Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABK]Problem z wolnymi obrotami.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Andrzej1376

[80 B4 2.0 ABK]Problem z wolnymi obrotami.

Post autor: Andrzej1376 » 13 sty 2007, 22:48

Witam. Jak już w temacie pisałem mam problem z wolnymi obrotami. Silnik ABK pełen wtrysk 115KM zasilany gazem.
Problem pojawia się bardzo często a polega to na tym, że silnik po wyluzowaniu wolno schodzi z obrotów i wskazówka obrotomierz trzyma obroty między 1000-1200obr. Przy zmianie biegów jest tak samo. Obroty powinny w czasie tej czynności spadać a one dopiero po kilku sekundach wolno zaczynają opadać.
Nie wiem dlaczego tak się dzieje, po obserwacjach, wydaję mi się że na ciepłym silniku jest gorzej niż na zimnym. Czy przyczyna może być w sondzie??? Miał ktoś już kiedyś taki problem??? Doradźcie gdzie szukać przyczyny. Pozdrawiam.

jmm: Wydeytowałem temat, następny źle nazwany temat zostanie skasowany!!
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Andrzej1376, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
pegaz25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 14 sty 2007, 18:01
Lokalizacja: Kraków

80

Post autor: pegaz25 » 14 sty 2007, 18:08

Witam
Najprawdopodobniej jest to wina sondy lambda.

Andrzej1376

Re: 80

Post autor: Andrzej1376 » 14 sty 2007, 20:31

Witam!
Czyli co zakładać, że przyczyną wariowania tych moich obrotów może być sonda???
Ona faktycznie odpowiedzialna jest za sterowanie obrotami silnika?
:shock:
Kurdę, czasem jest dobrze ale bywa, że trzyma tak wysokie obroty, że muszę wyłączyć silnik, żeby jakoś się unormowało. Dziwne, to zjawisko, nie powiem...

Awatar użytkownika
Organista18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 491
Rejestracja: 07 gru 2006, 16:17
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: Organista18 » 14 sty 2007, 20:40

Sonda nic nie ma do obrotów!tylko do spalania!!!!
Za oboroty jest odpowiedzialny stabilizator biegu jałowego, czyli tzw. silniczek krokowy!Pewnie jest do czyszczenia, choc przyznam ze czyszczenie pomaga na kilka dni!!
A na sondzie sprawdz napięcie, wtedy bedziesz wiedział czy jest do du......py! 8-)

Pozdrawiam



A zauważyłeś wieksze spalanie???? duzo wieksze?
Sprzedam pompy paliwa do VW golf II

Awatar użytkownika
sylwiasty
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 23 lis 2006, 01:28
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: sylwiasty » 14 sty 2007, 20:42

Diagnoza z informacji, które podałeś to jak wróżenie z fusów :mrgreen: Napisz jak się zachowuje na gazie a jak na benzynie, czy jest wtedy jakaś różnica. Moja rada to zrobienie resetu komputera benzynowego, zaadaptowanie go od nowa ale tylko na benzynie tzn. rozgrzanie do 90*. Pojeździj dzień-dwa na benie i sprawdź co się dzieje (tylko nie przełączaj na gaz!). Jeśli objawy ustąpią to obstawiam złą emulację w kompie gazowym i komp benzynowy łapie błędy. Miałem tak u siebie.
B2 1.6D '84 - 7.2000->4.2005
B4 ABT "Limited Edition" '94- 5.2005->5.2009
A4 1.8T Avant Q '97 na bananie - 5.2009-> S4 Look in Progress

Awatar użytkownika
pegaz25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 14 sty 2007, 18:01
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pegaz25 » 14 sty 2007, 20:43

Co racja to racja - u mnie dziś także obroty zwariowały... trzyma na bezynie 1200
Tylko że liczyłem się z tym ponieważ przy zakładaniu gazu powiedziano mi ze bedzie do wymiany Sonda... i tak też się niestey stało - Zobaczymy co bedzie jutro
Za to na Gazie chodzi jak złoto

Awatar użytkownika
sylwiasty
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 23 lis 2006, 01:28
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: sylwiasty » 14 sty 2007, 20:56

U mnie jak montowali gaz to to samo mi powiedzieli. Zrobiłem już 15000 km i jak w piątek podłączyłem pod kompa to sonda zapitala jak nówka!
B2 1.6D '84 - 7.2000->4.2005
B4 ABT "Limited Edition" '94- 5.2005->5.2009
A4 1.8T Avant Q '97 na bananie - 5.2009-> S4 Look in Progress

Awatar użytkownika
pegaz25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 14 sty 2007, 18:01
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pegaz25 » 14 sty 2007, 21:17

sylwiasty pisze:U mnie jak montowali gaz to to samo mi powiedzieli. Zrobiłem już 15000 km i jak w piątek podłączyłem pod kompa to sonda zapitala jak nówka!
Ach ci mechanicy.... To jaka może być przyczyna podniesionych obrotów na benzynie... tylko komputer czy jeszcze jakieś inne przyczyny ????

Awatar użytkownika
sylwiasty
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 23 lis 2006, 01:28
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: sylwiasty » 14 sty 2007, 21:22

Proponuję podpiąć pod kompa i posprawdzać sygnały z czujników. A te 1200 obr/min to na zimnym tylko czy na ciepłym też?
B2 1.6D '84 - 7.2000->4.2005
B4 ABT "Limited Edition" '94- 5.2005->5.2009
A4 1.8T Avant Q '97 na bananie - 5.2009-> S4 Look in Progress

Awatar użytkownika
pegaz25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 14 sty 2007, 18:01
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pegaz25 » 15 sty 2007, 07:13

sylwiasty pisze:Proponuję podpiąć pod kompa i posprawdzać sygnały z czujników. A te 1200 obr/min to na zimnym tylko czy na ciepłym też?
Z tego co zauważyłem tylko na ciepłym.
Na zimnym bez problemu.

Andrzej1376

Post autor: Andrzej1376 » 15 sty 2007, 21:57

Witam!
Na benzynie też się trochę te obroty muliły, ale wydaje mi się że rzadziej.
Dziwny jest ten objaw cholera. Dzisiaj cały dzień przejeżdziłem i było git.
Co do spalania. Nie zwiększyło mi się jakoś diametralnie. W cyklu mieszanym pali 12l gazu.
kurdę koledzy, co do cholery jest z tymi obrotami???
Krokowca też kilka razy czyściłem i poprawy wielkiej nie było.

sebolec
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 191
Rejestracja: 02 sty 2007, 20:16
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: sebolec » 15 sty 2007, 22:04

To nie sonda. Problemy z sondą to prawdopodobne zalewanie sie silnika, a wtedy obroty by spadały, a nie rosły. Tak na chłopski rozum to albo łapie Ci lewe powietrze, albo silniczek krokowy się przycina.
Sebastian

Andrzej1376

Post autor: Andrzej1376 » 15 sty 2007, 22:15

lewe powietrze mówisz? Trochę też przeglądałem połączenie filtr, przepływomierz i wydaje mi się,mże jest szczelne.
Ale głowy nie daję. Tylko tak, raz zaciąga lewe i świrują obroty tak. Ale co z dzisiejszym dniem. Przejechałem jakieś 50km po mieście i ani mru, mru.
Nie daje mi to spokoju, cholera.
Mechaniorom też średnio wierzę. Może, to a może to i pół silnika do wymiany.
tak jak z zawieszeniem moim. To następna sprawa. Wymieniłem wszystko: amory, tuleje wachacz, tuleje na wóżku, łącznik stabilizatora, wszystkie gumy, nawt łożysko na personie 2 razy. I jak CHLERA puka mi prawa strona, tak puka. 2 fachowców przejechałem i mądry się nie znalazł. załamany cholera jestem. 1000 zł w przód i gó..no jest lepiej !!!!

Awatar użytkownika
pegaz25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 14 sty 2007, 18:01
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pegaz25 » 15 sty 2007, 22:32

Andrzej1376 pisze:lewe powietrze mówisz? Trochę też przeglądałem połączenie filtr, przepływomierz i wydaje mi się,mże jest szczelne.
Ale głowy nie daję. Tylko tak, raz zaciąga lewe i świrują obroty tak. Ale co z dzisiejszym dniem. Przejechałem jakieś 50km po mieście i ani mru, mru.
Nie daje mi to spokoju, cholera.
Mechaniorom też średnio wierzę. Może, to a może to i pół silnika do wymiany.
tak jak z zawieszeniem moim. To następna sprawa. Wymieniłem wszystko: amory, tuleje wachacz, tuleje na wóżku, łącznik stabilizatora, wszystkie gumy, nawt łożysko na personie 2 razy. I jak CHLERA puka mi prawa strona, tak puka. 2 fachowców przejechałem i mądry się nie znalazł. załamany cholera jestem. 1000 zł w przód i gó..no jest lepiej !!!!
Witam
Sprawdź jeszcze łożyska przy kolumnie (amory)

Andrzej1376

Post autor: Andrzej1376 » 15 sty 2007, 23:16

Bo tak sie składa, że tylko mi ta prawa strona tak puka. Łożyska mówisz, które to są?
Dziwny jest ten odgos. Taki tępy, jak by ktoś ziemniaki wysypywał. Żadnego takiego metalicznego dzwięku. Myślę sobie, jak 2 różnych fachowców+szarpaki niczego jeszcze nie wykryły :shock:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga