[80 B4 2.0 16V ACE]Z oleju mineralnego na półsyntetyk?
[80 B4 2.0 16V ACE]Z oleju mineralnego na półsyntetyk?
Witam,
Czy można zmienić olej z mineralnego na półsyntetyk ?
Prosze o rady....
Pozdrawiam
Czy można zmienić olej z mineralnego na półsyntetyk ?
Prosze o rady....
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 28 gru 2006, 12:09 przez Condi, łącznie zmieniany 1 raz.
odradzają bo półsyntetyk jest rzadszy i ma lepsze właściwości myjące, co może spowodować:
- większy pobór i wycieki oleju
- wypłukanie syfów z silnika i zapchanie nimi przewodów olejowych
Ja chyba bym się odważył, zalałbym Valvolinem MaxLife 10W40 - jest to olej przeznaczony do silników z duzym przebiegiem, poprawia stan uszczelek, redukuje zużycie itp. Sam na nim jeżdzę i jak narazie od wymiany nie wziął ani 1ml oleju (na ok 1,5tyś km)
Myślę, że możesz sprawdzić, na bieżąco kontrolować ilość oleju i jego jakość
- większy pobór i wycieki oleju
- wypłukanie syfów z silnika i zapchanie nimi przewodów olejowych
Ja chyba bym się odważył, zalałbym Valvolinem MaxLife 10W40 - jest to olej przeznaczony do silników z duzym przebiegiem, poprawia stan uszczelek, redukuje zużycie itp. Sam na nim jeżdzę i jak narazie od wymiany nie wziął ani 1ml oleju (na ok 1,5tyś km)
Myślę, że możesz sprawdzić, na bieżąco kontrolować ilość oleju i jego jakość
- Oofol
- Forum Audi 80
- Posty: 3143
- Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
- Lokalizacja: Karkonosze/ORK
- Kontakt:
Każda marka wyznacza pewne standardy. Audi/VW zaleca stosowanie olei które odpowiadają ich standardom: 500.00 502.00 505.00. Te standardy powinien spełniać olej stosowany w 80'tkach. Ja leje Shell Helix Plus od ostatniej wymiany nic nie ubyło a zrobiłem 7tys. Ojciej w C3 jeździ już od 3lat na tym oleju i też sobie chwali. 0 ubytków:)Osobiście też bym spróbował zmienić na półsyntetyk. Co do różnicy w olejach to jest różnica - niektóre są zwykłe inne lepies smarują i czyszczą silnik mój Shell). Ja ajk kupiłem swoja niunię to miałem tego typu problem że nie mogłem na początek maski otworzyć bo zamek był zardzewiały (tak często było pod nią zaglądane). Tylko od wymiany do wymiany...(miała na liczniku 140tys) Olej nie był pierwszej świeżości i na dzień dobry wymieniłem na jakiś tani minerał żeby przepłukać trochę silnik oczywiście filtr też poszedł nowy. Po 1,5tys zmieniłem znowu na minerał i po kolejnych 3tys. jeszcze raz, po 2,5tyz zalałem właśnie tego Shell'a (i nowy filtr) z lekką obawą (taką jak ty masz) żeby za szybko nie wymył bebechów i żeby nic się nie zatkało... I nic się nie stało olej ma teraz jak wyżej 7tys i autko śmiga super! Także moim zdanie ryzyko jest warte i nie zmienię oleju na inny!Condi pisze:No właśnie nie wiem co robić. A może pozostać przy mineralnym tylko jakiś lepszy zalać....
Czy czy to jaki jest olej ma wogóle jakiś wpływ na jakość pracy silnika? Czy jest jakaś duża różnica?
http://www.shelldubai.com/industrial/tds/helixplus.pdf
http://www.nieuwsbank.nl/inp/1999/01/0120U087.htm
nie koniecznie :!: jeżeli motor zalewny był 1-2razy minrałem to nic nie powinno się złego staćmrx1983 pisze:zapomnij, tylko mineral, silnik sie rozszczelni
Nie, ja nie przechodziłem z minerała na półsyntetyk, od początku lałem półsyntetyk z tym, że wcześniej musiałem dolewać prawie 1l od wymiany do wymiany, teraz czuję że nie będę dolewał nic