Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1z] Amorki a stukanie

Awatar użytkownika
PMX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 185
Rejestracja: 18 kwie 2008, 09:57

Post autor: PMX » 25 mar 2009, 18:16

Dokładnie nie opisze bo sytuacja była w aucie ojca ładnych parę lat temu, 1992 rok chyba :D
Gdzieś nad nogami kierowcy w B3 jest łączenie kolumny (jakiś przegub), z tego co pamiętam od strony kierownicy są jakby dwa bolce na które naciągnięte są gumowe tulejki.
Tulejki te się wyrabiają i powstaje luz objawiający się stukaniem na nierównościach.

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 25 mar 2009, 18:25

Dzięki za rade ale to nie to.Ten problem miałem kiedyś w golfie i to jest to o czym piszesz dorobiłem plastikową tulejkę w miejsce łożyska i git.Pozdro

Awatar użytkownika
PMX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 185
Rejestracja: 18 kwie 2008, 09:57

Post autor: PMX » 25 mar 2009, 18:44

Sprawdź/dokręć śruby mocujące drążki kierownicze do maglownicy, no i koniecznie poduszki oraz łożyska amorków.

Awatar użytkownika
sensej1989
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 25 kwie 2007, 23:09
Lokalizacja: krasnobród

Post autor: sensej1989 » 25 mar 2009, 22:52

Przepraszam ze pisze tutaj ale nie chce zakładać nowego tematu. Mam pytanie czy maglownica z 80 B3 quattro 2.0E bez wspom. nada się do B3 1.8 oska także bez wspom. zalezy mi na szybkiej odpowiedzi. po zimie znowu zaczynam walkę z zawieszeniem w swoim aucie :mrgreen: i postanowiłem zacząć od przekładni. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Fantomas_29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 463
Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
Kontakt:

Re: [1.9TDI 1z] Amorki a stukanie

Post autor: Fantomas_29 » 03 cze 2009, 20:41

tokarka606 pisze:Witam,Czy amorki(przód)mogą miec luz na skoku i stukac w czasie jazdy po nierównościach,pomimo że ich sprawnośc wynosi wciąż 82%?[/code]
Tak jest to możliwe ja tak miałem w swojej amortyzator stukał w środku , a na dziurach stuk była tak duży że nie dało się tego wytrzymać jedynie głośna muzyka pomagała. U mnie po wymianie amorków na Monroe Sport stuki ustały.

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 01 lis 2009, 21:53

a moze coś nie tak składamy Panowie.... moze poprzedni amor był dobry a ponowne ( mocniejsze) dokrecenie tej nakretki mocującej amorek do McPersona pomógł...
jak go najprościej dokręcić? kiepskie dojście do niej jest na aucie dziś sie przymierzałem kluczem do rur... :cry:
w innych postach mowa również o podkładkach... moze nam czegoś brakuje, składamy zawsze tak samo i zawsze nam brakuje jakiegoś elementu

[ Dodano: 2009-11-01, 22:02 ]
Panowie tak naprawde ciekawi mnie ta nakretka ( etka nazywa to nakładką nr 823 412 047)
ona powinna iść zapewne do oporu ale każdy widział stan gwintu na McPersonie...

Awatar użytkownika
tomastepa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 10 kwie 2011, 23:48
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: tomastepa » 29 cze 2011, 17:25

Odświeżę trochę temat

Problem tkwi w tym że nakrętka powinna być nowa jej nr 823412047
Niestety nie da się takiej kupić w żadnym sklepie!!! Jak ktoś ma jakieś namiary niech poda plissss
Powinni ja dodawać do amorków ale tylko nieliczni producenci dają te nakrętkę.

Druga sprawa to stan gwintu na obsadzie amortyzatora (masakra)

newerafan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 201
Rejestracja: 23 kwie 2008, 17:15
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: newerafan » 05 lip 2011, 18:40

Koledzy a co powiecie na to? że u mnie puka prawa strona ciężko wyczuwalna też na nie dużych dołkach i pod tym górnym kielichem przykręconym śrubą kontrującą blacha w okół niego bardziej od strony szyby jest wytarta do podkładu i w jednym miejscu aż do gołej blachy? stuk jest bardziej wyczuwalny przy jeździ i skręcaniu w lewo podczas wpadania w dołek:/ co wy na to?

Awatar użytkownika
tomastepa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 10 kwie 2011, 23:48
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: tomastepa » 05 lip 2011, 20:14

newerafan pisze:Koledzy a co powiecie na to? że u mnie puka prawa strona ciężko wyczuwalna też na nie dużych dołkach i pod tym górnym kielichem przykręconym śrubą kontrującą blacha w okół niego bardziej od strony szyby jest wytarta do podkładu i w jednym miejscu aż do gołej blachy? stuk jest bardziej wyczuwalny przy jeździ i skręcaniu w lewo podczas wpadania w dołek:/ co wy na to?
Ja na to nakrętka o której wspomniałem czyli luz amortyzatora.

Takie same objawy były u mnie jak za mało wepchałem wokół amorka. Miałem minimalny luz na mcpersonie i delikatnie wyczuwałem ten luz na dziurach.
Napchałem tam pcv z butelek i dokręciłem ile się dało nakrętkę. Pomogło wręcz idealnie ale to nie fachowe podejście do sprawy :D
blacha o której wspominasz też jest u mnie niżej z prawej strony i minimalnie wykrzywiona od strony podszybia. Obecnie dałem pod tę blachę podkładkę.

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 05 lip 2011, 23:43

tomastepa pisze:Odświeżę trochę temat

Problem tkwi w tym że nakrętka powinna być nowa jej nr 823412047
Niestety nie da się takiej kupić w żadnym sklepie!!! Jak ktoś ma jakieś namiary niech poda plissss
Powinni ja dodawać do amorków ale tylko nieliczni producenci dają te nakrętkę.

Druga sprawa to stan gwintu na obsadzie amortyzatora (masakra)
szkoda ze teraz o tym piszesz bo wywalilem dobre nakretki dodatkowo mialy ori dospawane na wierzchu blache na klucz by nie bylo trzeba sie meczyc :p

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4081
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 06 lip 2011, 10:24

można kupić ale zobacz ile kosztuje :mrgreen: http://aso-vag.pl/oferta.php?search_in_ ... &x=43&y=15

Awatar użytkownika
tomastepa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 10 kwie 2011, 23:48
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: tomastepa » 07 lip 2011, 15:12

O rany 52,58zł <buu>

Kolego tomek1982 gdzie wyrzucasz swoje śmieci? Podaj namiar podjadę :lol:

sesej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 06 sty 2011, 20:35
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: sesej » 19 lip 2011, 14:14

newerafan pisze:Koledzy a co powiecie na to? że u mnie puka prawa strona ciężko wyczuwalna też na nie dużych dołkach stuk jest bardziej wyczuwalny przy jeździ i skręcaniu w lewo podczas wpadania w dołek:/ co wy na to?
witam u mnie jest tak samo jak u kolegi tylko dodatkowo po zdjęciu koła zarówno prawego jak i lewego mcpherson pokrywa lepka maź,czyli pewnie amorki się wylały ze starości....ktoś mi kiedyś powiedział że jak się wyleją to już szrot i pewnie miał rację,jednak na szarpaku z 2 mies. temu amroki miały ponad 70% sprawności....teraz nie wiem za co się brać.....help...

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 19 lip 2011, 14:40

Zobacz czy przypadkiem gumy od przegubów nie pękły i smar nie wylecial. A to ze 2 m-ce temu byly dobre to nie znaczy ze dzis tez beda.

sesej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 06 sty 2011, 20:35
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: sesej » 20 lip 2011, 17:19

no ja wiem że w 2 miesiące to na naszych drogach można dojechać zawieszenie max.....odnośnie gum to masz na myśli osłony przegubów tak??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Amortyzatory i sprężyny”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga