[ Audi 80 b3 ] - Remont zawieszenia
[ Audi 80 b3 ] - Remont zawieszenia
Witam panowie. Padły mi amortyzatory z przodu, jeden opadł całkiem... Cóż.. Od dłuższego czasu tłukły sie prawdopodobnie łozyska w amorkach, gumy ( poduszki ) jak i same amorki. Przeczytalem tematy zwiazane z wymiana lecz mam kilka pytań :
1. Aby nie zmienila sie geometria trzeba zaznaczyc poloznie zwrotnicy tak ? te 2 śróby za tarczą hamulcową ?
2. Te gumy + łozysko amortyzatora to są osobne części ? Czy to jest " zlane" razem ?
3. Czytalem tez o wlewaniu jakiegos oleju ? Gdzie ? po co jak to ?
4. Jak scisnąć potem amortyzator zeby wszystko złozyc do kupy? Jak zacznę rozkrecac nic mi nie wyskoczy? Sciągacz do sprężyn mam.
5. Czy te łozyska, amortyzatory, oraz poduszki ( gumy ) rózniły sie w różnych modelach ?
Z góry dziękuje i pozdrawiam.
1. Aby nie zmienila sie geometria trzeba zaznaczyc poloznie zwrotnicy tak ? te 2 śróby za tarczą hamulcową ?
2. Te gumy + łozysko amortyzatora to są osobne części ? Czy to jest " zlane" razem ?
3. Czytalem tez o wlewaniu jakiegos oleju ? Gdzie ? po co jak to ?
4. Jak scisnąć potem amortyzator zeby wszystko złozyc do kupy? Jak zacznę rozkrecac nic mi nie wyskoczy? Sciągacz do sprężyn mam.
5. Czy te łozyska, amortyzatory, oraz poduszki ( gumy ) rózniły sie w różnych modelach ?
Z góry dziękuje i pozdrawiam.
spider15,
1.Najmniej ucierpi geometria, jak odkręcisz na sworzniach wahaczy (nie od wahacza, lecz połączenie sworzeń-piasta). Oczywiście przy takim zabiegu trzeba odkręcić przegub.
2.Poduszki mc. phersona kupujesz kompletne z łożyskiem.
3.Zapewne zakupisz same wkłady amorków... niewielką ilość oleju wlewasz w kolumnę przed montażem nowego wkładu.
4. Sprężynę przed demontażem wkładu amora należy ścisnąć ściągaczami (ale dopiero po demontażu kolumny mc. phersona z auta, gdyż pod nakrętką na klucz 22" znajduje się druga w kształcie tulejki z gwintem).
5. Wydaje mi się, że między wkładami B3/B4 nie ma różnicy... ale przy zakupie na wszelki wypadek informuj sprzedawcę, że potrzebujesz do B3. Odboje i osłony są takie same.
1.Najmniej ucierpi geometria, jak odkręcisz na sworzniach wahaczy (nie od wahacza, lecz połączenie sworzeń-piasta). Oczywiście przy takim zabiegu trzeba odkręcić przegub.
2.Poduszki mc. phersona kupujesz kompletne z łożyskiem.
3.Zapewne zakupisz same wkłady amorków... niewielką ilość oleju wlewasz w kolumnę przed montażem nowego wkładu.
4. Sprężynę przed demontażem wkładu amora należy ścisnąć ściągaczami (ale dopiero po demontażu kolumny mc. phersona z auta, gdyż pod nakrętką na klucz 22" znajduje się druga w kształcie tulejki z gwintem).
5. Wydaje mi się, że między wkładami B3/B4 nie ma różnicy... ale przy zakupie na wszelki wypadek informuj sprzedawcę, że potrzebujesz do B3. Odboje i osłony są takie same.
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Zakończenie amora jest gwintowane. Imbus na końcu służy tylko i wyłącznie po to, żeby wewnętrzna część amortyzatora nie obracała się wraz z nakrętką przez co nie możliwym by było jej odkręcenie. Dlatego imbusa po nabiciu na teleskop trzymasz w miejscu, a nakrętkę swobodnie odkręcasz
[ Dodano: 2011-11-03, 20:45 ]
Poza tym jak już wszystko powymieniasz to jedź na geometrię. Koszt około 100-150zł w lepszym serwisie, a przynajmniej masz pewność, że auto będzie jeździć prosto i nie będzie nic biło ani nie będzie ścinało opon. Zbieżność to podstawa, tym bardziej jeśli ktoś lubi szybszą jazdą, wtedy prędkość weryfikuje stan układu zawieszenia pojazdu.
[ Dodano: 2011-11-03, 20:45 ]
Poza tym jak już wszystko powymieniasz to jedź na geometrię. Koszt około 100-150zł w lepszym serwisie, a przynajmniej masz pewność, że auto będzie jeździć prosto i nie będzie nic biło ani nie będzie ścinało opon. Zbieżność to podstawa, tym bardziej jeśli ktoś lubi szybszą jazdą, wtedy prędkość weryfikuje stan układu zawieszenia pojazdu.
Będzie Tobie potrzebny taki kluczyk do tej nakrętki , która leży obok
A cały" zestaw " po wyjęciu wygląda tak . Zapamiętaj wszystko jak będziesz rozbierał , żeby złożyć tak jak było i nie poodwracane o 180 " .
Niektóre elementy po prostu nie dadzą się inaczej wsadzić , ale są też takie , które można założyć odwrotnie i też da sie to skręcić do kupy
A cały" zestaw " po wyjęciu wygląda tak . Zapamiętaj wszystko jak będziesz rozbierał , żeby złożyć tak jak było i nie poodwracane o 180 " .
Niektóre elementy po prostu nie dadzą się inaczej wsadzić , ale są też takie , które można założyć odwrotnie i też da sie to skręcić do kupy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4080
- Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: LBL
- Kontakt:
wszystko masz na forum wystarczy użyć opcji <szukaj>
https://audi80.pl/80-b3-wymiana-amor ... t19027.htm
https://audi80.pl/b4-1z-poduszki-amo ... t28420.htm
https://audi80.pl/b4-avant-wymiana-a ... t14888.htm
https://audi80.pl/b3-18-pm-jakie-amo ... w=previous
szukać dalej? :mrgreen:
https://audi80.pl/80-b3-wymiana-amor ... t19027.htm
https://audi80.pl/b4-1z-poduszki-amo ... t28420.htm
https://audi80.pl/b4-avant-wymiana-a ... t14888.htm
https://audi80.pl/b3-18-pm-jakie-amo ... w=previous
szukać dalej? :mrgreen:
Dziaj bylem w sklepie zamówilem sobie amorki, odboje i oslony przeciwpylowe, guma z łozyskiem x 2 Obadałem sprawe i ja mam mcpersona połączonego ze zwrotnicą, tak wiec nie mam tych 2 srób bodjaze na klucz 17mm, tylko musze odkręcic przegub. Ale jako ze wymieniam od razu klocki i sworznie mysle ze nie bedzie tak źle.
Czyli ewentualnie śruboketem tak ?A tam przez srodek nie bedzie wystawał element amortyzatora który uniemozliwi podejscie srubokretem bąz innym narzędziem ?:)
Czyli ewentualnie śruboketem tak ?A tam przez srodek nie bedzie wystawał element amortyzatora który uniemozliwi podejscie srubokretem bąz innym narzędziem ?:)
Proponuję poluzować ten element gdy auto stoi jeszcze na kołach , po odkręceniu nakrętki 22". Użycie solidnego wkrętaka lub czegoś podobnego... a następnie puknięcie młotkiem powinno ją poluzować.spider15 pisze:Czyli ewentualnie śruboketem tak ?
Po montażu postaw auto na kołach i dokręć podobnym sposobem.
Nic na siłę... wszystko młotkiem <rotfl>
Ewentualnie można dorobić klucz z rurki o odpowiedniej średnicy za pomocą szlifierki kątowej.
Uwaga... przed całkowitym odkręceniem tej nakrętki w kształcie rurki należy ścisnąć sprężynę ściągaczami.
Dzięki panowie ogromne Chyba juz wszystko wiem. Nic na siłę tylko młotkiem ! To moje nowe motto Póki co czekam na części i do roboty.
Ale mam jeszcze takie małe pytanko , lekko odbiegające moze od tematu ale jest tez połączone z zawieszeniem Mam audi bez wspomagania i mam lekkie luzy w ukladzie kierowniczym. Maglownica nie strzela ani nic z tych podobnych rzeczy. Ale ma lekkie luzy. Czytalem ze mozna je regulowac . Pod serwem hamulców jest w maglownicy taki dekielek z 3 sróbkami. Ta środkowa śróbka podobno słuzy do regulacji. Czyli jesli wkręce ją delikatnie to luz zostanie skasowany?
Ale mam jeszcze takie małe pytanko , lekko odbiegające moze od tematu ale jest tez połączone z zawieszeniem Mam audi bez wspomagania i mam lekkie luzy w ukladzie kierowniczym. Maglownica nie strzela ani nic z tych podobnych rzeczy. Ale ma lekkie luzy. Czytalem ze mozna je regulowac . Pod serwem hamulców jest w maglownicy taki dekielek z 3 sróbkami. Ta środkowa śróbka podobno słuzy do regulacji. Czyli jesli wkręce ją delikatnie to luz zostanie skasowany?