Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3] Wymiana amortyzatora

Awatar użytkownika
swiety82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 13 cze 2007, 23:43
Lokalizacja: Sagan Stadt

[80 B3] Wymiana amortyzatora

Post autor: swiety82 » 29 lip 2008, 17:18

Witam, potrzebuję rady krok po kroku jak wymienić amortyzator z przodu, szukałem na forum ale nie znalazłem wystarczających informacji. Oczywiście wymieniam od razu odboje i poduszki pod amora.

Czy zaznacza sie jakieś kąty i inne (?) w celu nieutracenia zbieżności?

Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
MaXuS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 421
Rejestracja: 20 mar 2008, 21:05
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: MaXuS » 29 lip 2008, 19:00

Odkręcasz koło, odkręcasz 2 śruby klucz 17 ( łącznik stabilizatora i końcówka drążka) Następnie 2 śrubki na klucz 10 te od przewodów hamulcowych i odchylasz blaszkę z przewodami do tyłu, później 2 śruby na klucz 22 które trzymają całą kolumnę jak to zrobisz to pozostaje klucz 24 i imbus 6 pod maską w kielichach i wszystko Ci wychodzi, później ściągacz sprężyn skręcasz je na tyle żeby odkręcić zabezpieczenie sprężyn yam w środku już po wyjęciu całej kolumny i zdejmujesz sprężynę wymieniasz amor czy tam wkład i składasz zpowrotem. Ja do odkręcenia drążka kier. użyłem lewarka i podlewarowałem od spodu w górę tak żeby mi się w koło nie kręciła cała śróba. później jedziesz na geometrię i masz wszystko ok w najdroższym przypadku 70 zł tak jak mnie skasowali.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 29 lip 2008, 20:39

Należy do tego dodać że jak będziesz wkładał nowe wkłady to należy wlać trochę oleju aby wkład miał dobre chłodzenie i się nie zacierał.

Awatar użytkownika
swiety82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 13 cze 2007, 23:43
Lokalizacja: Sagan Stadt

Post autor: swiety82 » 29 lip 2008, 20:47

Bardzo dziękuję za rady Panowie, jutro będę walczył, dziś rozebrałem koło i prysnąłem odrdzewiaczem ww. śruby i trochę je poruszyłem, także mam nadzieję że nie będzie problemów.

Jeszcze raz dzięki!

Awatar użytkownika
misiek440
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 917
Rejestracja: 03 cze 2007, 12:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: misiek440 » 29 lip 2008, 21:01

co do kątów i zbieżności zdania są bardzo podzielone ja po takiej wymianie bym jechał na diagnostykę bo zawsze coś może się minimalnie poruszać . Warto odrazu wymienić łożysko na amorze bo nie duży koszt oraz tą nakrętkę co idzie od góry aby za chwile znowu nie rozbierać - koszt około 20-40zł

Awatar użytkownika
MaXuS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 421
Rejestracja: 20 mar 2008, 21:05
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: MaXuS » 29 lip 2008, 21:59

swiety82 pisz do mnie na gg jak czegoś sobie jutro nie poradzisz;) Rozkładałem już 2 razy cały przód bo Springi wymieniałem :D

Awatar użytkownika
swiety82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 13 cze 2007, 23:43
Lokalizacja: Sagan Stadt

Post autor: swiety82 » 30 lip 2008, 23:44

Panowie jeśli możecie, to jak postąpić analogicznie z tyłem? Tam jest chyba sprawa prostsza? Czy tulejki wachacza ciężko wychodzą?


Pozdrawiam audimaniaków :)

Awatar użytkownika
MaXuS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 421
Rejestracja: 20 mar 2008, 21:05
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: MaXuS » 31 lip 2008, 00:34

tył to kilka chyba 4 śruby na kluczyk 17 no i na dole przy wahaczu o ile sie nie mylę 24, ja popsikałem WD i zrobiłem przedłużkę z rurki na klucz i poszło jak masełko ;) robiłem to na kanale. A i jak będziesz zdejmował zabezpieczenie amora to musisz tam użyć takiego małego kluczyka nr 6 chyba żeby trzymać i o odkręcać kluczem nakrętkę ;]

Awatar użytkownika
swiety82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 13 cze 2007, 23:43
Lokalizacja: Sagan Stadt

Post autor: swiety82 » 31 lip 2008, 01:31

MaXuS wielkie dzięki, drugi raz mnie ratujesz. Jutro kolejne starcie :)

Awatar użytkownika
MaXuS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 421
Rejestracja: 20 mar 2008, 21:05
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: MaXuS » 31 lip 2008, 10:08

Spoko napisz jak poszło Ci z przodem ;]

Awatar użytkownika
swiety82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 13 cze 2007, 23:43
Lokalizacja: Sagan Stadt

Post autor: swiety82 » 31 lip 2008, 22:38

Ufff, przepraszam za wyrażenie: Dziadostwo.... Zapieczone śruby, obracający się sworzeń końcówki drążka kierowniczego (ciężko było zakręcić spowrotem-a i tak będę go musiał niedługo wymienić.) Ciężko było ale lewa strona cała zrobiona, pozostał prawy przód tylko, jutro ciąg dalszy. Trochę problemów było z montażem kolumny do wachacza/stabilizatora, we trzech ciężko było to zrobić, a samemu nie dałbym rady niestety pewnie...

Szukam pomału sprężyn obniżających, ciekaw jestem czy można coś porządnego za małe pieniądze kupić i trochę zglebować...

Następnie w planach remont blacharski (niedługo kupuję kompresor i zestaw lakierniczy więc będzie ciekawie :)

ale o tym w kolejnych postach, ponieważ pewnie będę potrzebować porad bardziej doświadczonych kolegów:)

Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
MaXuS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 421
Rejestracja: 20 mar 2008, 21:05
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: MaXuS » 31 lip 2008, 22:46

Siwety odpisałem Ci na PW . ;] Co do sprężyn i wymiany 2giej strony.

Awatar użytkownika
swiety82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 13 cze 2007, 23:43
Lokalizacja: Sagan Stadt

Post autor: swiety82 » 01 sie 2008, 21:42

Dostałem nowiutkie amorki z Golfa I, czy ktoś wie czy podejdą do Audi? (w specyfikacji jest Vw/Audi-stąd moje pytanie).

Ew. gdzie będzie jakaś niezgodność wymiarów?

loth
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 23 kwie 2009, 20:56

b4

Post autor: loth » 23 kwie 2009, 21:03

jestem posiadaczem be czwórki. jestem zmuszony wymienic amortyzatory.. (ach te polskie dziurawe drogi)
zauwaezylem ze ten podrecznik idealnie sie do tego nadaje, aczkolwiek mam problem
chcialem juz wyjac te 2 magiczne sróbki rozmiaruu 22 tylko nie ppotrafilem wczesniej zdjac listwy kierowniczej
tzn wyjac tej sróby z otworu.. i niewiem czy nic nie upiepsze jak to zrobie
wiec pytanie do was moi drodzy. a nawet 2 pytanie
1. czy musze to robic ? zapewne tak bo po co bym odkrecał to mocowanie lsitwy...
2. czy jest jakis sprytny sposob na zdjecie tego (młotkiem bym nie chcial tego traktowac :p;p)
prosze o szybką odpowiedz

Awatar użytkownika
krzycho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 07 mar 2009, 15:59
Kontakt:

Post autor: krzycho » 23 kwie 2009, 22:50

1. sam sobie odpowiedziałeś
2. są do tego ściągacze :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Amortyzatory i sprężyny”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga