Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Wymiana poduszek amortyzatora bez wyjmowania mcp

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

[B4 1.9 1Z] Wymiana poduszek amortyzatora bez wyjmowania mcp

Post autor: hudy » 03 lis 2016, 20:08

Witam. Panowie czy jest możliwość wymiany poduszek amortyzatora bez wyjmowania całego mcpersona? Ostatnio jak wymieniałem to z amorkiem wiec wszytko wyjmowałem. Teraz muszę same poduchy wymienić.
druga sprawa to czy wywalone poduchy mogą mieć wpływ na ustawienie zbieżności? Musze ustawić geometrie i gość na diagnostyce powiedział że muszę zrobić te poduchy bo może pochylenie koła sie zmieniać i on nie rusza geometrii jeśli tego nie zrobię. Poduchy są mocno zużyte gdyż stukają na nierównościach i jak podniosę koło go góry to koło ze stukiem rusza się góra dół, prawo lewo, przód tył.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 03 lis 2016, 20:16

hudy pisze: Panowie czy jest możliwość wymiany poduszek amortyzatora bez wyjmowania całego mcpersona?
nie jestem specem ale jak dla mnie to nie ma szans - mus wyjąć
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
M4teusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 28 paź 2012, 10:46
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Sączów

Post autor: M4teusz » 03 lis 2016, 20:32

Ostatnio zmieniałem u siebie w ten sposób, poza ściągniętym kołem nic nie demontujesz więcej.
Po krótce niestety bez fotek w max 30 min na strone (ważne żebyś miał specjalną nasadkę do górnego mocowania amortyzatora) Na początek kiedy auto jeszcze stoi na kołach odkręcasz pod maską nakrętke na amortyzatorze, ściągasz talerzyk i nasadką z wypustkami luzujesz tą nietypową nakrętke górnego mocowania amortyzatora, poluzuj max 2 obroty kluczem. Następnie auto na lewarek, ściągasz koło, odkręcasz od strony mcphersona łącznik stabilizatora żeby kolumna opadła wystarczająco nisko, ściągacze do sprężyn i ściskasz sprężynę, następnie odkręcasz już całkowicie poluzowaną wcześniej "specjalną " nakrętkę. W nadkolu jest wystarczająco miejsca żeby po ściśnięciu sprężyny ściągaczami podmienić poduszki. Montujesz rzecz jasna w odwrotnej kolejności. okok
Audi 80 B4 94r. 1.9 TDI Pierburg + Wtryski 0.216 + 16 bit + wolna odma + kat out + EGR out

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 03 lis 2016, 20:44

M4teusz, no tak ale by wyjąć mcphersona to pozostaje tylko odkręcić dwie śruby, czy ja wiem czy trzeba się tyle mordować tam.
M4teusz pisze:w max 30 min na strone
z wyjmowaniem zajęło mi tyle samo, więc dla mnie dużo lepszy robota
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 03 lis 2016, 20:54

Ok to jak się da to wypróbuję bez wyjmowania. Ile wołają za taką wymianę mechanicy? Bo może nie warto się samemu babrać.

[ Dodano: 2016-11-03, 20:54 ]
Mateusz a sworzeń wahacza też odkręcałeś?

Awatar użytkownika
M4teusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 28 paź 2012, 10:46
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Sączów

Post autor: M4teusz » 03 lis 2016, 21:00

Nie wiem ile mechanik Ci "zaśpiewa" ja robiłem tym sposobem dlatego że cały zawias miałem bez najmniejszego luzu, auto jedzie jak po sznurku a odkręcając kolumnę od zwrotnicy musiałbym doliczyć koszt ustawienia zbieżności, a dokładnie kątów pochylenia bo to akurat rozregulujesz tym sposobem. Jeśli natomiast tak czy inaczej czeka Cię cała regulacja geometrii (zbieżność + kąty) to bez różnicy który sposób wybierzesz. Którego sposobu byś nie wybrał roboty dużo nie ma chyba że robota pod chmurką a pogoda ostatnio nie dopisuje ;-) sworznia nie ruszałem.
Audi 80 B4 94r. 1.9 TDI Pierburg + Wtryski 0.216 + 16 bit + wolna odma + kat out + EGR out

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 03 lis 2016, 21:08

M4teusz pisze:a odkręcając kolumnę od zwrotnicy musiałbym doliczyć koszt ustawienia zbieżności,
nie powinno ja tak kilka razy odkręcałem i nic na zbieżności się nie przesunęło ale może to nie jest regułą mysli_ ale odkręcając sworzeń na pewno się rozjedzie
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
M4teusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 28 paź 2012, 10:46
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Sączów

Post autor: M4teusz » 03 lis 2016, 21:17

Odkręcając sworzeń tylko od mcphersona nic nie rozregulujesz, wszystko będzie ok. Kąty się zmienią jeśli odkręcisz sworzeń od wahacza (na 3 śrubach) lub j/w odkręcisz mcpherson od zwrotnicy
Audi 80 B4 94r. 1.9 TDI Pierburg + Wtryski 0.216 + 16 bit + wolna odma + kat out + EGR out

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 03 lis 2016, 21:23

M4teusz pisze:Kąty się zmienią jeśli odkręcisz sworzeń od wahacza (na 3 śrubach)
o to właśnie mi chodziło ;-)
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 04 lis 2016, 13:02

Bylem dziś u mechanika. Wkur... mnie niesamowicie. Powiedział że nie wymieni tych poduch bo na pewno są ok. Twierdzi że jak się podniesie samochód to jest normalne że koło goni we wszystkie strony gdyż opada niżej. No niby tak ale jak puka podczas jazdy zwłaszcza na dużych nierównościach drogi to raczej poduchy. Pomyślałem że za to co miałbym mu dać zrobię sam i wymienię jeszcze końcówki drążków.
Jakiej firmy kupić poduchy? Lemfirder 33zł, sachs 68zł trochę drogo, kayaba 33zł

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 04 lis 2016, 13:14

hudy pisze:Lemfirder 33zł
jakiś tani ;-) ja dałem 75 zł 2 lata i 60 tyś km temu i jeszcze jest oki
a na drugiej stronie dałem febiego to już puka od prawie raku o na dniach też wywalę.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 04 lis 2016, 14:07

W porównaniu do sachsa to tani. Piotrek a po wymianie na nową poduchę masz dalej luz na całym mcpersonie gdy podniesiesz samochód? Gość na geometri twierdzi że może być ale delikatny góra dół. Mechanik znów że może być duży w każdą stronę. Zgłupiałem...

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 04 lis 2016, 14:11

hudy, wiesz co akurat 2 dni temu zmieniałem koła na zimowe i trochę tam się poszarpałem i właśnie luz mam na tym co puka a tu gdzie nie to nie puka tzn. lekki luz jest bo to chyba normalne ale nie ma stukania takiego.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 04 lis 2016, 14:28

U mnie podczas jazdy puka i jak szarpie kołem to też głośno stuka w kielichu..

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 04 lis 2016, 14:33

no niestety większość tych mocowań jest do dupu nieładnie mówiąc bo zwykle rok/dwa i do wymiany.
No mój lemofrod jak już pisałem trzyma już dobrze ponad 2 lata z tego co pamiętam i teraz też zamierzam kupić taki sam lub boogi o ile dostanę gdzieś bo to chyba na pierwszy montaż szły jak dobrze kojarzę.
WRC is for boys.
Group B was for men.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Amortyzatory i sprężyny”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga