Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 2.0 ABT] Zawieszenie 60/40 czy 40/40.

ODPOWIEDZ
Chojnas1946
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 13 paź 2011, 18:27
Lokalizacja: Bydgoszcz

[b4 2.0 ABT] Zawieszenie 60/40 czy 40/40.

Post autor: Chojnas1946 » 23 lut 2012, 15:01

Witam jestem nowym klubowiczem, posiadam Audi 80 Sedan, w wersji silnikowej ABT

Zamierzam na wiosnę wymienić seryjny zawias, na sport.
Czy przy zawieszeniu 60/40, będę w stanie jeździć na co dzień. Nie wiem czy przy takim obniżeniu przejdę przez policjanta, czy nie będzie przycierało o nadkola, czy dam radę skręcac :)
Jak wygląda kwestia nierówności drogi, dziur, których w naszym kraju niestety jest sporo. Obecnie 195/65/15 na przodzie, tył 205/60/15.

Proszę o sugestie dotyczące 60/40, 40/40. Od waszej pomocy będzie zależało jaki zawias kupię.
Ostatnio zmieniony 23 lut 2012, 23:12 przez Chojnas1946, łącznie zmieniany 1 raz.

enussss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 18 lut 2011, 20:47

Post autor: enussss » 23 lut 2012, 15:03

przez wałbrzych nie przejdziesz, tu jedynie traktory i jeepy:p przepraszam za odpowiedzktora nic nie wznosi do tematu ale zauwazylem dzisiaj zapadniety asfalt na glebokosc 1m<szok>

Arturo997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 629
Rejestracja: 15 lip 2009, 08:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

Post autor: Arturo997 » 23 lut 2012, 15:15

Chojnas1946, ja nawet zima poruszam sie na zawiasie 60/40 i według mnie to poprawa serii (czyli auto wygląda lepiej, prowadzi się lepiej lecz nie przeszkadza to w codziennej jezdzie na wyzej napisanym przez ciebie kole). Pytanie tylko czy masz zamiar zmienic tylko spręzyny czy amory tez. Jesli zmienisz sprezyny i amortyzatory to pewnie bedzie delikatnie nizej niz przy samych sprezynach i troche bardziej twardo (wiem bo na samym poczatku mialem seryjne amory teraz mam wszystko sportowe)

Awatar użytkownika
Lucazzz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2239
Rejestracja: 11 maja 2009, 17:35
Lokalizacja: Kraków/ WSW

Post autor: Lucazzz » 23 lut 2012, 23:43

Chojnas1946, zakładajac zawieszenie tzw Sportowe nie tylko obnizasz zawieszenie o dana wartosc, ale takze usztywniasz go, powodujac ze przy np. komplecie pasazerówna pokładzie niec nie ma prawa ci trzec (CHYBA ze masz bardzo szerokie koła wystajace poza obrys nadwozia)

przy kołach 15" komfort troche ucierpi ale takie sa uroki sportowych zawieszen

Co do "przejeżdżania policjantów" to wszystko zalezy od tego z jak "wysoki" (rangą) jest ten policjant, i z jaką predkoscia bedziesz go najezdzał. oczywistym jest ze bedziesz to musiał robic troche wolniej, ostrozniej, dokladniej, niz na standardowym zawieszeniu. ;-)

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 24 lut 2012, 00:35

Lucazzz pisze:bedziesz to musiał robic troche wolniej, ostrozniej, dokladniej, niz na standardowym zawieszeniu.
padlem :mrgreen:

Chojnas1946, napisz czy 15" o jakich piszesz maja standartowe szeroksoci i ET?
z reszta wazne czy nie wystaja za blotnik, jezeli nie to wszystko bedzie gralo, ja nie na tak szerokich laciach jezdzielm przy nizszym zaiwasie i nic nie obcieralo

Chojnas1946
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 13 paź 2011, 18:27
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Chojnas1946 » 29 lut 2012, 19:11

Wielkie dzięki za odpowiedź, mam jeszcze jedno pytanie, czy jest możliwość założenia samych sprężyn -60 przód, -40 tył na seryjne amortyzatory, jeśli tak, jak będzie wyglądała kwestia obniżenia ( czy o tyle samo co na sportowych amortyzatorach ), jak zmieni się komfort, czy nie będzie dobijało na dziurach. Pytanie zadaje, ponieważ ceny dobrego zawieszenia niestety przerastają na chwilę obecną mój zasób, a mam jeszcze więcej planów na mody. A chcę w końcu posadzić moją motorówkę :))

Pozdrawiam, szacunek dla osób, które dzielą się ze mną wiedzą.

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 29 lut 2012, 21:26

osobiscie jezdzilem na -50 przy seryjnym amortyzatorze i wielkich cudow nie bylo, fakt po zalozeniu amora ze skroconym skokiem bylo sztywniej i przyjemniej, ale nie narzekalem na seryjny... przestroga co do zakladania sportowego amora na sportowa sprezyna ponizej -40 raczej odnosi sie jedynie do kwestii szybszego zuzycia sie seryjnego amora, a nie do samego odczucia braku komfortu, choc napewno sie on zmniejszy co do serii

slawko099
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 10 sty 2010, 10:57
Lokalizacja: RRS

Post autor: slawko099 » 04 mar 2012, 22:42

ja też się wypowiem na ten temat bo w sumie pojeździłem na sportowym zawieszeniu :D
moim zdaniem to jest tak sportowe ładny wygląd dobrze się trzyma ale o komforcie mogłem zapomnieć na naszych drogach :/ miałem zawieche -60/-40 ori amorki twarda była i pięknie wyglądała ale 2 razy na rok musiałem wymieniaćx chociaż jednego amora z przodu i w końcu doszedłem do wniosku że jednak założę seryjne zawieszenie i tak zrobiłem i jestem zadowolony :) wygląd oczywiście się zmienił na gorszę oczywiście ale za to komfort dużo dużo lepszy :)
jeśli Chojnas1946 był byś zainteresowany mam springi witec -40 na przód

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 05 mar 2012, 14:22

trzeba bylo kupywac sporotwe amory bo do tego sa przystosowane, nie bez powodu w kazdym temacie piszemy ze ponizej obnizenia -40 powinno sie stosowac sportowe amory

slawko099
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 10 sty 2010, 10:57
Lokalizacja: RRS

Post autor: slawko099 » 05 mar 2012, 17:39

Kolczat myślisz że na sportowych będziesz miał lepszy komfort ? amor tylko ci trzyma samochód i tyle a na sportowych sprężynach co dziura to tylko dobija i dobija tyle

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 05 mar 2012, 19:35

ja nic nie pisalem o komforcie, piszesz ze wymieniales co chwile amory, to Ci odpowiadam ze trzeba bylo kupowac sportowe amory

ODPOWIEDZ

Wróć do „Amortyzatory i sprężyny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl