Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.3 NG] nierówna praca silnika po postoju

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
papaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 368
Rejestracja: 31 paź 2008, 19:49
Lokalizacja: Lędziny/Sląsk

[2.3 NG] nierówna praca silnika po postoju

Post autor: papaj » 02 paź 2009, 14:48

witam, ostatnio zauważyłem ze jak auto trochę postoi tak z 2,3 dni to po odpaleniu bardzo nierówno pracuje i przyspiesza, ostatnio jak sie zagrzał to objawy ustąpiły, ale dziś juz cały czas tak zostało, dodam ze wczesniej nie było zadnych problemów z PB czy LPG, lpg z blosem, jakies sugestie od czego zaczac? powiem jeszcze tyle ze nie ma co sie odnosic do szukajki itd bo tam juz wszystko sprawdzone
"jedyna słuszna marka pojazdu mechanicznego - AUDI :]:]

https://audi80.pl/coupe-moja-niunia- ... htm#343165

master72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 18 lut 2007, 20:47
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: master72 » 02 paź 2009, 21:58

robi się coraz zimniej , może na początek czujnik temp. wtryskiwacz rozruchowy działa jak należy ?
b3 113ps

Awatar użytkownika
macspeed
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 30 sty 2009, 17:28
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: macspeed » 02 paź 2009, 22:01

Sprecyzuj na jakim paliwie tak się dzieje.

Awatar użytkownika
papaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 368
Rejestracja: 31 paź 2008, 19:49
Lokalizacja: Lędziny/Sląsk

Post autor: papaj » 02 paź 2009, 22:13

auto pali na dotyk, dzieje sie tak i na Pb i LPG, ojciec dzis jechał i stwierdził ze to objawy nie działajacego jednego garu, czy to mogłoby być przyczyną? auto jak przyspiesza to czuć takie rownomierne poszarpywania
"jedyna słuszna marka pojazdu mechanicznego - AUDI :]:]

https://audi80.pl/coupe-moja-niunia- ... htm#343165

master72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 18 lut 2007, 20:47
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: master72 » 02 paź 2009, 22:32

świeca ,przewód albo ciśnienie uciekło z cylindra
b3 113ps

Awatar użytkownika
macspeed
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 30 sty 2009, 17:28
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: macspeed » 02 paź 2009, 22:38

Jest opcja, że to nie pracujący jeden cylinder. Jak wygląda sprawa całej instalacji WN ??

Awatar użytkownika
papaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 368
Rejestracja: 31 paź 2008, 19:49
Lokalizacja: Lędziny/Sląsk

Post autor: papaj » 03 paź 2009, 00:29

w zeszłym roku mniej wiecej o tej porze wszystko nowe, kable, kopułka swiece, nigdy przed tem nie było z motorem zadnych problemów, ale auto było jezdzone dziennie, a tera po 3 dniach postoju takie jaja://

ja sprawdzić czy to nie pracujacy cylinder? wyciagac kabel od swiecy (kazdej po kolei) na zapalonym?
"jedyna słuszna marka pojazdu mechanicznego - AUDI :]:]

https://audi80.pl/coupe-moja-niunia- ... htm#343165

Awatar użytkownika
macspeed
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 30 sty 2009, 17:28
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: macspeed » 04 paź 2009, 09:50

Na początek, jak będzie ciemno, otwórz maskę i sprawdź czy na kablach nie widać przebicia. W Audi, w nawet świeżych kablach zdarza się przebicie od metalowej końcówki przewodu (tej przy świecy) do głowicy. Jak będziesz coś widział to masz odpowiedź.

A jeżeli chodzi o sprawdzenie cylindrów, tak jak mówisz odłączaj świece po kolei i patrz czy będzie różnica w pracy silnika. Pamiętaj żebyś robił to na benzynie nie na gazie! Chyba, że lubisz jak coś strzela :P
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
papaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 368
Rejestracja: 31 paź 2008, 19:49
Lokalizacja: Lędziny/Sląsk

Post autor: papaj » 04 paź 2009, 10:03

no i tak tez robiłem, i zauwazyłem ze jakz dwoch pierwszych odpiolem to mnie koplo dosc mocno i iskra miedzy kablem a silnikiem była dość duza, z pozostałych malutka iskierka i nic nie kopało
"jedyna słuszna marka pojazdu mechanicznego - AUDI :]:]

https://audi80.pl/coupe-moja-niunia- ... htm#343165

Awatar użytkownika
macspeed
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 30 sty 2009, 17:28
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: macspeed » 04 paź 2009, 10:05

Ale była jakaś różnica w pracy silnika?

Ardsheal

Post autor: Ardsheal » 05 paź 2009, 11:35

Odpal silnik gdy będzie ciemno i psiknij na kable jakimś spryskiwaczem np. takim jak do szyb w domu jeżeli zobaczysz niebieskie iskierki to wymieniaj kable na nowe. Pamietaj że tam są z opornikami 2k Om i 5k Om

Awatar użytkownika
papaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 368
Rejestracja: 31 paź 2008, 19:49
Lokalizacja: Lędziny/Sląsk

Post autor: papaj » 05 paź 2009, 23:33

dzieki, skorzystałem z twojej rady i faktycznie iskra sobie biegała po kablach, now kable juz zamowione, beru :)

no i załozone i silnik jakby dostał drugie zycie :)
"jedyna słuszna marka pojazdu mechanicznego - AUDI :]:]

https://audi80.pl/coupe-moja-niunia- ... htm#343165

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga