Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] Bujanie i stukanie przy skręcie

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Wawik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 06 maja 2010, 10:35
Lokalizacja: Włocławek

[B4 ABT] Bujanie i stukanie przy skręcie

Post autor: Wawik » 01 lut 2012, 10:50

Witam kolegów, mam problem z zawieszeniem, a dokładniej z amorkami(taki mi się wydaje). Przy cofaniu i skręcie kołami do oporu w lewo, samochód buja na boki i z prawej strony słychać taki głuchy stuk, po chwili następne bujnięcie i znowu stuk. Przy skręcie w prawo jest w miarę ok, nie stuka. Czy to może być wina zużytych amorków albo poduszek :?: Czy może coś innego :?: Jeżdżę niunią 2.5 roku i jeszcze nie wymieniałem amorków, może już czas :-P

lukwoj21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 617
Rejestracja: 29 lis 2008, 16:07
Lokalizacja: Żary

Post autor: lukwoj21 » 01 lut 2012, 20:12

Moze gomerie masz rozregulowana? kolo ci za mocno skreca i moze gdzies chaczy.

Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: damianek1234561 » 01 lut 2012, 20:43

jak dla mnie to moze byc sworzen wachacza albo poduszka amortyzatora ostatnio to przerabialem i mialem dokladnie to co ty

Awatar użytkownika
Wawik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 06 maja 2010, 10:35
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: Wawik » 01 lut 2012, 22:19

Sworzeń wymieniałem kilka miesięcy temu, a po tym ustawiałem geometrie, więc to raczej nie to. Da rade jakoś sprawdzić czy poduszki amorka są do wymiany?

czarny286

Post autor: czarny286 » 02 lut 2012, 11:19

nie do końca da radę sprawdzić to ale :?:

-jeśli to poduszki by były zużyte,czyli tak jak jest teraz u mnie,to raczej bujać ciebie nie będzie.U mnie każde wjechanie w dziurę to jest taki głuchy stuk z lewej i z prawej,ale auto się trzyma drogi

-diagnoza poduszek hm:zdejmij osłony z kielichów od góry widać poduszki jak są zużyte to powinny być popękane dosyć mocno,czyli sparciałe

-amortyzatory jak są zużyte to można sprawdzić zaznaczam takim domowym sposobem:spójrz na amortyzator jeśli się już kończy to przeważnie jest w oleju(jeśli mamy olejowe amorki),inaczej jak to mówimy spocony jest amor:-) ,można też na przód maski nacisnąć autko nie powinno się bujać i być miękkie.


-czasami ciężko ocenić pisząc co jest grane,możesz podnieść autko na lewarek,zabezpieczyć i zobaczyć pod auto,nie raz wizualnie widać wybite tuleje

-trochę mi to wygląda tak prędzej na zużyte tuleje na wahaczu :!:

Awatar użytkownika
Wawik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 06 maja 2010, 10:35
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: Wawik » 02 lut 2012, 14:03

czarny286 pisze:trochę mi to wygląda tak prędzej na zużyte tuleje na wahaczu :!:
Tulejki były wymieniane razem ze sworzniem i łącznikiem stabilizatora. Ale z prawej strony zaczął mi "skrzypieć" amorek na nawet najmniejszych dziurach więc to może faktycznie amorki i poduszki, muszę się dokładniej przyjrzeć ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Amortyzatory i sprężyny”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga