Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ Audi 80 b3 ] - Remont zawieszenia

spider15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 23 lip 2010, 10:18
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

[ Audi 80 b3 ] - Remont zawieszenia

Post autor: spider15 » 03 lis 2011, 16:34

Witam panowie. Padły mi amortyzatory z przodu, jeden opadł całkiem... Cóż.. Od dłuższego czasu tłukły sie prawdopodobnie łozyska w amorkach, gumy ( poduszki ) jak i same amorki. Przeczytalem tematy zwiazane z wymiana lecz mam kilka pytań :

1. Aby nie zmienila sie geometria trzeba zaznaczyc poloznie zwrotnicy tak ? te 2 śróby za tarczą hamulcową ?

2. Te gumy + łozysko amortyzatora to są osobne części ? Czy to jest " zlane" razem ?

3. Czytalem tez o wlewaniu jakiegos oleju ? Gdzie ? po co jak to ?

4. Jak scisnąć potem amortyzator zeby wszystko złozyc do kupy? Jak zacznę rozkrecac nic mi nie wyskoczy? Sciągacz do sprężyn mam.

5. Czy te łozyska, amortyzatory, oraz poduszki ( gumy ) rózniły sie w różnych modelach ?

Z góry dziękuje i pozdrawiam.

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 03 lis 2011, 17:00

spider15,
1.Najmniej ucierpi geometria, jak odkręcisz na sworzniach wahaczy (nie od wahacza, lecz połączenie sworzeń-piasta). Oczywiście przy takim zabiegu trzeba odkręcić przegub.
2.Poduszki mc. phersona kupujesz kompletne z łożyskiem.
3.Zapewne zakupisz same wkłady amorków... niewielką ilość oleju wlewasz w kolumnę przed montażem nowego wkładu.
4. Sprężynę przed demontażem wkładu amora należy ścisnąć ściągaczami (ale dopiero po demontażu kolumny mc. phersona z auta, gdyż pod nakrętką na klucz 22" znajduje się druga w kształcie tulejki z gwintem).
5. Wydaje mi się, że między wkładami B3/B4 nie ma różnicy... ale przy zakupie na wszelki wypadek informuj sprzedawcę, że potrzebujesz do B3. Odboje i osłony są takie same.

spider15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 23 lip 2010, 10:18
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: spider15 » 03 lis 2011, 21:11

Dziękuje bardzo, bardzo mi pomogłeś kolego ;) Jeszcze tylko pytanie, kolumna u góry przykręcona jest kluczem 22 , i potem odkreca sie imbusem? Jaki rozmiar ma śruba piasty ?

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 03 lis 2011, 21:42

Zakończenie amora jest gwintowane. Imbus na końcu służy tylko i wyłącznie po to, żeby wewnętrzna część amortyzatora nie obracała się wraz z nakrętką przez co nie możliwym by było jej odkręcenie. Dlatego imbusa po nabiciu na teleskop trzymasz w miejscu, a nakrętkę swobodnie odkręcasz ;-)

[ Dodano: 2011-11-03, 20:45 ]
Poza tym jak już wszystko powymieniasz to jedź na geometrię. Koszt około 100-150zł w lepszym serwisie, a przynajmniej masz pewność, że auto będzie jeździć prosto i nie będzie nic biło ani nie będzie ścinało opon. Zbieżność to podstawa, tym bardziej jeśli ktoś lubi szybszą jazdą, wtedy prędkość weryfikuje stan układu zawieszenia pojazdu.

spider15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 23 lip 2010, 10:18
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: spider15 » 04 lis 2011, 21:05

Dzieki bardzo ;) Czyli rozumiem imbus w amora , odkręcam nakrętke i wszystko wychodzi tak ? Przy okazji wymienie sworznie i klocki hamulcowe ;) A spręzyna u góry amortyzatora jak jest przykręcona? Nie potrzeba do tego specjalistycznych narzędzi ?

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 04 lis 2011, 22:24

Będzie Tobie potrzebny taki kluczyk do tej nakrętki , która leży obok

Obrazek

A cały" zestaw " po wyjęciu wygląda tak . Zapamiętaj wszystko jak będziesz rozbierał , żeby złożyć tak jak było i nie poodwracane o 180 " .
Niektóre elementy po prostu nie dadzą się inaczej wsadzić , ale są też takie , które można założyć odwrotnie i też da sie to skręcić do kupy

Obrazek

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4081
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 04 lis 2011, 23:36


spider15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 23 lip 2010, 10:18
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: spider15 » 05 lis 2011, 08:26

Dzięki, szukałem ale musialem przeoczyc ; // \
Mam tylko pytanie, kolega 2 posty wyzej napisał ze potrzebny jest taki klucz jak zaznaczył na rysunku, zeby rozebrac amortyzator. Teraz pytanie czy da sie to jakoś odkręcić bez tego klucza? Gdzie takiego klucza szukać?

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 05 lis 2011, 08:53

spider15 pisze:Gdzie takiego klucza szukać?
W sklepie <ok> ok 30zł.
spider15 pisze:Teraz pytanie czy da sie to jakoś odkręcić bez tego klucza?
Tak, płaskim śrubokrętem ;-)

spider15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 23 lip 2010, 10:18
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: spider15 » 05 lis 2011, 11:40

Dziaj bylem w sklepie zamówilem sobie amorki, odboje i oslony przeciwpylowe, guma z łozyskiem x 2 ;) Obadałem sprawe i ja mam mcpersona połączonego ze zwrotnicą, tak wiec nie mam tych 2 srób bodjaze na klucz 17mm, tylko musze odkręcic przegub. Ale jako ze wymieniam od razu klocki i sworznie mysle ze nie bedzie tak źle.

Czyli ewentualnie śruboketem tak ?A tam przez srodek nie bedzie wystawał element amortyzatora który uniemozliwi podejscie srubokretem bąz innym narzędziem ?:)

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 05 lis 2011, 14:34

spider15 pisze:Czyli ewentualnie śruboketem tak ?
Proponuję poluzować ten element gdy auto stoi jeszcze na kołach , po odkręceniu nakrętki 22". Użycie solidnego wkrętaka lub czegoś podobnego... a następnie puknięcie młotkiem powinno ją poluzować.
Po montażu postaw auto na kołach i dokręć podobnym sposobem.
Nic na siłę... wszystko młotkiem <rotfl>
Ewentualnie można dorobić klucz z rurki o odpowiedniej średnicy za pomocą szlifierki kątowej.
Uwaga... przed całkowitym odkręceniem tej nakrętki w kształcie rurki należy ścisnąć sprężynę ściągaczami.

spider15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 23 lip 2010, 10:18
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: spider15 » 05 lis 2011, 14:41

Dzięki panowie ogromne ;) Chyba juz wszystko wiem. Nic na siłę tylko młotkiem ! To moje nowe motto ;) Póki co czekam na części i do roboty.
Ale mam jeszcze takie małe pytanko , lekko odbiegające moze od tematu ale jest tez połączone z zawieszeniem ;) Mam audi bez wspomagania i mam lekkie luzy w ukladzie kierowniczym. Maglownica nie strzela ani nic z tych podobnych rzeczy. Ale ma lekkie luzy. Czytalem ze mozna je regulowac . Pod serwem hamulców jest w maglownicy taki dekielek z 3 sróbkami. Ta środkowa śróbka podobno słuzy do regulacji. Czyli jesli wkręce ją delikatnie to luz zostanie skasowany? ;)

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 05 lis 2011, 15:46

Pamiętaj, bez majzla i młota to nie robota!

spider15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 23 lip 2010, 10:18
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: spider15 » 06 lis 2011, 08:50

Dokładnie tak ! :mrgreen:
A co sadzicie o moim drugim pytaniu ? :->

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 06 lis 2011, 12:18

Tak , będzie przeszkadzała gwintowana część tłoczyska , wystająca na grubość nakrętki , co żeby ją odkręcić trzeba imbusem zablokować tłoczysko .

Obrazek

Jak widać będzie to ok. 15 mm. wystającego nagwintowanego tłoczyska .
A dlaczego nie chcesz pożyczyć albo kupić tego kluczyka ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Amortyzatory i sprężyny”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga