Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 All] Wymiana amorków przód ze wspomaganiem

ODPOWIEDZ
wojtaszka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 09 gru 2007, 01:15
Lokalizacja: Wałbrzych

[B3 All] Wymiana amorków przód ze wspomaganiem

Post autor: wojtaszka » 09 gru 2007, 02:42

Witam
Kupiłem nie tak dawno Audi 80.Mam zamiar wymienić amorki z przodu w audi B3 1,9D ze wspomaganiem i stąd pytania:
1.Jak myślę mam tam wkłady,czy odkręcając kolumnę od piasty wyjdzie z kielicha w nadkolu czy jest jeszcze gdzieś mocowana?
2.Na co zwracać szczególną uwagę?
3.Nie widzę za bardzo gdzie jest jakaś nakrętka,po odkręceniu której wyciągnął bym wkład?
4.Ile mniej więcej zajmie mi ta robótka,pytam,bo zimno? :(
5.Czy odboje i osłony zakłada się jakoś w szczególny sposób,bo nie mam ich teraz na amortyzatorze?
6.Mam zamiar kupić amorki Kayaba olejowe,czy warto?
7.Czy czeka mnie jakaś regulacja typu zbierzność,kąt pochylenia?
8.Proszę o wyrozumiałość,bo będę robił to pierwszy raz w tak wypasionym samochodzie :).

pozdrawiam

wojtek
Ostatnio zmieniony 09 paź 2010, 23:30 przez wojtaszka, łącznie zmieniany 2 razy.
wojtaszka

Awatar użytkownika
hołard
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1025
Rejestracja: 23 lis 2006, 11:12
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Białystok

Post autor: hołard » 09 gru 2007, 06:32

Użyj opcji "szukaj" a znajdziesz odpowiedzi ;-) widzę że nie zapoznałeś się z regulaminem. Odboje i osłony zakładasz najnormalniej, kayabe poleca wielu klubowiczów, zbieżność po wykręceniu końcówek drążka będzie do ustawienia no i kąty po demontażu kolumny raczej też, amor jest przykręcony również do kielicha, wkład trzymany jest przez nakładkę nakręcaną na obsadę amortyzatora itd itp. Poszukaj, poczytaj a wszystkiego się dowiesz.
"Coupe 2,6 ABC 96r"
"Howard edition"
Moje V6: viewtopic.php?t=3545&start=0

wojtaszka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 09 gru 2007, 01:15
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: wojtaszka » 09 gru 2007, 13:28

Ano szukałem wczoraj cały dzionek i nic satysfakcującego mnie nie znalazłem.Ale dzięki za odpowiedź.
wojtaszka

Awatar użytkownika
comag
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 127
Rejestracja: 21 kwie 2007, 08:47
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: comag » 09 gru 2007, 14:18

Audi B3 1991r 1,8S PM. grafit.
Wspomag, LPG .szyberdach.
manuall.zegary.alusy

Awatar użytkownika
MARCIN 80B4
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 895
Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
Lokalizacja: Busko

Post autor: MARCIN 80B4 » 09 gru 2007, 14:36

1 wyjdzie
2 uwagę żebyś czegoś nie urwał
3 nakrętka na kolumnie amort., jak zobaczysz wkład to na pewno zrozumiesz gdzie do wepchnąć
4 mechanikowi zajmuje cała operacja ok 1 godz.
5 osłony nie da się inaczej założyć.
6 viewtopic.php?t=5827&highlight=amortyzatory
7 po zabiegu czeka cię ustawienie geometrii.
8 przecież wszyscy tu są wyrozumiali :mrgreen:

wojtaszka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 09 gru 2007, 01:15
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: wojtaszka » 11 gru 2007, 00:25

Czekam na amory.Tylko,żeby było ciepło to się wezme za nie.
Dzięki za wsparcie i pozdrówka dla wszystkich życzliwych.
wojtaszka

pajak100
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 192
Rejestracja: 27 sie 2007, 18:41
Lokalizacja: płock

Post autor: pajak100 » 11 gru 2007, 00:38

Tam nie trzeba ustawiać żadnej zbierzności ani kątów kół po wymianie amora. Po prostu trzeba to złożyć tak jak było. Jak będziesz chciał to sobie poznacz miejsce dokręcenia kolumny mc persona do piasty i kąty można olać. Końcówkę drążka kierowniczego można wybić i też nią niepotrzebnie nie kręcić.
A najprościej jest mieć ściągacze do sprężyn i nic nie trzeba tam odkręcać.
audi 90 było
audi coupe 7a Quattro Blos było
audi S4 2.2T jest

wojtaszka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 09 gru 2007, 01:15
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: wojtaszka » 11 gru 2007, 00:51

Mam ściągacze do spręzyn i co dalej?
wojtaszka

pajak100
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 192
Rejestracja: 27 sie 2007, 18:41
Lokalizacja: płock

Post autor: pajak100 » 11 gru 2007, 18:08

Odkręcasz wkład amora od kolumny mc persona. Najlepiej żabką, ale z doświadczenia wiem, że to się nie udaje. Więc młotek i przecinak i sprawa załatwiona bo z nowym amorem dostałeś oczywiscie nowe nakrętki wkładu.
Zakładasz ściągacz na maksymalnie ugiętej sprężynie - czyli pod tarczą hamulcową pieniek.
U góry odkręcasz amora od łożyska. Sciągaczem atakujesz sprężynę ,a następnie podnosisz tarczę z pieńka. Gdy sprężyna jest ściśnięta i amor odkręcony od górnego łożyska wszystko jest lużne to wtedy poduszka amora wypada na podłogę :mrgreen: Zdejmujesz z niego odbojniki o ile są i wyjmujesz go górą. Przed poduszką wyjmujesz jeszcze tą pierdołę na której opiera się sprężyna.
Koniec zagadnienia :lol:
audi 90 było
audi coupe 7a Quattro Blos było
audi S4 2.2T jest

wojtaszka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 09 gru 2007, 01:15
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: wojtaszka » 11 gru 2007, 18:18

Nie widzę tam nakrętki,która by trzymała wkład.Podejrzewam,że w kielichu jest nakrętka wkręcana w gwint nacięty w środku tegoż kielicha.

[ Dodano: 2007-12-11, 18:34 ]
A może to jest jakiś stary typ kolumny,w której amorek był na stałe? Mam wspomaganie kierownicy,a samochód jest z 1991 roku.W każdym razie oglądałem ją po zdjęciu koła i nie ma tam nakrętki jak w innych kolumnach,które widziałem na rysunkach w modelach bez wspomagania.
wojtaszka

ODPOWIEDZ

Wróć do „Amortyzatory i sprężyny”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga