[ABC] Ponowne ustawienie paska rozrzadu
[ABC] Ponowne ustawienie paska rozrzadu
Witam
Jakis czas temu mialem wypadek. Samochod jest juz poskladany, ale nie pali. Porozebraniu oslon rozrzadu zauwazylem ze sa jakies znaki znaczone na kolach na walkach rozrzadu i ni jak sie nie zgrywaja. Po przekreceniu walem silnik sie nie blokowal, wiec postanowilem zapalic. I tu jest problem bo chce zapalic tak jakby na 3 garach ale mu nie idzie. Wniosek jeden pasek przeskoczyl. Panowie powiedzcie mi jak to ustawic bez przyzadow, poczytalem ze trzeba czyms zablokowac kola na walkach rozrzadu. Wiem ze na bank sie da bez tego. Reasumujac potrzebuje informacji jak ustawic kola na walkow rozrzadu. Czy te "patenty" (takie elipsy z dzirami) na nich maja byc poziomo? Bo znak na kole pasowym jest z zgrywa sie z nim tylko kolo walka rozrzadu po stronie pasazera. A kierowcy jest przesuniete zgodnie z ruchem wskazowek zegara o ok 3 zeby. Nie mowcie mi ze sie nie da, bo nie ma rzeczy niemozliwych, sa tylko trudne do wykonania 8-)
Jakis czas temu mialem wypadek. Samochod jest juz poskladany, ale nie pali. Porozebraniu oslon rozrzadu zauwazylem ze sa jakies znaki znaczone na kolach na walkach rozrzadu i ni jak sie nie zgrywaja. Po przekreceniu walem silnik sie nie blokowal, wiec postanowilem zapalic. I tu jest problem bo chce zapalic tak jakby na 3 garach ale mu nie idzie. Wniosek jeden pasek przeskoczyl. Panowie powiedzcie mi jak to ustawic bez przyzadow, poczytalem ze trzeba czyms zablokowac kola na walkach rozrzadu. Wiem ze na bank sie da bez tego. Reasumujac potrzebuje informacji jak ustawic kola na walkow rozrzadu. Czy te "patenty" (takie elipsy z dzirami) na nich maja byc poziomo? Bo znak na kole pasowym jest z zgrywa sie z nim tylko kolo walka rozrzadu po stronie pasazera. A kierowcy jest przesuniete zgodnie z ruchem wskazowek zegara o ok 3 zeby. Nie mowcie mi ze sie nie da, bo nie ma rzeczy niemozliwych, sa tylko trudne do wykonania 8-)
Ostatnio zmieniony 12 kwie 2012, 22:24 przez flgmnft, łącznie zmieniany 1 raz.
- radek kocio
- Forum Audi 80
- Posty: 277
- Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
- Lokalizacja: Przasnysz
Tak szybko: koło pasowe ustawiasz na znaki (nacięcie na kole pasowym i mały trójkącik na plastikowej osłonie) Wałki rozrządu: te eliptyczne podkładki na nich powinny być w poziomie względem siebie i te większe otwory ( 8 mm ) skierowane do siebie (do środka silnika) ,a te mniejsze ( 6 mm ) na zewnątrz
[ Komentarz dodany przez: aldi: 2012-04-11, 23:18 ]
Radze nie ustawiać wału na znaki na kole paska wielklinowego (bo można je założyć w złej pozycji), lepiej ustawić gdy to koło jest zdjęte i patrzeć na znaki kółka paska rozrządu.
[ Komentarz dodany przez: aldi: 2012-04-11, 23:18 ]
Radze nie ustawiać wału na znaki na kole paska wielklinowego (bo można je założyć w złej pozycji), lepiej ustawić gdy to koło jest zdjęte i patrzeć na znaki kółka paska rozrządu.
Rozrzad ustawiony, samochodzik zapalil od razu. Nie byl potrzebny zaden przyzad 8-). Jak juz napisalem wczesniej... Nie ma rzeczy nie mozliwych, sa tylko trudne do wykonania :mrgreen:
Mialem przestawione prawe kolo (od strony kierowcy) o 3 zabki w kierunku przeciwnym do wskazowek zegara. Wniosek jeden podczas wypadku zablokowalo kolo i pasek przelecial o te 3 zeby. Sprawdzilem caly pasek nie wygladal na uszkodzony.
Mialem przestawione prawe kolo (od strony kierowcy) o 3 zabki w kierunku przeciwnym do wskazowek zegara. Wniosek jeden podczas wypadku zablokowalo kolo i pasek przelecial o te 3 zeby. Sprawdzilem caly pasek nie wygladal na uszkodzony.
- radek kocio
- Forum Audi 80
- Posty: 277
- Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
- Lokalizacja: Przasnysz
-
- Forum Audi 80
- Posty: 27
- Rejestracja: 12 maja 2009, 22:20
witam mam takie zapytanie co do pasak rozrzadu :-| mianowicie chcialem wymienic stary pasek rozrzadu [optibelt-ZRK-HR 65137 x 1] a w sklepie dali mi pasek o numerze [5223XS-137X25MM] a na pudelku jest taki numer [5223XS 63137x1HSN] i czy te paski to jedno i to samo bo na pierwszy rzut oka widac roznice pasek mialbyc do silnika 1.9 TDi
no name pisze:a w sklepie dali mi pasek o numerze [5223XS-137X25MM] a na pudelku jest taki numer [5223XS 63137x1HSN] i czy te paski to jedno i to samo bo na pierwszy rzut oka widac roznice pasek mialbyc do silnika 1.9 TDi
tak ten pasek podejdzie do silnika 1Z
5223XS-137x25mm to pasek do 1.9D/TD/TDI/SDI
Po oznaczeniach widze ze dali Ci pasek Gates
tego Optibelt nie kojarze wiec nie znam oznaczeń.
ale na chłopski rozum :lol:
optibelt-ZRK-HR 65137 x 1 137 zębów X 1" (cal)
5223XS-137X25MM 137 zębów x 25mm = 1 cal
5223XS 63137x1HSN 137 zębów x 1" (cal) = 25mm
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
wedlog autodaty znak = 3 cylinder u gory czyli po lewej stronie pierwszy od grodzi silnikacichusz pisze:podlacze sie do tematu i nie bede zakladal nowego. mam taki problem ze koło ustawiam na znaki (nacięcie na kole pasowym i mały trójkącik na plastikowej osłonie) w takiej pozycji 1 tłok (stojadz przed autem 1 po lewej stronie) powinien byc w gornym polozeniu????