[2.3 20V 7A] Brak iskry po wymianie rozrzadu
[2.3 20V 7A] Brak iskry po wymianie rozrzadu
Witam jestem nowy na forum i chcialbym by ktos mi pomogl z zagadnieniem braku iskry po wymianie rozrzadu.Niedawno kupilem audi 80 coupe 2.3,20V 170KM motor 7A pojezdzilem 2 dni i postanowilem wymienic rozrzad gdyz poprzedni wlasciciel nic o nim nie wiedzial.Wymiana dotyczyla calego rozrzadu pasek.napinacz,pompa wody,oraz lancuszek napedu walkow. Wszystko poskladalem motor sie kreci nie ma kolizii ale zgubilem iskre,napiecie dochodzi do cewki ale z cewki nic,nic w tej kwestii nie dotykalem nie wiem o co cho.Za odpowiedz serdecznie dziekuje.
Zapoznaj się proszę z regulaminem forum - głównie z nazewnictwem tematów, stosuj TAGi, tym razem poprawiam temat za Ciebie ale następnym razem wątek poleci do kosza.
Zapoznaj się proszę z regulaminem forum - głównie z nazewnictwem tematów, stosuj TAGi, tym razem poprawiam temat za Ciebie ale następnym razem wątek poleci do kosza.
Ostatnio zmieniony 21 gru 2008, 23:22 przez kn2tc, łącznie zmieniany 2 razy.
Zasadniczo to ciężko jest zepsuć zapłon przy zmianie rozrządu. Najczęściej dochodzi do sytuacji, że zapłon sie po prostu przestawia, ale wtedy iskra na wyjściu z cewki powinna być. Może z alarmem lub odcięciem zapłonu jest coś nie tak.
Jeżeli masz możliwość to podstaw dowolną inną cewkę zapłonową od układu zapłonu elektronicznego i sprawdź czy powstaje iskra. Podłącz tylko zaciski od uzwojenia pierwotenego. Może to być cewka od Malucha lub Poloneza, byle elektronika.
W ten sposób sprawdzisz, czy komputer wysyła impulsu zapłonowe.
Nie wiem jak dokładnie jest w tym przypadku ale układy Hitachi z czujnikiem położenia wału i wałka rozrządu "nie lubią" mieć zbyt dużej rozbieżności w ustawieniu zapłonu i wtedy komputer blokuje impulsy zapłonowe do cewki by moduł wzmacniacza nie uległ uszkodzeniu.
Jeżeli masz możliwość to podstaw dowolną inną cewkę zapłonową od układu zapłonu elektronicznego i sprawdź czy powstaje iskra. Podłącz tylko zaciski od uzwojenia pierwotenego. Może to być cewka od Malucha lub Poloneza, byle elektronika.
W ten sposób sprawdzisz, czy komputer wysyła impulsu zapłonowe.
Nie wiem jak dokładnie jest w tym przypadku ale układy Hitachi z czujnikiem położenia wału i wałka rozrządu "nie lubią" mieć zbyt dużej rozbieżności w ustawieniu zapłonu i wtedy komputer blokuje impulsy zapłonowe do cewki by moduł wzmacniacza nie uległ uszkodzeniu.
Prosty test czujnika hall'a: wypnij wtyczkę z aparatu zapłonowego, weź kontrolkę(żarówkę z kawałkami przewodów) włącz zapłon i sprawdź po kolei styki wtyczki:
- styk"-", kontrolka powinna się zaświecić (kontrolka do plusa na akumulatorze)
- styk"+", powinno być napięcie (kontrolka do masy albo "-"na akumulatorze)
masz sprawdzone zasilanie aparatu.
- styk"0" przez kontrolkę do masy-jeżeli usłyszysz przeskok iskry to znaczy że moduł zapłonu jest ok a aparat zapłonowy jest uszkodzony.
- styk"-", kontrolka powinna się zaświecić (kontrolka do plusa na akumulatorze)
- styk"+", powinno być napięcie (kontrolka do masy albo "-"na akumulatorze)
masz sprawdzone zasilanie aparatu.
- styk"0" przez kontrolkę do masy-jeżeli usłyszysz przeskok iskry to znaczy że moduł zapłonu jest ok a aparat zapłonowy jest uszkodzony.