Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1z] Amorki a stukanie

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

[1.9TDI 1z] Amorki a stukanie

Post autor: tokarka606 » 11 mar 2009, 18:17

Witam,Czy amorki(przód)mogą miec luz na skoku i stukac w czasie jazdy po nierównościach,pomimo że ich sprawnośc wynosi wciąż 82%?[/code]

Awatar użytkownika
Grzegorzbielsko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 647
Rejestracja: 16 sty 2008, 22:18
Lokalizacja: bielsko-biała

Post autor: Grzegorzbielsko » 11 mar 2009, 18:35

Nie.

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 11 mar 2009, 18:47

Dzięki ,a wiesz może co może ,bo luzu nigdzie nie mam

Awatar użytkownika
Krycha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5244
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
Imię: Krystian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Krycha » 11 mar 2009, 18:51

Łożysko amortyzatora. Poszukaj Pan na forum, bo było już.

Awatar użytkownika
Grzegorzbielsko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 647
Rejestracja: 16 sty 2008, 22:18
Lokalizacja: bielsko-biała

Post autor: Grzegorzbielsko » 11 mar 2009, 18:57

Czy jesteś pewien że to amortyzatory a nie tuleje bądź drążki?
Kto dał taką diagnozę?

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 11 mar 2009, 19:48

wymieniałem tuleje wachaczy bo wywalone były a resztę przy okazji sprawdziłem,poza tym trzy razy na stacji w różnych miejscach,słyszałem jeszcze że to zaciski hamulców tak tarabanią

klusek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 03 cze 2007, 07:54

Post autor: klusek » 11 mar 2009, 19:49

poduszka amortyzatora wraz z łożyskiem( ostatni komplet ori boge z aso w Niemczech), dwie końcówki, tuleje wahaczy, tuje belki poduszki skrzyni biegów, łączniki stabilizatora oraz gumki na nim.

tak jak u kolegi na trzepakach ok! podczas jazdy nie wyczuwalne zużycie amorków czyli nie ma bujania, bez dobijania samochód zachowuje sie jak ze sprawnymi. występuje tylko te kartofelki : "dry dyr......" czyli głuchy stukot na drobnych nierównościach. stare i nowe(sachs) amorki podobnie, choć nowe kilka dni nie stukały


teraz czekam na koni lub b8 nie wiem co wybiorę to dam znac co sie zmieniło. mam nadzieję ze pomoże


ps. przekładnia skręcana mocno i kartofelki nie ucichły to odkręciłem do poprzedniego ustawienia

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 11 mar 2009, 20:21

Dzięki daj znac

Awatar użytkownika
misiek_gda
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 226
Rejestracja: 27 gru 2008, 17:21
Lokalizacja: Gdansk - Penarth
Kontakt:

Post autor: misiek_gda » 11 mar 2009, 20:44

moga byc jeszcze tuleje wozka pod silnikiem

noorbi

Post autor: noorbi » 11 mar 2009, 21:25

tokarka606 pisze:Witam,Czy amorki(przód)mogą miec luz na skoku i stukac w czasie jazdy po nierównościach,pomimo że ich sprawnośc wynosi wciąż 82%?[/code]
Ja sądzę że mogą. Masz ori amorki czy wkłady ?
Sprawdzałeś kolumnę kierowniczą, to słaby punkt zawieszenia audi 80.

romulus697
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 09 sie 2008, 12:58
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: romulus697 » 13 mar 2009, 22:38

dokręc nakrętki mocujące wkłady . rdza na gwincie nie zawsze umożliwia właściwe dokręcenie nakrętek.

Awatar użytkownika
cinek033
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 06 sty 2008, 18:46
Lokalizacja: Wrocanka/Krosno

Post autor: cinek033 » 18 mar 2009, 21:55

ja miałem tez takie stukanie. okazało sie ze to łozyska te górne na amortyzatorze. na diagnostyce tego nie wykryją, wymieniłem je i jest ok, nic nie puka. Jeszcze moze to stukanie byc od łaczników.

Awatar użytkownika
kolkus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 07 mar 2009, 14:09
Lokalizacja: Oborniki Wlkp

Post autor: kolkus » 25 mar 2009, 16:58

Ja też maiłem dziwne stukanie w przednim zawieszeniu po kompletnej wymianie wszystkiego. Nie mogłem namierzyć co stuka. Przyczyną tego stukania był luz amortyzator w mcpersonie. Oczyściłem zardzewiały gwint na mcpersonie, popsikałem wd40 i dokręciłem na chama rurochwytem. Stukanie ustało :mrgreen:

Awatar użytkownika
PMX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 185
Rejestracja: 18 kwie 2008, 09:57

Post autor: PMX » 25 mar 2009, 17:58

Sprawdź na postoju i wyłączonym silniku. Kręć kierownicą delikatnie ale szybko o jakieś 10-15st w prawo i lewo. Jeśli wyczujesz luz to jest on po drodze od kierownicy do maglownicy.
W B3 często wyrabiał się łącznik na kolumnie i dawał właśnie takie odgłosy na nierównościach. Myślę że w B4 jest podobnie.

Awatar użytkownika
Daras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 279
Rejestracja: 08 paź 2007, 20:30
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Daras » 25 mar 2009, 18:05

ja mam to samo. wymienione wszystko, łącznie z przekładnią i wali. może troche mniej (na początku po wymianie przekładni myślałem ze ucichło ale znowu lipa jest) ale wali. całe zawieszenie na lemforderze, amorki gazowe Sachs, przekładnia regenerowana z Inter Carsu i wali... można dokładniej opisać o co chodzi z tą kolumną? ja stawiam na to bo na szybkich dziurach (np tarka przed światłami) jak wali to czuje luzy na kierownicy :roll:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Amortyzatory i sprężyny”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga