Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABC] Ponowne ustawienie paska rozrzadu

Wszystko co tyczy się silników V6
Awatar użytkownika
flgmnft
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 384
Rejestracja: 13 gru 2008, 10:04
Lokalizacja: Bielsko-Biała

[ABC] Ponowne ustawienie paska rozrzadu

Post autor: flgmnft » 29 mar 2009, 15:19

Witam
Jakis czas temu mialem wypadek. Samochod jest juz poskladany, ale nie pali. Porozebraniu oslon rozrzadu zauwazylem ze sa jakies znaki znaczone na kolach na walkach rozrzadu i ni jak sie nie zgrywaja. Po przekreceniu walem silnik sie nie blokowal, wiec postanowilem zapalic. I tu jest problem bo chce zapalic tak jakby na 3 garach ale mu nie idzie. Wniosek jeden pasek przeskoczyl. Panowie powiedzcie mi jak to ustawic bez przyzadow, poczytalem ze trzeba czyms zablokowac kola na walkach rozrzadu. Wiem ze na bank sie da bez tego. Reasumujac potrzebuje informacji jak ustawic kola na walkow rozrzadu. Czy te "patenty" (takie elipsy z dzirami) na nich maja byc poziomo? Bo znak na kole pasowym jest z zgrywa sie z nim tylko kolo walka rozrzadu po stronie pasazera. A kierowcy jest przesuniete zgodnie z ruchem wskazowek zegara o ok 3 zeby. Nie mowcie mi ze sie nie da, bo nie ma rzeczy niemozliwych, sa tylko trudne do wykonania 8-)
Ostatnio zmieniony 12 kwie 2012, 22:24 przez flgmnft, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
radek kocio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: radek kocio » 29 mar 2009, 22:46

Tak szybko: koło pasowe ustawiasz na znaki (nacięcie na kole pasowym i mały trójkącik na plastikowej osłonie) Wałki rozrządu: te eliptyczne podkładki na nich powinny być w poziomie względem siebie i te większe otwory ( 8 mm ) skierowane do siebie (do środka silnika) ,a te mniejsze ( 6 mm ) na zewnątrz

[ Komentarz dodany przez: aldi: 2012-04-11, 23:18 ]
Radze nie ustawiać wału na znaki na kole paska wielklinowego (bo można je założyć w złej pozycji), lepiej ustawić gdy to koło jest zdjęte i patrzeć na znaki kółka paska rozrządu.

Awatar użytkownika
flgmnft
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 384
Rejestracja: 13 gru 2008, 10:04
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: flgmnft » 29 mar 2009, 23:07

I o to mi chodzilo. Wielkie dzieki

arti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 17 mar 2009, 14:18

Post autor: arti » 30 mar 2009, 14:49

ale i tak bedziesz potrzebowal jakiegos przyzadu aby przytrzymac walki,ja np. sobie uspawalem bo tez mialem taki problem ze niechcial odpalic bo byl zle zlozony rozrzad.powodzenia.

Awatar użytkownika
flgmnft
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 384
Rejestracja: 13 gru 2008, 10:04
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: flgmnft » 30 mar 2009, 19:36

Rozrzad ustawiony, samochodzik zapalil od razu. Nie byl potrzebny zaden przyzad 8-). Jak juz napisalem wczesniej... Nie ma rzeczy nie mozliwych, sa tylko trudne do wykonania :mrgreen:

Mialem przestawione prawe kolo (od strony kierowcy) o 3 zabki w kierunku przeciwnym do wskazowek zegara. Wniosek jeden podczas wypadku zablokowalo kolo i pasek przelecial o te 3 zeby. Sprawdzilem caly pasek nie wygladal na uszkodzony.

Awatar użytkownika
radek kocio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: radek kocio » 30 mar 2009, 22:08

Jak mówił mój wykładowca to świetnie :mrgreen:

miki878787
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 12 maja 2009, 22:20

Post autor: miki878787 » 03 lip 2009, 10:58

dołączam sie do postu i pytam czy jeżeli ciśnienie na lewych 3 cylindrach mam prawidłowe a na prawych dużo niższe (silnik pracuje normalnie, tylko na wolnych obrotach bardzo opornie) to czy jest możliwość źle ustawionego rozrządu? Np. o jeden ząb na słabszych 3 cylindrach?
V6

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 03 lip 2009, 11:25

Tak, bo zawory mogą się nie domykać w odpowiednim momencie, czyli w GMP będzie przez to niższe ciśnienie.

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 10 lip 2009, 10:11

Zarzuć blokady rozrządu do v-ki i rozrząd ustawisz od strzała.

Blokada 2 wałków rozrządu + blokada wału korbowegu i nie ma prawa nic przeskoczyć.
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX

no name
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1561
Rejestracja: 22 mar 2009, 12:18
Lokalizacja: Toruń

Post autor: no name » 21 lip 2009, 16:33

witam mam takie zapytanie co do pasak rozrzadu :-| mianowicie chcialem wymienic stary pasek rozrzadu [optibelt-ZRK-HR 65137 x 1] a w sklepie dali mi pasek o numerze [5223XS-137X25MM] a na pudelku jest taki numer [5223XS 63137x1HSN] i czy te paski to jedno i to samo bo na pierwszy rzut oka widac roznice pasek mialbyc do silnika 1.9 TDi

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 21 lip 2009, 17:15

no name pisze:a w sklepie dali mi pasek o numerze [5223XS-137X25MM] a na pudelku jest taki numer [5223XS 63137x1HSN] i czy te paski to jedno i to samo bo na pierwszy rzut oka widac roznice pasek mialbyc do silnika 1.9 TDi

tak ten pasek podejdzie do silnika 1Z
5223XS-137x25mm to pasek do 1.9D/TD/TDI/SDI

Po oznaczeniach widze ze dali Ci pasek Gates

tego Optibelt nie kojarze wiec nie znam oznaczeń.

ale na chłopski rozum :lol:

optibelt-ZRK-HR 65137 x 1 :arrow: 137 zębów X 1" (cal)
5223XS-137X25MM :arrow: 137 zębów x 25mm = 1 cal
5223XS 63137x1HSN :arrow: 137 zębów x 1" (cal) = 25mm
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX

no name
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1561
Rejestracja: 22 mar 2009, 12:18
Lokalizacja: Toruń

Post autor: no name » 21 lip 2009, 19:09

wsystko juz wyjasnione pasuje napewno :mrgreen:

Awatar użytkownika
cichusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 03 lut 2009, 15:13
Lokalizacja: Radom

Post autor: cichusz » 01 gru 2010, 18:22

podlacze sie do tematu i nie bede zakladal nowego. mam taki problem ze koło ustawiam na znaki (nacięcie na kole pasowym i mały trójkącik na plastikowej osłonie) w takiej pozycji 1 tłok (stojadz przed autem 1 po lewej stronie) powinien byc w gornym polozeniu????
Audi a4 b5 2.8 quattro 96r-jest
Mazda 323F 91r- była
volvo 440 93r - było
volvo v40 98r- jest
audi coupe quattro- juz jest

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 01 gru 2010, 21:00

cichusz pisze:(nacięcie na kole pasowym i mały trójkącik na plastikowej osłonie) w takiej pozycji 1 tłok (stojadz przed autem 1 po lewej stronie) powinien byc w gornym polozeniu????
Nie powinien - ten znak nie odpowiada pierwszemu tłokowi w górnym położeniu.
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
bey
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 08 lip 2008, 18:11
Lokalizacja: zabrze

Post autor: bey » 01 gru 2010, 21:43

cichusz pisze:podlacze sie do tematu i nie bede zakladal nowego. mam taki problem ze koło ustawiam na znaki (nacięcie na kole pasowym i mały trójkącik na plastikowej osłonie) w takiej pozycji 1 tłok (stojadz przed autem 1 po lewej stronie) powinien byc w gornym polozeniu????
wedlog autodaty znak = 3 cylinder u gory czyli po lewej stronie pierwszy od grodzi silnika
drive slow but lov club

Zablokowany

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga