[90 b3 NG] Zmiana z Minerala na semi-syntetyk
Bez przesady...tomek1982 pisze:mineralny to do traktorow a nie audii nie sluchaj lej pol syntetyk z mineralnego pozytku nie bedzie przyjdzie zima z oleju robi sie kisiel jest gesty wiec tlumaczyc nei trzeba jak to wplywa na silnik
Znam bardzo duzo przypadków gdzie silniki tego typu w vw, audi smigaja od wielu lat przy przebiegach po kilkaset tysiecy kilometrów i nic im sie nie stalo od oleju mineralnego. Oczywiscie w miare mozliwosci lepiej stosowac polssyntetyk.
Znam za to przypadek jak pelen syntetyk zabil Jette. Auto kupione przez mechanika jako roczne z przebiegiem kilkanascie tysiecy, prawie od momentu zakupu lany pelen syntetyk, po 15 latach i przebiegu 130k silnik zabity przez olej syntetyczny (panewki, pompa oleju). Wlasciciel auta czlowiek pracujacy ponad 30 lat w ASO VW. Auto zawsze dostawalo najlepsze i najnowsze oleje syntetyczne, które skutecznie zabily silnik. Uzytkowane w przecietny sposób bez psj i bez katowania.
nie lejemy wody ze od minerala czy innego oleju silnik za chwile stanie moj ojciec jezdzil oplem kadetem 1.6 benzyna bez remontu na oleju 10w40 elf przebieg ponad 700 tys km az w koncu poszedl na szrot bo blacharka nie wytrzymala a silnik palil za raz do konca
wiadomo ze nei zaleca sie oleju mineralnego do silnika z popychaczami hydraulicznymi bo szybciej padna ja osobisie uzywam mobil 10w40 i przy nim pozostane
wiadomo ze nei zaleca sie oleju mineralnego do silnika z popychaczami hydraulicznymi bo szybciej padna ja osobisie uzywam mobil 10w40 i przy nim pozostane
ABC jest duzo nowoczesniejsza jednostka od starej z poczatku lat 80 konstrukcji gaznikowej.
Auto dostalo nowe panewki nominalne i pompe oleju ale na polsyntetuku dalej miewalo problemy z cisnieniem oleju, dopiero mineral rozwiazal problem.
W momencie kiedy powstawaly te silniki nie stosowano oleji syntetycznych i nikt nie badal jak sie silnik bedzie na takim oleju zachowywal z biegiem czasu, jak syntetyczne dodatki czyszczace beda na niego wplywaly. Dla mnie wiekszym zlem jest lanie pelnego syntetyku do starej konstrukcji od lania minerala (wyjątek silniki turbo).
Auto dostalo nowe panewki nominalne i pompe oleju ale na polsyntetuku dalej miewalo problemy z cisnieniem oleju, dopiero mineral rozwiazal problem.
W momencie kiedy powstawaly te silniki nie stosowano oleji syntetycznych i nikt nie badal jak sie silnik bedzie na takim oleju zachowywal z biegiem czasu, jak syntetyczne dodatki czyszczace beda na niego wplywaly. Dla mnie wiekszym zlem jest lanie pelnego syntetyku do starej konstrukcji od lania minerala (wyjątek silniki turbo).
Ostatnio zmieniony 09 sie 2010, 22:35 przez PI7er, łącznie zmieniany 1 raz.