Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z 1.9 Tdi] wymiana wkładów amortyzatorów

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

[B4 1Z 1.9 Tdi] wymiana wkładów amortyzatorów

Post autor: rczopik2 » 06 lip 2007, 11:53

Witam mam pytanie czy jest możliwośc wymiany wkładów amortyzatorów z przodu bez odkręcania całej kolumny?
Chodzi mi o nie ruszanie tych śrób do któtych jest kolumna przykręcona do piasty. Oczywiście przed wczesniejszym ściśnięciem sprężyny i odkręceniem poduszki z łożyskiem.

budek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 01 maja 2007, 16:18
Lokalizacja: Trzebiatów

Post autor: budek » 06 lip 2007, 14:02

Kolego nie wiem jak jest w b4 ale wydaje mi sie ze tak samo jak w trójce. Jeśli sie nie myle to niestety trzeba odkręcić te śruby. Inaczej nie da sie wyciągnąć kolumny makpersona a to niestety jest konieczne bo se nie zmieścisz z wkładem w nadkolu. Potem musisz ustawić zbierzność.

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 06 lip 2007, 14:13

budek pisze:Kolego nie wiem jak jest w b4 ale wydaje mi sie ze tak samo jak w trójce. Jeśli sie nie myle to niestety trzeba odkręcić te śruby. Inaczej nie da sie wyciągnąć kolumny makpersona a to niestety jest konieczne bo se nie zmieścisz z wkładem w nadkolu. Potem musisz ustawić zbierzność.
Właśnie, że nie trzeba. Wystarczy odkręcić przegub, łącznik stabilizatora, nie wiem czy też trzeba ale chyba tak końcówkę drążka kierowniczego. Ścisnąć sprężynę odkręcić amortyzator od góry i da się wyjąć. Ja tak robiłem i dało się, może trzeba będzie się troszkę pogimnastykować, ale idzie to zrobić. Jak nie będziesz mógł to odkręć jeszcze wahacz od sanek i pójść już wtedy musi.

Jak zrobiłem w taki sposób to nawet nie było konieczne ustawianie geometrii koła po wymianie amorka.
KorNoLio

budek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 01 maja 2007, 16:18
Lokalizacja: Trzebiatów

Post autor: budek » 06 lip 2007, 14:24

A nie wiedziałem o tym. Ale wydaje mi sie że w ten mój sposób jest łatwiej i szybciej. No nie wiem. To twój wybór kolego.

daro26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 288
Rejestracja: 16 mar 2007, 19:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: daro26 » 06 lip 2007, 18:24

koledzy a powiedzcie jak wymienic amorki z tylu w avancie (zwlaszcza chodzi mi o odkrecenie ich od gory.)bo nie wiem czy sie wyjmuje je razem ze sprerzyna z tym mocowaniem od gory na cztery sroby (chyba cztery?) :roll:
jeszcze jezdzi :-)

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 06 lip 2007, 20:50

daro26 pisze:koledzy a powiedzcie jak wymienic amorki z tylu w avancie (zwlaszcza chodzi mi o odkrecenie ich od gory.)bo nie wiem czy sie wyjmuje je razem ze sprerzyna z tym mocowaniem od gory na cztery sroby (chyba cztery?) :roll:
Zdejmujesz koło i tam masz mocowanie 4 śruby. Wychodzi jak cały macperson.

No i na dole oczywiście.

daro26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 288
Rejestracja: 16 mar 2007, 19:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: daro26 » 06 lip 2007, 21:47

minon1, wlasnie tak myslalem ale wolalem sie upewnic,wielkie dzieki
jeszcze jezdzi :-)

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 06 lip 2007, 23:34

daro26 pisze:minon1, wlasnie tak myslalem ale wolalem sie upewnic,wielkie dzieki
my maniacy Audiolek musimy się trzymać razem, a ludzie z Avantem jeszcze bardziej 8-) ;-)

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 12 lip 2007, 10:19

Podobnie też trzeba rozkręcać przy normalnym sposobie wymiany wkładów, ale w tym przypadku nie trzeba sprawdzać geometrii i to mi pasuje.
Wiem że 80 B4 mają wkłady amortyzat. ale jak to sprawdzić wzrokowo czy napewno podejdą wkłady???
Bo jeżeli ktoś założył kiedyś cały komplety amortyz. to po czym można to poznać że to jest właśnie to???

P.S.Kolego minon 1 mam do Ciebie sprawe na PW w sprawie centralnego zamka
Pozdrawiam :-D

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 13 lip 2007, 19:12

rczopik2 pisze:Podobnie też trzeba rozkręcać przy normalnym sposobie wymiany wkładów, ale w tym przypadku nie trzeba sprawdzać geometrii i to mi pasuje.
Wiem że 80 B4 mają wkłady amortyzat. ale jak to sprawdzić wzrokowo czy napewno podejdą wkłady???
Bo jeżeli ktoś założył kiedyś cały komplety amortyz. to po czym można to poznać że to jest właśnie to???

P.S.Kolego minon 1 mam do Ciebie sprawe na PW w sprawie centralnego zamka
Pozdrawiam :-D
Co do pierwszej części to Cię nie rozumiem, a co do drugiej to nie mam od Ciebie PW :?: Pisz lub na GG zapraszam.

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 14 lip 2007, 10:00

Już prostuje jak nie zrozumiałe( patrz wyżej na KorNoLio).
Chodzi mi o to że równiez przy normalnym sposobie demontazu kolumny trzeba podobnie te elementy odkręcić i ten sposób z nie odkręcaniem tych śrób przy piaście mi bardziej pasuje bo nie musze sprawdzać geometrii.

Dziwne że PW nie doszła spróbuje jeszcze raz, jak nie to GG.
Pozdrawiam :-D

MIRON DKL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 176
Rejestracja: 01 sie 2016, 21:08
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: MIRON DKL » 03 sty 2017, 21:26

Witam opiszę dziwny przypadek jaki mnie spotkał, jak ktoś miał do czynienia czymś podobnym to piszcie. A więc tak.

Wymieniłem wkłady przednich amorków na KYB+ ori poduszki Boge
+ nowe nakrętki, efekt jest taki że przód podniósł się +/- 2,3cm . Dodam że ze sprężynami nic nie kombinowałem siedzą tak jak powinny, zgłupiałem więc zapodałem inne wkłady olejowe Sachs, efekt ten sam. Przed zmianami jeden wkład był ori drugi zamiennik ...
1Z+021BD
ABT+LPG

piter123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 21 gru 2014, 11:57

Post autor: piter123 » 03 sty 2017, 21:48

Według mnie to wina poduszek, bo, są dwa rodzaje poduszek, niższa i wyższa, nie pamiętam która jest do b4 a która do b3. Jeszcze jakbyś sprężyny wymienił, to można by na celownik je brać.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 04 sty 2017, 07:15

piter123 pisze:nie pamiętam która jest do b4 a która do b3.
ta niższa
MIRON DKL, jeśli założyłeś ta od b3 to może tak być, zresztą nawet na tych z b4 autko potrafi pójść ciut do góry jak stara był już mocno wyklepana a nowa wiadomo....
WRC is for boys.
Group B was for men.

MIRON DKL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 176
Rejestracja: 01 sie 2016, 21:08
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: MIRON DKL » 04 sty 2017, 17:34

No właśnie też mnie zastanawiało i porównałem stare i nowe z Aso
Różnica była taka że stara wyklepała się ok 2mm a zamawiałem osobiście standardowo po nr. Vin .Każdego też to dziwi przecież od wysokości odpowiedzialne są sprężyny mysli_
1Z+021BD
ABT+LPG

ODPOWIEDZ

Wróć do „Amortyzatory i sprężyny”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga