Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[90 b3 NG] Zmiana z Minerala na semi-syntetyk

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
POLKIMEN
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 29 kwie 2008, 14:13
Lokalizacja: częstochowa

Post autor: POLKIMEN » 08 sie 2010, 10:59

Panowie olej jest u mnie wymieniany co 10 tys :-) Tylko przez okres 50 tys km lany był mineralny Mobil. Teraz już jestem po wymianie i zalałem tym samym Mobilem. Nie chciałem ryzykować zalewając półsyntetyk :mrgreen:

artii320
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 09 sie 2010, 14:05

Post autor: artii320 » 09 sie 2010, 15:23

przy takich przebiegach tylko mineralny

Awatar użytkownika
ciechan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 10 lut 2010, 08:09
Lokalizacja: M-c Podlaski/Lublin
Kontakt:

Post autor: ciechan » 09 sie 2010, 20:44

artii320, nie wiem kto cie uczył??? co ma przebieg do rodzaju oleju? przebieg nie ma nic wspólnego ze stosowaniem oleju mineralnego (czytaj: berbeluchy) ps. nie masz pojęcia to się nie wypowiadaj

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 09 sie 2010, 21:05

mineralny to do traktorow a nie audii nie sluchaj lej pol syntetyk z mineralnego pozytku nie bedzie przyjdzie zima z oleju robi sie kisiel jest gesty wiec tlumaczyc nei trzeba jak to wplywa na silnik

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 09 sie 2010, 21:16

tomek1982 pisze:mineralny to do traktorow a nie audii nie sluchaj lej pol syntetyk z mineralnego pozytku nie bedzie przyjdzie zima z oleju robi sie kisiel jest gesty wiec tlumaczyc nei trzeba jak to wplywa na silnik
Bez przesady...
Znam bardzo duzo przypadków gdzie silniki tego typu w vw, audi smigaja od wielu lat przy przebiegach po kilkaset tysiecy kilometrów i nic im sie nie stalo od oleju mineralnego. Oczywiscie w miare mozliwosci lepiej stosowac polssyntetyk.

Znam za to przypadek jak pelen syntetyk zabil Jette. Auto kupione przez mechanika jako roczne z przebiegiem kilkanascie tysiecy, prawie od momentu zakupu lany pelen syntetyk, po 15 latach i przebiegu 130k silnik zabity przez olej syntetyczny (panewki, pompa oleju). Wlasciciel auta czlowiek pracujacy ponad 30 lat w ASO VW. Auto zawsze dostawalo najlepsze i najnowsze oleje syntetyczne, które skutecznie zabily silnik. Uzytkowane w przecietny sposób bez psj i bez katowania.

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 09 sie 2010, 21:28

nie lejemy wody ze od minerala czy innego oleju silnik za chwile stanie moj ojciec jezdzil oplem kadetem 1.6 benzyna bez remontu na oleju 10w40 elf przebieg ponad 700 tys km az w koncu poszedl na szrot bo blacharka nie wytrzymala a silnik palil za raz do konca
wiadomo ze nei zaleca sie oleju mineralnego do silnika z popychaczami hydraulicznymi bo szybciej padna ja osobisie uzywam mobil 10w40 i przy nim pozostane

Awatar użytkownika
kamilB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 01 lip 2007, 20:19
Lokalizacja: Brzozów

Post autor: kamilB4 » 09 sie 2010, 21:53

PI7er, W to akurat nie uwierzę,że na syntetyku zajezdził silnik,prędzej na mineralnym to tak i z tym bym sie zgodził. Obecnie sam smigam na elfie 0w30, i jest ok , pozatym moje auto od początku jezdziło na pełnym syntetyku. A na minerał rzeczywisce powolna śmierc silnika.

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 09 sie 2010, 22:30

ABC jest duzo nowoczesniejsza jednostka od starej z poczatku lat 80 konstrukcji gaznikowej.

Auto dostalo nowe panewki nominalne i pompe oleju ale na polsyntetuku dalej miewalo problemy z cisnieniem oleju, dopiero mineral rozwiazal problem.

W momencie kiedy powstawaly te silniki nie stosowano oleji syntetycznych i nikt nie badal jak sie silnik bedzie na takim oleju zachowywal z biegiem czasu, jak syntetyczne dodatki czyszczace beda na niego wplywaly. Dla mnie wiekszym zlem jest lanie pelnego syntetyku do starej konstrukcji od lania minerala (wyjątek silniki turbo).
Ostatnio zmieniony 09 sie 2010, 22:35 przez PI7er, łącznie zmieniany 1 raz.

adama

Post autor: adama » 09 sie 2010, 22:31

jaki olej lać do audi b4 przebieg 245,000 93 r 2,6 v6 na gazie podobno własciciel lał wczesniej mineralny ale niema żadnej kartki po wymianie

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 09 sie 2010, 22:36

Zalej polsyntetyk i sprawdzaj ubytki oleju...

Awatar użytkownika
zakwapl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 379
Rejestracja: 16 kwie 2009, 23:18
Lokalizacja: Opole/Oss

Post autor: zakwapl » 09 sie 2010, 22:36

Ja jak miałem NG i odkąd był w PL to też lany był pół syntetyk i nikt nie narzekał. Innego oleju nigdy bym nie wlał...

Awatar użytkownika
ciechan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 10 lut 2010, 08:09
Lokalizacja: M-c Podlaski/Lublin
Kontakt:

Post autor: ciechan » 10 sie 2010, 12:18

wczoraj wymieniłem z castrola 10w40 na Valvoline 10w40 maxlife i nie wiem czy jestem przewrażliwiony, ale słyszę pod klawiaturą jakieś cykanie, dodam że przy kupnie nie wiem co było zalane.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl