[1.9TDI 1z] Amorki a stukanie
Dokładnie nie opisze bo sytuacja była w aucie ojca ładnych parę lat temu, 1992 rok chyba
Gdzieś nad nogami kierowcy w B3 jest łączenie kolumny (jakiś przegub), z tego co pamiętam od strony kierownicy są jakby dwa bolce na które naciągnięte są gumowe tulejki.
Tulejki te się wyrabiają i powstaje luz objawiający się stukaniem na nierównościach.
Gdzieś nad nogami kierowcy w B3 jest łączenie kolumny (jakiś przegub), z tego co pamiętam od strony kierownicy są jakby dwa bolce na które naciągnięte są gumowe tulejki.
Tulejki te się wyrabiają i powstaje luz objawiający się stukaniem na nierównościach.
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO
- sensej1989
- Forum Audi 80
- Posty: 12
- Rejestracja: 25 kwie 2007, 23:09
- Lokalizacja: krasnobród
Przepraszam ze pisze tutaj ale nie chce zakładać nowego tematu. Mam pytanie czy maglownica z 80 B3 quattro 2.0E bez wspom. nada się do B3 1.8 oska także bez wspom. zalezy mi na szybkiej odpowiedzi. po zimie znowu zaczynam walkę z zawieszeniem w swoim aucie :mrgreen: i postanowiłem zacząć od przekładni. Pozdrawiam
- Fantomas_29
- Forum Audi 80
- Posty: 463
- Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
- Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
- Kontakt:
Re: [1.9TDI 1z] Amorki a stukanie
Tak jest to możliwe ja tak miałem w swojej amortyzator stukał w środku , a na dziurach stuk była tak duży że nie dało się tego wytrzymać jedynie głośna muzyka pomagała. U mnie po wymianie amorków na Monroe Sport stuki ustały.tokarka606 pisze:Witam,Czy amorki(przód)mogą miec luz na skoku i stukac w czasie jazdy po nierównościach,pomimo że ich sprawnośc wynosi wciąż 82%?[/code]
a moze coś nie tak składamy Panowie.... moze poprzedni amor był dobry a ponowne ( mocniejsze) dokrecenie tej nakretki mocującej amorek do McPersona pomógł...
jak go najprościej dokręcić? kiepskie dojście do niej jest na aucie dziś sie przymierzałem kluczem do rur... :cry:
w innych postach mowa również o podkładkach... moze nam czegoś brakuje, składamy zawsze tak samo i zawsze nam brakuje jakiegoś elementu
[ Dodano: 2009-11-01, 22:02 ]
Panowie tak naprawde ciekawi mnie ta nakretka ( etka nazywa to nakładką nr 823 412 047)
ona powinna iść zapewne do oporu ale każdy widział stan gwintu na McPersonie...
jak go najprościej dokręcić? kiepskie dojście do niej jest na aucie dziś sie przymierzałem kluczem do rur... :cry:
w innych postach mowa również o podkładkach... moze nam czegoś brakuje, składamy zawsze tak samo i zawsze nam brakuje jakiegoś elementu
[ Dodano: 2009-11-01, 22:02 ]
Panowie tak naprawde ciekawi mnie ta nakretka ( etka nazywa to nakładką nr 823 412 047)
ona powinna iść zapewne do oporu ale każdy widział stan gwintu na McPersonie...
Odświeżę trochę temat
Problem tkwi w tym że nakrętka powinna być nowa jej nr 823412047
Niestety nie da się takiej kupić w żadnym sklepie!!! Jak ktoś ma jakieś namiary niech poda plissss
Powinni ja dodawać do amorków ale tylko nieliczni producenci dają te nakrętkę.
Druga sprawa to stan gwintu na obsadzie amortyzatora (masakra)
Problem tkwi w tym że nakrętka powinna być nowa jej nr 823412047
Niestety nie da się takiej kupić w żadnym sklepie!!! Jak ktoś ma jakieś namiary niech poda plissss
Powinni ja dodawać do amorków ale tylko nieliczni producenci dają te nakrętkę.
Druga sprawa to stan gwintu na obsadzie amortyzatora (masakra)
Koledzy a co powiecie na to? że u mnie puka prawa strona ciężko wyczuwalna też na nie dużych dołkach i pod tym górnym kielichem przykręconym śrubą kontrującą blacha w okół niego bardziej od strony szyby jest wytarta do podkładu i w jednym miejscu aż do gołej blachy? stuk jest bardziej wyczuwalny przy jeździ i skręcaniu w lewo podczas wpadania w dołek:/ co wy na to?
Ja na to nakrętka o której wspomniałem czyli luz amortyzatora.newerafan pisze:Koledzy a co powiecie na to? że u mnie puka prawa strona ciężko wyczuwalna też na nie dużych dołkach i pod tym górnym kielichem przykręconym śrubą kontrującą blacha w okół niego bardziej od strony szyby jest wytarta do podkładu i w jednym miejscu aż do gołej blachy? stuk jest bardziej wyczuwalny przy jeździ i skręcaniu w lewo podczas wpadania w dołek:/ co wy na to?
Takie same objawy były u mnie jak za mało wepchałem wokół amorka. Miałem minimalny luz na mcpersonie i delikatnie wyczuwałem ten luz na dziurach.
Napchałem tam pcv z butelek i dokręciłem ile się dało nakrętkę. Pomogło wręcz idealnie ale to nie fachowe podejście do sprawy
blacha o której wspominasz też jest u mnie niżej z prawej strony i minimalnie wykrzywiona od strony podszybia. Obecnie dałem pod tę blachę podkładkę.
szkoda ze teraz o tym piszesz bo wywalilem dobre nakretki dodatkowo mialy ori dospawane na wierzchu blache na klucz by nie bylo trzeba sie meczyc :ptomastepa pisze:Odświeżę trochę temat
Problem tkwi w tym że nakrętka powinna być nowa jej nr 823412047
Niestety nie da się takiej kupić w żadnym sklepie!!! Jak ktoś ma jakieś namiary niech poda plissss
Powinni ja dodawać do amorków ale tylko nieliczni producenci dają te nakrętkę.
Druga sprawa to stan gwintu na obsadzie amortyzatora (masakra)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4080
- Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: LBL
- Kontakt:
można kupić ale zobacz ile kosztuje :mrgreen: http://aso-vag.pl/oferta.php?search_in_ ... &x=43&y=15
witam u mnie jest tak samo jak u kolegi tylko dodatkowo po zdjęciu koła zarówno prawego jak i lewego mcpherson pokrywa lepka maź,czyli pewnie amorki się wylały ze starości....ktoś mi kiedyś powiedział że jak się wyleją to już szrot i pewnie miał rację,jednak na szarpaku z 2 mies. temu amroki miały ponad 70% sprawności....teraz nie wiem za co się brać.....help...newerafan pisze:Koledzy a co powiecie na to? że u mnie puka prawa strona ciężko wyczuwalna też na nie dużych dołkach stuk jest bardziej wyczuwalny przy jeździ i skręcaniu w lewo podczas wpadania w dołek:/ co wy na to?