszac ale moglo sie cos przestawic,jak to skalibrowac razem (czujniki) co by zadzialalo chcialem autko miec na swieta ale zdaje sie ze sie nie uda za malo wiem o tym pojezdzie

Awatar użytkownika
willi
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 989
Rejestracja: 01 wrz 2007, 18:12
Lokalizacja: KONOTOP-LUBUSKIE

Post autor: willi » 21 gru 2008, 14:35

kolego nie jestem pewnien ale jak dla mnie to mógł ci walnąć czujniczek halla lub cewka
było Audi 90 2.3NG 136KM
viewtopic.php?t=11858#112425
http://pl.youtube.com/watch?v=4L8auyMI1B0
była Audi B4 avant 1.6 ADA 101KM
viewtopic.php?t=18271
NARAZIE LIPA POZOSTAŁ ROWER

kn2tc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 14 gru 2008, 14:16
Lokalizacja: wawa

Post autor: kn2tc » 21 gru 2008, 15:14

A jaka mogla byc przyczyna? akumlator byl rozlaczony przez pare dni i przy aparacie nic nie grzebalem

Awatar użytkownika
Danio BB
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 159
Rejestracja: 21 wrz 2008, 22:12
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: Danio BB » 21 gru 2008, 20:21

Prosty test czujnika hall'a: wypnij wtyczkę z aparatu zapłonowego, weź kontrolkę(żarówkę z kawałkami przewodów) włącz zapłon i sprawdź po kolei styki wtyczki:
- styk"-", kontrolka powinna się zaświecić (kontrolka do plusa na akumulatorze)
- styk"+", powinno być napięcie (kontrolka do masy albo "-"na akumulatorze)
masz sprawdzone zasilanie aparatu.
- styk"0" przez kontrolkę do masy-jeżeli usłyszysz przeskok iskry to znaczy że moduł zapłonu jest ok a aparat zapłonowy jest uszkodzony.
Audi 80... było jest i będzie.

kn2tc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 14 gru 2008, 14:16
Lokalizacja: wawa

Post autor: kn2tc » 21 gru 2008, 21:02

dziekuje za podpowiedzi jezeli poprosze o jeszcze kazda wskazowka na wage zlota ;-)

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 21 gru 2008, 23:21

Do sprawdzenia:

-Czujnik halla
-zebatka w aparacie zapłonowym, bo zapewne wyjmowałeś wałki
-czujnik położenia wału

Ale chyba opcja nr 2 ;-)
Są:
'85 Audi Coupe quattro 2.2 (B2/85)
'99 Audi A6 Avant 2.8 quattro Tiptronic (4B/C5)
'98 Audi A3 1.8 20V


Były:
'87 Audi Coupe GT 2.3 (B2/85) wersja US
'89 Audi Coupe quattro 20V (B3/8B)
'88 Audi 90 quattro 2.3E (B3/89)
'82 Audi Coupe GT 5E (B2/85)
'81 Audi 80 CD 5S (B2/81)

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 22 gru 2008, 06:08

jop. Pewnie ktoś źle poskładał i ścięło zęby.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

Marcys_s
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 197
Rejestracja: 23 maja 2007, 19:16
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Marcys_s » 22 gru 2008, 06:56

W jaki sposob byl blokowany wal przy odkrecaniu kola pasowego?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 22 gru 2008, 08:51

e no, pewnie nikt koła nie odkręcał.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga