[80 AAH QUATTRO] Rozrząd !!! Jak ustawić ?
[80 AAH QUATTRO] Rozrząd !!! Jak ustawić ?
Witam wszystkich ponownie
Tak jak pisałem w poprzednich postach mam problem ze "skaczący" zapłonem na jednej głowicy, co wiążę się z nierówną pracą silnika- jeszcze sonda jest do wymiany, ale to już inna historia
Rozrząd był wymieniany w tamtym roku wraz z pompą wody, termostatem i kapitalnym remontem silnika !!!
Dziś mój znajomy rozłożył rozrząd i okazuję się, że wałki są dziwnie ułożone wobec siebie, a mianowicie podkładki na kołach powinny schodzić się dużymi otworami do wewnątrz, a małymi na zewnątrz. U mnie jest tak, że na jednym wałku duży otwór jest do wewnątrz, a na drugim wałku jest na zewnątrz. Wygląda na to, że jeden wałek jest przepierd...ny o 180 stopni.
Czy jest jakaś metoda na właściwe ustawienie SAMYCH wałków.
Z tyłu (od ściany grodziowej) są dwie zaślepki w głowicy, po ich zdjęciu widoczne są nacięcia na wałkach, ale nie wiemy jak je ustawić. Blokada przednich kół nic nie da bo nie wiadomo czy wałki zostały dobrze skręcone z kołami.
Jak powinny być ustawione wałki względem siebie?- u mnie nacięcia schodzą się do środka(jeden wałek ma większe nachylenie od drugiego / \ )
Czy ma ktoś jakiś schemat?
Może są jakieś punkty odniesienia?
Bardzo proszę o pomoc bo mam już powoli dość tej całej zabawy.
Tak jak pisałem w poprzednich postach mam problem ze "skaczący" zapłonem na jednej głowicy, co wiążę się z nierówną pracą silnika- jeszcze sonda jest do wymiany, ale to już inna historia
Rozrząd był wymieniany w tamtym roku wraz z pompą wody, termostatem i kapitalnym remontem silnika !!!
Dziś mój znajomy rozłożył rozrząd i okazuję się, że wałki są dziwnie ułożone wobec siebie, a mianowicie podkładki na kołach powinny schodzić się dużymi otworami do wewnątrz, a małymi na zewnątrz. U mnie jest tak, że na jednym wałku duży otwór jest do wewnątrz, a na drugim wałku jest na zewnątrz. Wygląda na to, że jeden wałek jest przepierd...ny o 180 stopni.
Czy jest jakaś metoda na właściwe ustawienie SAMYCH wałków.
Z tyłu (od ściany grodziowej) są dwie zaślepki w głowicy, po ich zdjęciu widoczne są nacięcia na wałkach, ale nie wiemy jak je ustawić. Blokada przednich kół nic nie da bo nie wiadomo czy wałki zostały dobrze skręcone z kołami.
Jak powinny być ustawione wałki względem siebie?- u mnie nacięcia schodzą się do środka(jeden wałek ma większe nachylenie od drugiego / \ )
Czy ma ktoś jakiś schemat?
Może są jakieś punkty odniesienia?
Bardzo proszę o pomoc bo mam już powoli dość tej całej zabawy.
Ostatnio zmieniony 21 sie 2010, 09:30 przez mlodyLipa, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
80-b4-aah-wymiana-paska-rozrzadu-t26908.html
b4-abc-ponowne-ustawienie-paska-rozrzadu-t27407.html
Z tego co pamiętam to koła wałków rozrządu można ustawić jak się podoba bo są na czopie a ktoś mógł ustawić na nacięcia nie patrząc wcale na koła.
b4-abc-ponowne-ustawienie-paska-rozrzadu-t27407.html
Z tego co pamiętam to koła wałków rozrządu można ustawić jak się podoba bo są na czopie a ktoś mógł ustawić na nacięcia nie patrząc wcale na koła.
tak, tylko jak te nacięcia z tyłu na wałkach powinny być ustawione.
koła są na czopach woięc można nimi kręcić, a ustawienie prawidłowe wałków to inna rzecz.
nie wiem jak powinny być ustawione wałki, a chcę to sprawdzić. jak patrzę przez otwory od strony grodzi to nacięcia na wałkach są tak ułożone / \ względem siebie, tylko jeden jest pochylony pod mniejszym kątem.
mogę obrócić samo koło bez wałka ale nic to nie da. a może wałek jest przestawiony o 180 stopni?
nie ma żadnych znaków jak ustawić same wałeki. koła mogę później dopasować jak wałki będą ok.
nie wiem do czego się odnieść. ręce mi opadają :cry: ale nie chcę się poddać
koła są na czopach woięc można nimi kręcić, a ustawienie prawidłowe wałków to inna rzecz.
nie wiem jak powinny być ustawione wałki, a chcę to sprawdzić. jak patrzę przez otwory od strony grodzi to nacięcia na wałkach są tak ułożone / \ względem siebie, tylko jeden jest pochylony pod mniejszym kątem.
mogę obrócić samo koło bez wałka ale nic to nie da. a może wałek jest przestawiony o 180 stopni?
nie ma żadnych znaków jak ustawić same wałeki. koła mogę później dopasować jak wałki będą ok.
nie wiem do czego się odnieść. ręce mi opadają :cry: ale nie chcę się poddać
ustaw wałki blokadą :!:
kółka rozrządu możesz kręcić do woli po poluzowaniu śrub,
lecz podkładki te z tymi otworkami są oparte na wałkach przez nacięcie,
pozwala to na ustawienie wałków, a podczas napinania paska rozrządu kółka się przekręcą, a wałki się nie przestawiają <ok> a co do tych nacięć z tyłu nie sugeruj się nimi ja u brata AAH też chciałem sprawdzić po co one są, ale ni jak się mają do prawidłowego ustawienia wałków.
kółka rozrządu możesz kręcić do woli po poluzowaniu śrub,
lecz podkładki te z tymi otworkami są oparte na wałkach przez nacięcie,
pozwala to na ustawienie wałków, a podczas napinania paska rozrządu kółka się przekręcą, a wałki się nie przestawiają <ok> a co do tych nacięć z tyłu nie sugeruj się nimi ja u brata AAH też chciałem sprawdzić po co one są, ale ni jak się mają do prawidłowego ustawienia wałków.
muszę sprawdzić czy podkładki zostały założone właściwie.
czy jest szansa coś pomylić przy ich zakładaniu czy mają stałe punkty osadzenia?
jeżeli podkładki sa założone poprawnie to wychodzi że mam przekręcony jeden wałek o 180 stopni(tylko który?).
dzięki za pomoc, jak macie coś jeszcze to chętnie przeczytam
czy jest szansa coś pomylić przy ich zakładaniu czy mają stałe punkty osadzenia?
jeżeli podkładki sa założone poprawnie to wychodzi że mam przekręcony jeden wałek o 180 stopni(tylko który?).
dzięki za pomoc, jak macie coś jeszcze to chętnie przeczytam
podkładki wyglądają mniej więcej tak:
otworki nie pamiętam juz który po której stronie jest wielkościowo...
z lewej strony bloku jest czujnik położenia wału wykręcasz go wkręcasz bolec od kpl. blokady rozrządu...
te blokady pozwolą ci na dziecinnie prostą wymiane, w przeciwieństwie do audioskich rzędówek
otworki nie pamiętam juz który po której stronie jest wielkościowo...
z lewej strony bloku jest czujnik położenia wału wykręcasz go wkręcasz bolec od kpl. blokady rozrządu...
te blokady pozwolą ci na dziecinnie prostą wymiane, w przeciwieństwie do audioskich rzędówek
wiem że płytki mają oznaczenie przód (vorne) i tył (hinten).
teoretycznie nie da się pomylić płytek przy montażu (chyba że założymy tyłem na przód -lub odwrotnie jak kto woli).
jutro jadę kupić blokadę.
bardzo dziękuję za pomoc.
dam znać co wyszło, mam nadzieję że silnik będzie pracował jak na V przystało :mrgreen:
teoretycznie nie da się pomylić płytek przy montażu (chyba że założymy tyłem na przód -lub odwrotnie jak kto woli).
jutro jadę kupić blokadę.
bardzo dziękuję za pomoc.
dam znać co wyszło, mam nadzieję że silnik będzie pracował jak na V przystało :mrgreen:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 298
- Rejestracja: 01 lut 2007, 18:05
pamiętaj też żeby ustawić wał też ma swój punkt na kole od paska na wielorwego i na jego osłonie drugi, chyba żębedziesz miał wszystkie blokady
troche drogi interes szkoda mi tyle pieniedzy za wawałek płaskownika, ma ktoś moze wymiary całej tej blokady ??
troche drogi interes szkoda mi tyle pieniedzy za wawałek płaskownika, ma ktoś moze wymiary całej tej blokady ??
Ostatnio zmieniony 21 sie 2010, 08:16 przez boskijacek447, łącznie zmieniany 1 raz.
Okazało się, że koło od wału było źle założone- jakiś debil nie założył koła na klin tylko mocno dokręcił i koło się wygielo. Po właściwym założeniu koła górne wałki są prawie ok. Do ich ustawienia muszę załatwić(albo kupić) blokadę.
W przyszłym tygodniu dam znać co dalej.
dzięki za pomoc
[ Dodano: 2010-09-12, 13:51 ]
dziękuje wszystkim za pomoc.
kupiłem blokadę i ustawiłem rozrząd, silnik pracuję równo i odzyskał moc, a to jest bardzo ważne
W przyszłym tygodniu dam znać co dalej.
dzięki za pomoc
[ Dodano: 2010-09-12, 13:51 ]
dziękuje wszystkim za pomoc.
kupiłem blokadę i ustawiłem rozrząd, silnik pracuję równo i odzyskał moc, a to jest bardzo ważne