[90 b3 NG] Zmiana z Minerala na semi-syntetyk
[90 b3 NG] Zmiana z Minerala na semi-syntetyk
Wiem ze o tym było ale jasnej prostej odpowiedzi nie uzyskałem... powiem szybko i prosze o prosta rade
Miałem w moim aucie (Audi 90 B3 NG) olej pol syntetyczny 10W40 ale myslac sobie ze to stary silnik to po kupnie wymienilem na 15W 40 Castrola jakis tam zwykły kupiłem za 90zl 5l
wczesniej moj silniczek trzymał cisnienie na zimnym 5bar po rozgrzaniu 1,3 po wymianie na zimnym mam 5bar a na ciepłym 1,5bar przejechałem na tym oleju 2800km ale po ok 1200 pojawiło sie klekotanie jednej szklanki... myslałem zeby sobie wymienic szklaneczki ale jednak mniej zachodu jest z wymiana oleju na 10W 40 i nie wiem czy to mi nie zaszkodzi i czy ma sens. zaznaczam ze jak kupiłem autko to nie klekotało a co wiecej stało 2,5 miesiaca a jak koles odpalał przy mnie to nawet nie zaklekotały PO 2,5 MIESIACA!!! silnik sparwdziłem i był zimny jak go koles odpalał a poza tym tak dlugo stał ze zapadł sie w ziemie i troszke mu powietrze poschodziło z opon...
Prosze o pomoc...
Miałem w moim aucie (Audi 90 B3 NG) olej pol syntetyczny 10W40 ale myslac sobie ze to stary silnik to po kupnie wymienilem na 15W 40 Castrola jakis tam zwykły kupiłem za 90zl 5l
wczesniej moj silniczek trzymał cisnienie na zimnym 5bar po rozgrzaniu 1,3 po wymianie na zimnym mam 5bar a na ciepłym 1,5bar przejechałem na tym oleju 2800km ale po ok 1200 pojawiło sie klekotanie jednej szklanki... myslałem zeby sobie wymienic szklaneczki ale jednak mniej zachodu jest z wymiana oleju na 10W 40 i nie wiem czy to mi nie zaszkodzi i czy ma sens. zaznaczam ze jak kupiłem autko to nie klekotało a co wiecej stało 2,5 miesiaca a jak koles odpalał przy mnie to nawet nie zaklekotały PO 2,5 MIESIACA!!! silnik sparwdziłem i był zimny jak go koles odpalał a poza tym tak dlugo stał ze zapadł sie w ziemie i troszke mu powietrze poschodziło z opon...
Prosze o pomoc...
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
kepasus, minerał jest gęsty(utrudniony przpływ przez zaworek w hydraulicznym samoreg.) i stąd stuki samoregulatorów.Nie powinno się ładować minerała do NG chyba że już zdycha.
Wróć do 10w40
Dyskusje pt.tytułem "ile ma przebiegu " są lekko bez sensu.Kto to może wiedzieć ile ma.
Liczy się kondycja silnika.Szczelność , ciśnienie sprężania , apetyt na olej i tyle.
Wróć do 10w40
Dyskusje pt.tytułem "ile ma przebiegu " są lekko bez sensu.Kto to może wiedzieć ile ma.
Liczy się kondycja silnika.Szczelność , ciśnienie sprężania , apetyt na olej i tyle.
Jak już piwka za odpowiedzi można dostać to ja polece Valvoline Maxlife 10w40.
Pół-syntetyk specjalnie dla silników z dużym przebiegiem, zawiera dodatki które np. regenerują gumowe uszczelniacze (według producenta przynajmniej;).
Odkąd zalałem nic nie gra po odpaleniu ranem, wcześniej przez sekunde sobie stukało. Pzdr.
Pół-syntetyk specjalnie dla silników z dużym przebiegiem, zawiera dodatki które np. regenerują gumowe uszczelniacze (według producenta przynajmniej;).
Odkąd zalałem nic nie gra po odpaleniu ranem, wcześniej przez sekunde sobie stukało. Pzdr.
Tak się składa, że jestem przedstawicielem handlowym w hurtowni zajmującej się sprzedażą akcesoriów samochodowych oraz olei. Każdy olej mineralny, syntetyk czy półsyntetyk ma kilka klas jakości na co warto zwrócić uwagę. Spytałem o przebieg ponieważ jak wiadomo elementy silnika tak czy inaczej ulegają zużyciu. Zdarza się że po zalaniu auta gęstszym olejem tak jak ktoś wyżej napisał są problemy ze smarowaniem dodatkowo dochodzą do tego zanieczyszczenia, które niestety osadzają się w silnikach. Ja bym zalał auto takim olejem na jakim jeździł. Proszę pamiętać też o klasie jakości oleju co ładnie jest opisane gdzieś na forum.
Czyli na jaki? Bo mam też jakieś stuki przy rozruchu ciepłego silnika, a mam zalany Castrol Magnatec 10w40ciechan pisze:jak bede zmieniał to na jakiś który zlikwiduje mi stuki przy rozruchu
Ostatnio zmieniony 30 cze 2010, 12:36 przez krzA6, łącznie zmieniany 1 raz.
ciechan, ja również jestem za półsyntetycznym. chodziło mi tylko o to, że to stukanie wcale nie musi zależeć od klasy lepkościowej oleju, co by mogło wynikać z wcześniejszych wypowiedzi.ciechan pisze:grze, Ja jestem za półsyntetykiem także będę szukał w tym "segmencie"
jeśli miałbym zalewać półsyntetyk, to wybrałbym valvoline maxlife 10w-40 albo shell 10w-40