Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 16V ACE]Z oleju mineralnego na półsyntetyk?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Condi

[80 B4 2.0 16V ACE]Z oleju mineralnego na półsyntetyk?

Post autor: Condi » 27 gru 2006, 10:54

Witam,
Czy można zmienić olej z mineralnego na półsyntetyk ?
Prosze o rady....
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 28 gru 2006, 12:09 przez Condi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 27 gru 2006, 11:18

jaki przebieg auta, jak dużo oleju bierze od wymiany do wymiany, jak długo jeździłeś na minerale?

Condi

Post autor: Condi » 27 gru 2006, 11:27

200 ml/ 1000km
Autko ma 213000km przejechane.
Czy wymiana nie zaszkodzi?

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 27 gru 2006, 11:34

w sumie nie powinna, a jak długo śmigasz już na minerale?

Condi

Post autor: Condi » 27 gru 2006, 11:39

Autko kupiłem w maju i już był na mineranym więc nie wiem ile już ma zrobione na tym oleju.
Ale czy taka wymiana oleju nie zaszkodzi, bo słyszałem ze tak, wielu mechanów odradza taką zmiane.

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 27 gru 2006, 11:54

odradzają bo półsyntetyk jest rzadszy i ma lepsze właściwości myjące, co może spowodować:
- większy pobór i wycieki oleju
- wypłukanie syfów z silnika i zapchanie nimi przewodów olejowych

Ja chyba bym się odważył, zalałbym Valvolinem MaxLife 10W40 - jest to olej przeznaczony do silników z duzym przebiegiem, poprawia stan uszczelek, redukuje zużycie itp. Sam na nim jeżdzę i jak narazie od wymiany nie wziął ani 1ml oleju (na ok 1,5tyś km)
Myślę, że możesz sprawdzić, na bieżąco kontrolować ilość oleju i jego jakość

Condi

Post autor: Condi » 27 gru 2006, 12:08

No właśnie nie wiem co robić. A może pozostać przy mineralnym tylko jakiś lepszy zalać....
Czy czy to jaki jest olej ma wogóle jakiś wpływ na jakość pracy silnika? Czy jest jakaś duża różnica?

tunning

Post autor: tunning » 27 gru 2006, 12:17

Najlepiej słuchaj co mówią klubowicze i mechanicy.Napewno dobrze doradzają.:)

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 27 gru 2006, 12:51

Condi pisze:No właśnie nie wiem co robić. A może pozostać przy mineralnym tylko jakiś lepszy zalać....
Czy czy to jaki jest olej ma wogóle jakiś wpływ na jakość pracy silnika? Czy jest jakaś duża różnica?
Każda marka wyznacza pewne standardy. Audi/VW zaleca stosowanie olei które odpowiadają ich standardom: 500.00 502.00 505.00. Te standardy powinien spełniać olej stosowany w 80'tkach. Ja leje Shell Helix Plus od ostatniej wymiany nic nie ubyło a zrobiłem 7tys. Ojciej w C3 jeździ już od 3lat na tym oleju i też sobie chwali. 0 ubytków:)Osobiście też bym spróbował zmienić na półsyntetyk. Co do różnicy w olejach to jest różnica - niektóre są zwykłe inne lepies smarują i czyszczą silnik mój Shell). Ja ajk kupiłem swoja niunię to miałem tego typu problem że nie mogłem na początek maski otworzyć bo zamek był zardzewiały (tak często było pod nią zaglądane). Tylko od wymiany do wymiany...(miała na liczniku 140tys) Olej nie był pierwszej świeżości i na dzień dobry wymieniłem na jakiś tani minerał żeby przepłukać trochę silnik oczywiście filtr też poszedł nowy. Po 1,5tys zmieniłem znowu na minerał i po kolejnych 3tys. jeszcze raz, po 2,5tyz zalałem właśnie tego Shell'a (i nowy filtr) z lekką obawą (taką jak ty masz) żeby za szybko nie wymył bebechów i żeby nic się nie zatkało... I nic się nie stało olej ma teraz jak wyżej 7tys i autko śmiga super! Także moim zdanie ryzyko jest warte i nie zmienię oleju na inny!

http://www.shelldubai.com/industrial/tds/helixplus.pdf
http://www.nieuwsbank.nl/inp/1999/01/0120U087.htm Obrazek

Condi

Post autor: Condi » 27 gru 2006, 12:51

Cobra-
ale wymieniełes z mineralnego ?

mrx1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 612
Rejestracja: 22 gru 2006, 13:32
Lokalizacja: pruszków

Post autor: mrx1983 » 27 gru 2006, 12:55

zapomnij, tylko mineral, silnik sie rozszczelni :)
Ostatnio zmieniony 27 gru 2006, 13:18 przez mrx1983, łącznie zmieniany 3 razy.

Condi

Post autor: Condi » 27 gru 2006, 13:17

To może zalać jakiś dobry olej mineralny i dac sobie spokój z półsyntetykiem - bez ryzyka.

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 27 gru 2006, 13:19

mrx1983 pisze:zapomnij, tylko mineral, silnik sie rozszczelni :)
nie koniecznie :!: jeżeli motor zalewny był 1-2razy minrałem to nic nie powinno się złego stać


Nie, ja nie przechodziłem z minerała na półsyntetyk, od początku lałem półsyntetyk z tym, że wcześniej musiałem dolewać prawie 1l od wymiany do wymiany, teraz czuję że nie będę dolewał nic :-)

Condi

Post autor: Condi » 27 gru 2006, 13:23

Oofol...
Czy ten Sheel to jest mineralny?

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 27 gru 2006, 14:14

Jak na jego okładce 10W40 czyli półsyntetyk. Ja z minerała przeszedłem na ten i nic się nie stało! Nic nie ubywa, nie zatkało się i jest tak jak być powinno:] Polecam w każdym razie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga