[2.3 20V 7A] Brak iskry po wymianie rozrzadu
[2.3 20V 7A] Brak iskry po wymianie rozrzadu
Witam jestem nowy na forum i chcialbym by ktos mi pomogl z zagadnieniem braku iskry po wymianie rozrzadu.Niedawno kupilem audi 80 coupe 2.3,20V 170KM motor 7A pojezdzilem 2 dni i postanowilem wymienic rozrzad gdyz poprzedni wlasciciel nic o nim nie wiedzial.Wymiana dotyczyla calego rozrzadu pasek.napinacz,pompa wody,oraz lancuszek napedu walkow. Wszystko poskladalem motor sie kreci nie ma kolizii ale zgubilem iskre,napiecie dochodzi do cewki ale z cewki nic,nic w tej kwestii nie dotykalem nie wiem o co cho.Za odpowiedz serdecznie dziekuje.
Zapoznaj się proszę z regulaminem forum - głównie z nazewnictwem tematów, stosuj TAGi, tym razem poprawiam temat za Ciebie ale następnym razem wątek poleci do kosza.
Zapoznaj się proszę z regulaminem forum - głównie z nazewnictwem tematów, stosuj TAGi, tym razem poprawiam temat za Ciebie ale następnym razem wątek poleci do kosza.
Ostatnio zmieniony 21 gru 2008, 23:22 przez kn2tc, łącznie zmieniany 2 razy.
Zasadniczo to ciężko jest zepsuć zapłon przy zmianie rozrządu. Najczęściej dochodzi do sytuacji, że zapłon sie po prostu przestawia, ale wtedy iskra na wyjściu z cewki powinna być. Może z alarmem lub odcięciem zapłonu jest coś nie tak.
Jeżeli masz możliwość to podstaw dowolną inną cewkę zapłonową od układu zapłonu elektronicznego i sprawdź czy powstaje iskra. Podłącz tylko zaciski od uzwojenia pierwotenego. Może to być cewka od Malucha lub Poloneza, byle elektronika.
W ten sposób sprawdzisz, czy komputer wysyła impulsu zapłonowe.
Nie wiem jak dokładnie jest w tym przypadku ale układy Hitachi z czujnikiem położenia wału i wałka rozrządu "nie lubią" mieć zbyt dużej rozbieżności w ustawieniu zapłonu i wtedy komputer blokuje impulsy zapłonowe do cewki by moduł wzmacniacza nie uległ uszkodzeniu.
Jeżeli masz możliwość to podstaw dowolną inną cewkę zapłonową od układu zapłonu elektronicznego i sprawdź czy powstaje iskra. Podłącz tylko zaciski od uzwojenia pierwotenego. Może to być cewka od Malucha lub Poloneza, byle elektronika.
W ten sposób sprawdzisz, czy komputer wysyła impulsu zapłonowe.
Nie wiem jak dokładnie jest w tym przypadku ale układy Hitachi z czujnikiem położenia wału i wałka rozrządu "nie lubią" mieć zbyt dużej rozbieżności w ustawieniu zapłonu i wtedy komputer blokuje impulsy zapłonowe do cewki by moduł wzmacniacza nie uległ uszkodzeniu.
kolego nie jestem pewnien ale jak dla mnie to mógł ci walnąć czujniczek halla lub cewka
było Audi 90 2.3NG 136KM
viewtopic.php?t=11858#112425
http://pl.youtube.com/watch?v=4L8auyMI1B0
była Audi B4 avant 1.6 ADA 101KM
viewtopic.php?t=18271
NARAZIE LIPA POZOSTAŁ ROWER
viewtopic.php?t=11858#112425
http://pl.youtube.com/watch?v=4L8auyMI1B0
była Audi B4 avant 1.6 ADA 101KM
viewtopic.php?t=18271
NARAZIE LIPA POZOSTAŁ ROWER
Prosty test czujnika hall'a: wypnij wtyczkę z aparatu zapłonowego, weź kontrolkę(żarówkę z kawałkami przewodów) włącz zapłon i sprawdź po kolei styki wtyczki:
- styk"-", kontrolka powinna się zaświecić (kontrolka do plusa na akumulatorze)
- styk"+", powinno być napięcie (kontrolka do masy albo "-"na akumulatorze)
masz sprawdzone zasilanie aparatu.
- styk"0" przez kontrolkę do masy-jeżeli usłyszysz przeskok iskry to znaczy że moduł zapłonu jest ok a aparat zapłonowy jest uszkodzony.
- styk"-", kontrolka powinna się zaświecić (kontrolka do plusa na akumulatorze)
- styk"+", powinno być napięcie (kontrolka do masy albo "-"na akumulatorze)
masz sprawdzone zasilanie aparatu.
- styk"0" przez kontrolkę do masy-jeżeli usłyszysz przeskok iskry to znaczy że moduł zapłonu jest ok a aparat zapłonowy jest uszkodzony.
Audi 80... było jest i będzie.
Do sprawdzenia:
-Czujnik halla
-zebatka w aparacie zapłonowym, bo zapewne wyjmowałeś wałki
-czujnik położenia wału
Ale chyba opcja nr 2
-Czujnik halla
-zebatka w aparacie zapłonowym, bo zapewne wyjmowałeś wałki
-czujnik położenia wału
Ale chyba opcja nr 2
Są:
'85 Audi Coupe quattro 2.2 (B2/85)
'99 Audi A6 Avant 2.8 quattro Tiptronic (4B/C5)
'98 Audi A3 1.8 20V
Były:
'87 Audi Coupe GT 2.3 (B2/85) wersja US
'89 Audi Coupe quattro 20V (B3/8B)
'88 Audi 90 quattro 2.3E (B3/89)
'82 Audi Coupe GT 5E (B2/85)
'81 Audi 80 CD 5S (B2/81)
'85 Audi Coupe quattro 2.2 (B2/85)
'99 Audi A6 Avant 2.8 quattro Tiptronic (4B/C5)
'98 Audi A3 1.8 20V
Były:
'87 Audi Coupe GT 2.3 (B2/85) wersja US
'89 Audi Coupe quattro 20V (B3/8B)
'88 Audi 90 quattro 2.3E (B3/89)
'82 Audi Coupe GT 5E (B2/85)
'81 Audi 80 CD 5S (B2/81)
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga