Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.8] Amortyzator - stuka?

Awatar użytkownika
swiety82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 13 cze 2007, 23:43
Lokalizacja: Sagan Stadt

[80 B3 1.8] Amortyzator - stuka?

Post autor: swiety82 » 18 lut 2011, 13:04

Witajcie!

Kilka dni temu odebrałem audi od mechanika, wymieniłem całe przednie zawieszenie - czyli końcówki drążków, sworznie, poduszki amortyzatorów i co tam jeszcze-WSZYSTKO!

Wymieniłem ponieważ coś bardzo stukało z prawej strony - a jak rozbierać to wymienić wszystko. Na firmowych częściach - nie jakies chińskie wynalazki. Wyjeżdżam od mechanika i co? Stuka dalej...

Jadę na zbieżność do zakładu, auto wędruje w górę pod sam sufit, facet się kręci dookoła, sprawdza-żadnego luzu, wszystko gra, gumy na sankach w dobrym stanie... więc mówię-wsiadaj ze mną do auta i sam zobaczysz-jedziemy i stuka, stuka... diagnoza-na 99% amortyzator... dziwię się ponieważ rok temu wymieniałem na nowe - gazowe...

Więc jeśli możecie-powiedzcie mi w czym rzecz? Jak amortyzator może byc "niedokręcony" ? Czy może jakoś latać w McPhersonie? Skąd te stuki? Autko prowadzi się ładnie, nawet przed zbieżnością po wymianie wszystkich elementów nie ściągało na bok, na zakrętach jak po sznurku ale... WALI niemiłosiernie. No nie wiem co mam robić... Wymienić go czy jak?

Czy jeszcze jest coś o czym nie wiem? Jak ewentualnie można sprawdzić czy to właśnie amortyzator świruje?

Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: chybo101 » 18 lut 2011, 14:43

To powiedz jeszcze jakie gazowe :mrgreen:

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1934
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 18 lut 2011, 15:05

Pytanie podstawowe...czy wkłady amorków były z własną śrubą dociągającą czy zastosowałeś te które były seryjnie? o tyle to ważne że seryjne nie współpracują z wkładami i trzeba dawać podkładkę pod amorek, tzn zanim wsadzisz wkład trzeba tulejkę do środka wsadzić która podniesie odrobinę wkład...co zniweluje latanie amorka.

Awatar użytkownika
swiety82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 13 cze 2007, 23:43
Lokalizacja: Sagan Stadt

Post autor: swiety82 » 18 lut 2011, 15:22

chybo101 - nie pamietam jakie, ale nienajgorsze - ten sam wkład z lewej strony cichutko się zachowuje, ten z prawej świruje...

bloku-śruba była nowa, nie przekładałem starych.

Czyli jednak luz wkładu? Powiedzcie czy można teraz jakoś to zniwelować bez rozbierania mcphersona czy bedzie lipa?

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 18 lut 2011, 17:47

No teraz bez rozkręcenia śruby rowkowej z tależykiem i sprężyny nic nie zrobisz ;-) Musisz to rozkręcić, i wtedy nakrętkę od co trzyma amortyzator w McPhersonie i wtedy coś zdziałasz ;-)

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4081
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 18 lut 2011, 23:13


Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 19 lut 2011, 09:01

bloku, przekonaj mnie do swoich racji bo sie z Toba w tej chwili nie zgadzam... nawet gdyby byl wklad krotszy od standartowego, to ciezar samochodu tak go przygniecie do samego dolu kolumny ze musialbys miec kolo w powietrzu zeby amor podskoczyl i znowu opadl i wtedy uderzyl, wtedy moglibysmy mowic o takim przypadku, choc pierwsze slysze zeby jakies tuleje wsadzac do kolumny, a pozniej jak trafisz amor bardziej podobny rozmiarami do ori to co? rozwiertasz kolumne? przeciez ta tuleja sie wbije na amen w kolumne... juz nie wspomne o tym ze producenci czesci zamiennych nie popelnili by bledu stworzenia amora krotszego od serii (pomijajac fakt ze czesci zamienne sa produkowane na tej samej linni produkcyjnej co ori z tym ze nie sa na nie nabijane loga znanych firm, o czym malo kto wie, kto nie pracowal w fabryce...)

moim zdaniem po ludzku masz wylany amor, jeden, wlasnie ten z prawej strony... wymieniales rok temu? to masz szczescie ja kupilem bilstaina za 300pln i wylal sie po dwoch tygodniach... jak sprawdzic nie inwazyjnie w kolumne? stacja diagnostyczna, szarpaki i te drugie smieszne co sprawdzaja skutecznosc amorow, od tego bym zaczal
pozdro

remik87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 02 gru 2008, 15:43
Lokalizacja: szprotawa

Post autor: remik87 » 19 lut 2011, 13:23

mi amortyzator stukał. ale był zajechany do końca.
wcześniej miałem b3 i podobny problem do twojego, tj. po wymianie całego przodu dalej stuki, tyle że ja wymieniłem wszystko na raz. a problem znalazłem jak skończyła mi sie przekładnia kierownicza. po jej wymianie stuki znikły. wiec spr jeszcze czy nie masz luzu na kierownicy. a i pytanie masz wspomaganie ?

Awatar użytkownika
swiety82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 13 cze 2007, 23:43
Lokalizacja: Sagan Stadt

Post autor: swiety82 » 19 lut 2011, 13:44

Nie, nie mam wspomagania. Luzu na kolumnie nie zauważyłem - a ten minimalny - prawie niezauważalny - raczej w granicach. To nie są delikatne stuki a surowy metalowy odgłos, od środka bardzo głośny... Chyba pójdę w kierunku rady Kolczata i sprawdzę ten amor - na początek pobujam autem przy prawej stronie - jeśli jest wylany to nie bedzie amortyzował tak jak ten z lewej... tak mi sie przynajmniej wydaje.

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 19 lut 2011, 14:09

swiety82 pisze:tak mi sie przynajmniej wydaje.
dokladnie tak powinno sie dziac...

Clinic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 31 sty 2011, 19:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Clinic » 19 lut 2011, 23:32

witam, ja mam podobny problem. Stuka mi cos w prawym tylnym kole, najgłośniej podczas ruszania i jednoczesnego skręcania. Po wejściu na kanał zauważyłem ze spęzyna nie wygląda tak jak powinna a mianowicie dolna końcówka wygląda jak by była ucięta tzn nie leży równo na podstawce od amortyzatora (nie wiem dokładnie jak to nazwac;p słaby ze mnie mechanik) stuki nie są głośne, samochód stoi równo prowadzi się też dobrze. I pytanie do was czy moze stukać ta sprężyna? (uprzedzając wypowiedzi to nie przeguby stukają to cos z tyłu po prawej stronie)

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 20 lut 2011, 09:28

pozycz od kogos sciagacz do sprezyn i wyciagnij ja z auta, sprawdz czy nie jest peknieta bo to moze powodowac stukanie

Awatar użytkownika
piekarelk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 181
Rejestracja: 08 lis 2009, 17:34
Lokalizacja: Warmia/Mazury

Post autor: piekarelk » 20 lut 2011, 14:24

Clinic, najprawdopodobniej ulamal ci sie zwoj,to powinno widac jak podniesiesz autko na lewarku.swiety82, ja jak wymienialem ze 2lata temu amorki(kayaba) to pamietam ze byly tam podkladki to podlozenia pod nakretke zeby zlikwidowac luz. :-)

Awatar użytkownika
swiety82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 13 cze 2007, 23:43
Lokalizacja: Sagan Stadt

Post autor: swiety82 » 21 lut 2011, 13:03

Cóż... sprawdzałem, amor raczej na pewno nie jest wylany, amortyzuje równie dobrze jak ten z drugiej strony. Luz musi wiec być gdzieś w samym mcphersonie... Chyba bede musiał sie z tym przemeczyć do wiosny bo póki co duże mrozy u mnie a na mechanika szkoda... i tak mu zostawiłem dużo pieniędzy ostatnio.

piekarelk - w którym miejscu dokładnie te podkładki przychodziły? Z czego były wykonane?

kokoman0
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 28 sty 2011, 16:14
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: kokoman0 » 21 lut 2011, 14:24

Mi jak kiedyś stukało (jeszcz gdy miałem sc) to była wina amortyzatora gumy uszczelniające w nim były już na tyle zużyte, że woda przedostawała się do wnętrza amortyzatora przyszedł mróz, amortyzator zamarzł i zaczeło walić jak dzikie przyszła wiosna i walić przestało ale amory i tak wymieniłem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Amortyzatory i sprężyny”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga