[ Audi 80 b3 ] - Remont zawieszenia
Z zewnątrz ma 19mm. - a wewnątrz 15 mm.
Czyli 19-15 = 4 : 2 = 2 mm.
MUsisz mieć twardą rurkę o grubości ścianki 2 mm. Do tego dospawać nakrętkę żeby można było kręcić . Roboty do pierona , a wynik może być do niczego - nie wytrzyma toto 50 Nm .
Można też zastosować płaskownik szerokości 16 mm. i grubości 5 mm., ale to też będzie dvpa bo się będzie wyginał i nie dowalisz z siłą 50 Nm.
Idż do sklepu INTER CARS I piszą koledzy za 30 zł. kupisz klucz .
A jak będziesz miał szczęście i trafisz na równego chłopaka sprzedawcę , to Ciebie dopisze do jakiejś sitFy warsztatowo - częściowej i zapłacisz za ten kluczyk ok. 5 ( pięć ) zł.
Mnie się kilka lat temu tak udało i z dychę kupiłem 3 takie kluczyki z których już nie mam pożytku , bo rozpożyczyłem i zapomniałem komu . Skleroza i tyle .
[ Dodano: 2011-11-06, 14:14 ]
Kurdeee.!!! Nie to zdjęcie wsadziłem - sorrruję .
Teraz powinno być z wymiarami .
Czyli 19-15 = 4 : 2 = 2 mm.
MUsisz mieć twardą rurkę o grubości ścianki 2 mm. Do tego dospawać nakrętkę żeby można było kręcić . Roboty do pierona , a wynik może być do niczego - nie wytrzyma toto 50 Nm .
Można też zastosować płaskownik szerokości 16 mm. i grubości 5 mm., ale to też będzie dvpa bo się będzie wyginał i nie dowalisz z siłą 50 Nm.
Idż do sklepu INTER CARS I piszą koledzy za 30 zł. kupisz klucz .
A jak będziesz miał szczęście i trafisz na równego chłopaka sprzedawcę , to Ciebie dopisze do jakiejś sitFy warsztatowo - częściowej i zapłacisz za ten kluczyk ok. 5 ( pięć ) zł.
Mnie się kilka lat temu tak udało i z dychę kupiłem 3 takie kluczyki z których już nie mam pożytku , bo rozpożyczyłem i zapomniałem komu . Skleroza i tyle .
[ Dodano: 2011-11-06, 14:14 ]
Kurdeee.!!! Nie to zdjęcie wsadziłem - sorrruję .
Teraz powinno być z wymiarami .
No ja Tobie SPIDER 15 nic w tem temacie nie podpowiem ani doradzę , jak że moja dotychczasowa zab"awa z układem kierowniczym skończyła się w tym miejscu i dalej nie byłem zmuszony .
Poczekaj zatem do wiosny, kiedy sie ociepli i zacznę walkę z maglownicą , jej luzami i sposobem ich regulacji i usuwania .
Narobię zdjęć i na pewno się podzielę ku radości wszystkich , którzy chcą sami coś dłubnąć przy swoim aucie .
Poczekaj zatem do wiosny, kiedy sie ociepli i zacznę walkę z maglownicą , jej luzami i sposobem ich regulacji i usuwania .
Narobię zdjęć i na pewno się podzielę ku radości wszystkich , którzy chcą sami coś dłubnąć przy swoim aucie .
Panowie dziś walczyłem z tym i przez cały dzień zdołałem rozebrac tylko lewą strone.. Zapieczone śruby itd itp.. Do tego pęknięta nasadka, przekręcone imbusy...szkoda gadać.
Nie moge odkręcić tej śruby imbusowej by zacisk sie otworzył i mozna było wyjąć klocki .. Zna ktos jakiś sposób? I jeszcze jeden problem. Po wyjeciu sprezyny na tej kolumnie amora znajodwala sie oslona , rozwalony odbuj oraz jakaś guma taka płaska z przetloczeniem. Cala guma ma okolo 2 cm grubosci i ma otwór po środku .. Jak to powinnno byc? W nowym zestawie tego nie ma jest tylko odbój oraz oslona dolna. Jak to wszystko powinno byc złozone? Bo nawet nie wiem jak powinien byc ten odbój wsadzony
Nie moge odkręcić tej śruby imbusowej by zacisk sie otworzył i mozna było wyjąć klocki .. Zna ktos jakiś sposób? I jeszcze jeden problem. Po wyjeciu sprezyny na tej kolumnie amora znajodwala sie oslona , rozwalony odbuj oraz jakaś guma taka płaska z przetloczeniem. Cala guma ma okolo 2 cm grubosci i ma otwór po środku .. Jak to powinnno byc? W nowym zestawie tego nie ma jest tylko odbój oraz oslona dolna. Jak to wszystko powinno byc złozone? Bo nawet nie wiem jak powinien byc ten odbój wsadzony
Na chwile obecną nie dam rady auto mam u babci, tam mam podwórko i garaz. Jesli nikt nie da rady jakos mi teraz pomóc, jutro jakos sam zdziałam cuda )
Panowie mam Dokladnie takie oslony i odboje http://moto.allegro.pl/amortyzator-audi ... 80588.html
Osłona to wiadomo jak nakladam i tyle a odbój?
Panowie mam Dokladnie takie oslony i odboje http://moto.allegro.pl/amortyzator-audi ... 80588.html
Osłona to wiadomo jak nakladam i tyle a odbój?
Pomogę nie pomogę , ale swoje czszy grosze fsadzę .
Pierwsza i najważniejsza rzecz to zdrowie . Jest teraz zimno i uważaj ! bo się nabawisz łamania w gnatach , co wyjdzie po xxx latach i żaden medyk wówczas Tobie nie pomoże. W garażu masz mieć w miarę ciepło .
A teraz do konkretów i ty mie tu antoni nie pier...dziel .
1 ) Osłony i odboje są różne i różnych firm . Co by się nie kupiło to po oblukaniu tego , można dojść do wniosku , że zakłada się to tak a nie inaczej . Wcale się nie wymądrzam .
2 ) Jeśli chodzi o śrubę trzymającą zacisk , to faktycznie jest tam ciężka artyleria .
Uważam że mechanicy do jej dokręcenia używają kluczy " na chama " .
Miałem z odkręceniem tych śrub problemy i byle jakie ampuły po prostu pękały .
Te z wyższej półki ( ok. 15 zł.) dawały radę .
ZREsztą widać to na jednym z poniższych fotek .
Pierwsza i najważniejsza rzecz to zdrowie . Jest teraz zimno i uważaj ! bo się nabawisz łamania w gnatach , co wyjdzie po xxx latach i żaden medyk wówczas Tobie nie pomoże. W garażu masz mieć w miarę ciepło .
A teraz do konkretów i ty mie tu antoni nie pier...dziel .
1 ) Osłony i odboje są różne i różnych firm . Co by się nie kupiło to po oblukaniu tego , można dojść do wniosku , że zakłada się to tak a nie inaczej . Wcale się nie wymądrzam .
2 ) Jeśli chodzi o śrubę trzymającą zacisk , to faktycznie jest tam ciężka artyleria .
Uważam że mechanicy do jej dokręcenia używają kluczy " na chama " .
Miałem z odkręceniem tych śrub problemy i byle jakie ampuły po prostu pękały .
Te z wyższej półki ( ok. 15 zł.) dawały radę .
ZREsztą widać to na jednym z poniższych fotek .
Dzięki Wielkie Panowie za wszelkie rady ! Odbój faktycznie wszedł w te osłonke i to tworzyło cały jeden element Ciekawe czemu robią to osobo ?
W każdym bądź razie dziekuje tez za rady co do moich " gnatów " , czyli zdrowia. niestety mam 2 garaze jeden przy bloczny " blaszak" , drugi normalny murowaniec, lecz tam samochód mieści sie na styk , więc tak czy inaczej, na podwóreczku, ubrany w 3 bluzy itd itd, kręciłem mcphersony Udało sie także odkręcić zacisk, po kupieniu lepszego Imbusa 7 mm. Po odkreceniu amortyzatorów najpierw wylał sie olej a potem amorki wyszły. Cud że to jeszcze wczesniej jakos tłumiło.
Pozdrawiam
W każdym bądź razie dziekuje tez za rady co do moich " gnatów " , czyli zdrowia. niestety mam 2 garaze jeden przy bloczny " blaszak" , drugi normalny murowaniec, lecz tam samochód mieści sie na styk , więc tak czy inaczej, na podwóreczku, ubrany w 3 bluzy itd itd, kręciłem mcphersony Udało sie także odkręcić zacisk, po kupieniu lepszego Imbusa 7 mm. Po odkreceniu amortyzatorów najpierw wylał sie olej a potem amorki wyszły. Cud że to jeszcze wczesniej jakos tłumiło.
Pozdrawiam