Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[90 b3 NG] Zmiana z Minerala na semi-syntetyk

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
kepasus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 10 maja 2010, 12:11
Lokalizacja: Iłża/Wawa

[90 b3 NG] Zmiana z Minerala na semi-syntetyk

Post autor: kepasus » 27 cze 2010, 21:40

Wiem ze o tym było ale jasnej prostej odpowiedzi nie uzyskałem... powiem szybko i prosze o prosta rade
Miałem w moim aucie (Audi 90 B3 NG) olej pol syntetyczny 10W40 ale myslac sobie ze to stary silnik to po kupnie wymienilem na 15W 40 Castrola jakis tam zwykły kupiłem za 90zl 5l

wczesniej moj silniczek trzymał cisnienie na zimnym 5bar po rozgrzaniu 1,3 po wymianie na zimnym mam 5bar a na ciepłym 1,5bar przejechałem na tym oleju 2800km ale po ok 1200 pojawiło sie klekotanie jednej szklanki... myslałem zeby sobie wymienic szklaneczki ale jednak mniej zachodu jest z wymiana oleju na 10W 40 i nie wiem czy to mi nie zaszkodzi i czy ma sens. zaznaczam ze jak kupiłem autko to nie klekotało a co wiecej stało 2,5 miesiaca a jak koles odpalał przy mnie to nawet nie zaklekotały PO 2,5 MIESIACA!!! silnik sparwdziłem i był zimny jak go koles odpalał a poza tym tak dlugo stał ze zapadł sie w ziemie i troszke mu powietrze poschodziło z opon...

Prosze o pomoc...
Audi - Przewaga dzieki technice!

--->AUDI 90 QUATTRO SPORT<---

Audi 90 b3 quattro 2.3NG ->obecnie
Audi 100 c3 2.3 -> było :)
Obrazek

Awatar użytkownika
radkuj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 27 paź 2008, 22:17

Post autor: radkuj » 27 cze 2010, 23:06

Witam. Jaki ma przebieg to autko???
AUTO UNION

Awatar użytkownika
kepasus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 10 maja 2010, 12:11
Lokalizacja: Iłża/Wawa

Post autor: kepasus » 27 cze 2010, 23:22

252500 około
ale ciśnienie trzyma, spaliny przez odme nie leca, nie dymi oleju nie bierze i nie dmucha z wlewu oleju... silnik na moje oko jest zdrowy :)
Audi - Przewaga dzieki technice!

--->AUDI 90 QUATTRO SPORT<---

Audi 90 b3 quattro 2.3NG ->obecnie
Audi 100 c3 2.3 -> było :)
Obrazek

Awatar użytkownika
ciechan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 10 lut 2010, 08:09
Lokalizacja: M-c Podlaski/Lublin
Kontakt:

Post autor: ciechan » 28 cze 2010, 08:52

Mój po kupnie (przebieg 237.000, rzeczywisty ponad 300) miał zalaną jakąś berbeluche 15w40 zalałem 10w40 Castrola i śmiga aż miło a bierze może 100-150ml/1000km

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 28 cze 2010, 09:17

kepasus, minerał jest gęsty(utrudniony przpływ przez zaworek w hydraulicznym samoreg.) i stąd stuki samoregulatorów.Nie powinno się ładować minerała do NG chyba że już zdycha.

Wróć do 10w40

Dyskusje pt.tytułem "ile ma przebiegu " są lekko bez sensu.Kto to może wiedzieć ile ma.

Liczy się kondycja silnika.Szczelność , ciśnienie sprężania , apetyt na olej i tyle.

Awatar użytkownika
kepasus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 10 maja 2010, 12:11
Lokalizacja: Iłża/Wawa

Post autor: kepasus » 28 cze 2010, 10:30

dzieki wielkie :) konkretna odpowiedz:) piwko sie nalezy <piwo>
Audi - Przewaga dzieki technice!

--->AUDI 90 QUATTRO SPORT<---

Audi 90 b3 quattro 2.3NG ->obecnie
Audi 100 c3 2.3 -> było :)
Obrazek

Karto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 140
Rejestracja: 13 wrz 2009, 10:01

Post autor: Karto » 28 cze 2010, 10:52

Jak już piwka za odpowiedzi można dostać to ja polece Valvoline Maxlife 10w40.
Pół-syntetyk specjalnie dla silników z dużym przebiegiem, zawiera dodatki które np. regenerują gumowe uszczelniacze (według producenta przynajmniej;).

Odkąd zalałem nic nie gra po odpaleniu ranem, wcześniej przez sekunde sobie stukało. Pzdr.

Awatar użytkownika
radkuj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 27 paź 2008, 22:17

Post autor: radkuj » 28 cze 2010, 15:03

Tak się składa, że jestem przedstawicielem handlowym w hurtowni zajmującej się sprzedażą akcesoriów samochodowych oraz olei. Każdy olej mineralny, syntetyk czy półsyntetyk ma kilka klas jakości na co warto zwrócić uwagę. Spytałem o przebieg ponieważ jak wiadomo elementy silnika tak czy inaczej ulegają zużyciu. Zdarza się że po zalaniu auta gęstszym olejem tak jak ktoś wyżej napisał są problemy ze smarowaniem dodatkowo dochodzą do tego zanieczyszczenia, które niestety osadzają się w silnikach. Ja bym zalał auto takim olejem na jakim jeździł. Proszę pamiętać też o klasie jakości oleju co ładnie jest opisane gdzieś na forum.
AUTO UNION

Awatar użytkownika
kepasus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 10 maja 2010, 12:11
Lokalizacja: Iłża/Wawa

Post autor: kepasus » 29 cze 2010, 16:37

Jak bede kupowal olej to na pewno bedzie to jeden z tych drozszych wiec nie powinno byc problemu z jakoscia... mysle o Castrolu Magnatec 10w 40 i to powinno wystarczyć :)
Audi - Przewaga dzieki technice!

--->AUDI 90 QUATTRO SPORT<---

Audi 90 b3 quattro 2.3NG ->obecnie
Audi 100 c3 2.3 -> było :)
Obrazek

Awatar użytkownika
ciechan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 10 lut 2010, 08:09
Lokalizacja: M-c Podlaski/Lublin
Kontakt:

Post autor: ciechan » 29 cze 2010, 22:37

kepasus, CASTROL MAGNATEC to dobry olej, mam go zalanego, ale teraz jak bede zmieniał to na jakiś który zlikwiduje mi stuki przy rozruchu

krzA6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 18 kwie 2010, 19:44

Post autor: krzA6 » 29 cze 2010, 23:42

ciechan pisze:jak bede zmieniał to na jakiś który zlikwiduje mi stuki przy rozruchu
Czyli na jaki? Bo mam też jakieś stuki przy rozruchu ciepłego silnika, a mam zalany Castrol Magnatec 10w40
Ostatnio zmieniony 30 cze 2010, 12:36 przez krzA6, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 30 cze 2010, 11:53

Kolejny raz napiszę to samo. Mam w swoim ABT zalany olej 15w-50 shell helix high milage (czyli mineralny) i nic mi nie stuka przy rozruchu. Filtr oleju mam MANN, a stan oleju na zimnym po nocce prawie max.

Awatar użytkownika
ciechan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 10 lut 2010, 08:09
Lokalizacja: M-c Podlaski/Lublin
Kontakt:

Post autor: ciechan » 30 cze 2010, 19:49

krzA6, Karto zalał Valvoline Maxlife i mu nie stuka więc może ten?!

grze, Ja jestem za półsyntetykiem także będę szukał w tym "segmencie"

Awatar użytkownika
kepasus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 10 maja 2010, 12:11
Lokalizacja: Iłża/Wawa

Post autor: kepasus » 30 cze 2010, 22:43

ostatnio mi cos przestało stukac w silniku ale mimo wszystko skoro ktoś wymyślił oleje pol syntetyczne to znaczy ze musza miec lepsze właściwosci co za tym idzie zalanie takiego oleju nie bedzie szkodziło :) zaleje castrola magnatec :)
Audi - Przewaga dzieki technice!

--->AUDI 90 QUATTRO SPORT<---

Audi 90 b3 quattro 2.3NG ->obecnie
Audi 100 c3 2.3 -> było :)
Obrazek

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 01 lip 2010, 11:07

ciechan pisze:grze, Ja jestem za półsyntetykiem także będę szukał w tym "segmencie"
ciechan, ja również jestem za półsyntetycznym. chodziło mi tylko o to, że to stukanie wcale nie musi zależeć od klasy lepkościowej oleju, co by mogło wynikać z wcześniejszych wypowiedzi.
jeśli miałbym zalewać półsyntetyk, to wybrałbym valvoline maxlife 10w-40 albo shell 10w-40

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga