Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[all] Czy to możliwe że, nowy akumulator pada w mróz?

Awatar użytkownika
Judy80d
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 20 lis 2008, 14:57

[all] Czy to możliwe że, nowy akumulator pada w mróz?

Post autor: Judy80d » 07 sty 2009, 19:52

Siema!
Tak jak w temacie czy jest to możliwe że, nowy akumulator przy -27 padł?
Ostatnio zmieniony 01 wrz 2010, 23:48 przez Judy80d, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
treblaa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 09 sie 2007, 13:31
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Post autor: treblaa » 07 sty 2009, 19:58

Tutaj poczytaj o akumulatorach :) Ciekawa strona :)

http://www.akumulatory.auto.pl/porady.htm

Pozdrawiam!
Było:
Audi 80 B3 1.8 RU
VW Golf MkIII 1.4 ABD

Jest:
Ford Scorpio MkII 2.0 DOHC :)

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 07 sty 2009, 20:18

Kolego jeśli masz coś nie tak z instalacją w aucie to jest to możliwe. Najpierw zmierz pobór prądu na postoju przy zgaszonym silniku. Jak to zrobić masz napisane na forum, a swoje droga to temat powinien być w dziale "elektryka". poszukaj tam też informacji jak sprawdzić pobór prądu. pozdrawiam
Kody lakierów Audi 80
Ps:
Nie spamuj, używaj opcji szukaj.

Awatar użytkownika
Judy80d
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 20 lis 2008, 14:57

Post autor: Judy80d » 07 sty 2009, 20:26

Dzięki wielkie naprawdę dobra stronka :mrgreen: sorry jak można to przenieście.


dzisiaj wziąłem papier ścierny i te pipki co się zakłada na nie klemy przetarłem źle zrobiłem?
Ostatnio zmieniony 01 wrz 2010, 23:51 przez Judy80d, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 07 sty 2009, 21:27

Judy80d pisze: dzisiaj wziołem papier ścierny i te pipki co się zakłada na nie klemy przetarłem źle zrobiłem?
Te "pipki" są ołowiane i raczej nie ma sensu ich czyścić papierem, przecież to nowy akumulator i klemy napewno bez problemu powinny na nie wejść.
A co do padnięcia aku po jednym dniu na mrozie to dla mnie dziwne:/ Jednak jest kilka mozliwych przyczyn:
- coś nie tak w instalacji samochodu (za duży pobór prądu)
- aku to "leżak magazynowy"
- aku przy zakupie nie był naładowany
- trafił Ci się jakiś "zepsuty" aku

Może -27st to dużo (gdzie ty znalazłeś taką temp?) ale nowy aku powinien jednak dzień wytrzymać. Jaki to aku? jaka firma i jaka pojemność? A to że padł, tzn, że wogóle rozrusznik nie zakręcił czy może coś innego?
Kody lakierów Audi 80
Ps:
Nie spamuj, używaj opcji szukaj.

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 07 sty 2009, 21:39

Judy80d pisze:dzisiaj wziołem papier ścierny i te pipki co się zakłada na nie klemy przetarłem źle zrobiłem?

Pipki jeszcze grubo wazeliną posmarować przeba !
Jeszcze pomiar napięcia trzeba zrobić jak silnik pracuje

Ma być pomiędzy 14.0 V a 14.4 V i koniec kropka :evil: - żadnych odstępstw :evil:
Jak masz poniżej 14.0 V to trzeba wszystkie styki pomiędzy aku. a alternatorem wyczyścić i ewentualnie nowy regulator kupić - 14.4 voltowy ! , bo prawdopodobnie masz regulator 14 voltowy

Awatar użytkownika
Judy80d
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 20 lis 2008, 14:57

Post autor: Judy80d » 07 sty 2009, 21:49

jutro zanim założę to wysmaruje wazeliną.

Właśnie o to chodzi nie akumulator ma tydzień ale jak jest nowy to nie powinien paść, a temp to ja tak podałem ale w nocy nie było za ciekawie, i dodam że, samochodzik nie jest garażowany
kręci z 2-3 razy później nie daje rady

Silwer 12V | 72 Eh | EN 600A
Ostatnio zmieniony 01 wrz 2010, 23:54 przez Judy80d, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 07 sty 2009, 21:54

Jak daje rade obrócić tylko z 3 razy to na nowy aku to zdecydowanie za mało (chyba że jedno kręcenie twra u Ciebie z 1minute <ok> ). Jak pisałem wyżej to najpierw sprawdzenie pobory pradu na postoju, później sprawdzenie ładowania alternatora i jak wszystko bedzie ok to aku do wymiany. A i jak ten aku tak słabo trzyma prąd to jak postoi kilka razy na mrozie nie doładowany to się zepsuje i będzie po nim.

A i żeby wykonać pomiar napiecia ładowania i pobór prądu wystarczy miernik za 15zł. Np taki http://sklep.autodata.pl/galerie/m/mier ... 30_272.jpg
Ostatnio zmieniony 24 paź 2009, 00:31 przez spiczi, łącznie zmieniany 2 razy.
Kody lakierów Audi 80
Ps:
Nie spamuj, używaj opcji szukaj.

Awatar użytkownika
Judy80d
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 20 lis 2008, 14:57

Post autor: Judy80d » 07 sty 2009, 21:56

A i jeszcze jedno mam kilka miech samochód i się dopiero uczę myślę że mi chłopaki pomożecie bo naprawdę jesteście dobrzy w tym! [bez podlizywania hehe :lol:]

To kupie miernik i coś podziałam <ok> a jest tam jakaś instrukcja bo wstyd się przyznać ale nie czaje jak tym się obsługiwać :oops:

właśnie mi też to nie gra że nie chce kręcić nie nie to trwa kilka sekund
wziołem od kumpla aku do siebie on ma większy i bez problemu zapalił gdy chodził to wsadziłem swój i bez problemu cały dzień odpalał później.... ale jak na nowy to powinien pociągnąć z rana pójdę go wymienię i się nie będę bawił ale posprawdzam te rzeczy co radzicie :D
Ostatnio zmieniony 01 wrz 2010, 23:56 przez Judy80d, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 07 sty 2009, 22:05

Judy80d pisze:A i jeszcze jedno mam kilka miech samochód i się dopiero uczę myślę że mi chłopaki pomożecie bo naprawdę jesteście dobrzy w tym! [bez podlizywania hehe :lol:]
-pomiar napięcia

bierzesz miernik (przykładowy link do takiego ustrojstwa jest w moim poście wyżej)palisz autko i jeden kabelek miernika podpinasz do klemy plus a drugi do minus. Który kabel gdzie jest bez róznicy (najwyżej na wyświetlaczu wyskoczy przed wynikiem minus) i napięcie powinno wynosić pomiędzy 13,9v -14,4v -lepiej jak bedzie przy górnej granicy, bo jak używasz świateł i innych odbiorników prądu to napiecie spadnie.

-pobór prądu

gasisz auto, zamykasz drzwi, sprawdzasz czy wszystkie odbiorniki prądu są wyłączone, lamki, światła, radio wyłączone (czyli auto jest w stanie jakbyś go zamykał na noc i zostawiał) odpinasz kleme (obojetnie która) bierzesz miernik (opisze teraz jak ja to robie na mierniku który podałem w poście wyżej, bo w innych miernikach może byc troche inaczej) ustawiasz pokrętło na najwiekszą możliwą watrość AMPER (u mnie 10A) czarny kabel wkładasz w czarną dziure a czerwony w czerwoną ale górną dziure (u mnie oznaczona jako 10A DC) i jeden koniec kabla dotykasz do klemy tej ściągniętej a drugi do tego "cycka" na aku z którego ściągłeś kleme. I na wyświetlaczu masz wynik (pobór prądu) pobór nie powinien wynosić więcej jak 0,02A. Teraz uwagi: jak podłączysz to pierwszy wynik może być wyższy (uzbrajanie się alarmu, centralka zamka, stan czuwania radia itp) ale po jakieś 0,5-1min wynik powinien się zmnijeszyć i utrzymywać na stałym poziomie. I nie próbuj mierzyc poboru prądu i palić np auta. Pobór mierzymy tylko na zgaszonym silniku u przy wyłączonych odbiornikach.

powodzenia i daj znać o wynikach <piwo> <ok>

A i jak bedziesz kupował miernik to sprawdź czy może mierzyć pobór prądu stałego (DC) co najmniej 5A. Bo mozna znaleźć takie co max mierzą np 200mA i to może być za mało do pomiaru i miernik się spali.
Ostatnio zmieniony 07 sty 2009, 22:27 przez spiczi, łącznie zmieniany 2 razy.
Kody lakierów Audi 80
Ps:
Nie spamuj, używaj opcji szukaj.

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 07 sty 2009, 23:45

przy -25C sprawnosc aku spada o 60% ;/

Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

Post autor: LeeOne » 08 sty 2009, 10:25

A takim miernikiem można sprawdzić jakie napięcie daje aku po naładowaniu tzn. aku odłączone stoi w piwnicy i chcę sprawdzić jakie ma napięcie.
Powiedz jak ustawić miernik, czerwony kabel do 10ADC czy do tego 2-go gniazda?
Jak ustawić pokrętko? ;-)

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 08 sty 2009, 10:48

LeeOne pisze:A takim miernikiem można sprawdzić jakie napięcie daje aku po naładowaniu tzn. aku odłączone stoi w piwnicy i chcę sprawdzić jakie ma napięcie.
Powiedz jak ustawić miernik, czerwony kabel do 10ADC czy do tego 2-go gniazda?
Jak ustawić pokrętko? ;-)
pokrętło ustawiasz na DC (niapęcie stałe, Vz tymi dwoma kreskami -ciągłą i przerwyna) i zakres 20v. Jedna wtyka do gniazda czarnego a druga do czerwonego (tego na środku) i dotykasz do klem( obojetnie którym kablem gdzie) najwyżej bedzie minus przed wynikiem. Napięcie wolno stojącego aku, lub aku w autku z zgaszonym silnikiem i wyłączonymi odiornikami powinno wynosić 12,5v - 12,8v. zdrowia <piwo>

To górne gniazdo czerwone służy do mierzenia poboru prądu na postoju np w aucie.
Kody lakierów Audi 80
Ps:
Nie spamuj, używaj opcji szukaj.

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 08 sty 2009, 15:03

AC V - pom. nap zmiennego
DC V - pom. nap stałego
AC A - pom. prądu zmiennego
DC A - pom. prądu stałego

Nie mieżyć oporności akumlatora ani żadnych źródeł napięć bo wybuchnie miernik

Nie włączyć się przez przypadek amperomierzem prosto na akumlator bo również wybuchnie miernik

pomiar napięcia

Obrazek

Awatar użytkownika
Judy80d
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 20 lis 2008, 14:57

Post autor: Judy80d » 08 sty 2009, 19:04

Witam!
Miernik kupiłem i zabieram się za testy :-)


testy :-D
1- Na włączonym silniku bez włączonych świateł miałem -13,71 a gdy zamieniłem kolorami [ te patyczki co się nimi dotyka] to miałem 13,80 ale i to tak skakało do góry i opadało podchodziło do 14 czasami.

2- Nie wiem chyba złe zrobiłem zdjąłem klemę i sprawdziłem najpierw z minusem później z plusem (dodam że bezpośrednio zmierzyłem gdy wróciłem z trasy i sprawdziłem tylko raz i nie odczekałem i dlatego chyba źle! ale zimno było i nie dałem rady już stać :-| ) wychodziło mi tak -0,18 i 0,18 ale dodam ze potrzymałem kilka sekund to ze minus czy na plusie to zależy jakim kolorem dotykałem tak jak mówiliście chłopaki.

Pierwszy raz Tym miernikiem mierzyłem i nie wiem czy dobrze.




Przełożyłem aku do kumpla i to samo było :cry: nie palił jutro wymienię aku i będzie git!

Tylko z tym na postoju nie wiem chyba za krótko trzymałem jak sadzicie?

Pozdrawiam <ok> <piwo>
Ostatnio zmieniony 01 wrz 2010, 23:57 przez Judy80d, łącznie zmieniany 5 razy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga