Audi 90 Quattro 2.3 10v NG Tornadorot-Reaktywacja N/A
- Grzegorz7A
- Forum Audi 80
- Posty: 501
- Rejestracja: 15 maja 2009, 22:24
- Lokalizacja: Opole
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
Po długim postoju (ponad pół roku) 90q wraca do życia...
Było po drodze mnóstwo rzeczy które nie pozwalały mi na zajmowanie się autkiem.
Dużo pracy,ślub i takie tam
Quattro czeka kpl.remont zawieszenia:4 amory,wszystkie tuleje:wahacze,wózki wszystkie... ,mocowania mcpersonów,wszyskie gumy+łączniki stabilizatorów oraz hamulce tarcze+klocki,nowe sprzęgło kpl...i całe stado innych kosztownych rzeczy.
Będzie też zmiana przodu ale po kolei...
Ze względu na powszechną opinie jaki to silnik NG jest nierozwojowy , kapryśny itp.
Postanowiłem zająć się jego modyfikacją.Oczywiście łatwiej wrzucić 20v lub 2.2 turbo ale nie w tym rzecz.
Motor zostanie pozbawiony fabrycznego zasilania i kpl.Ukł.paliwowego od wtrysków po zbiornik.Głowica zostanie przekonstruowana i obrobiona.Kolektor dolotowy zostanie zbudowany od podstaw podobnie kolektor wydechowy z całym wydechem.Czekam z niecierpliwością na wyczynowy wałek do silnika NG , w przyszłym tyg.ma być.
Pokrywa silnika została wyposażona(własnoręcznie) w "chrapy" czyli otwory wentylacyjne , nie wloty a wyloty .
Roboty dużo , czasu mało , budżet pęka w szwach...
Nie będę szczegółowo opisywał planów.Ujawnię efekty
Było po drodze mnóstwo rzeczy które nie pozwalały mi na zajmowanie się autkiem.
Dużo pracy,ślub i takie tam
Quattro czeka kpl.remont zawieszenia:4 amory,wszystkie tuleje:wahacze,wózki wszystkie... ,mocowania mcpersonów,wszyskie gumy+łączniki stabilizatorów oraz hamulce tarcze+klocki,nowe sprzęgło kpl...i całe stado innych kosztownych rzeczy.
Będzie też zmiana przodu ale po kolei...
Ze względu na powszechną opinie jaki to silnik NG jest nierozwojowy , kapryśny itp.
Postanowiłem zająć się jego modyfikacją.Oczywiście łatwiej wrzucić 20v lub 2.2 turbo ale nie w tym rzecz.
Motor zostanie pozbawiony fabrycznego zasilania i kpl.Ukł.paliwowego od wtrysków po zbiornik.Głowica zostanie przekonstruowana i obrobiona.Kolektor dolotowy zostanie zbudowany od podstaw podobnie kolektor wydechowy z całym wydechem.Czekam z niecierpliwością na wyczynowy wałek do silnika NG , w przyszłym tyg.ma być.
Pokrywa silnika została wyposażona(własnoręcznie) w "chrapy" czyli otwory wentylacyjne , nie wloty a wyloty .
Roboty dużo , czasu mało , budżet pęka w szwach...
Nie będę szczegółowo opisywał planów.Ujawnię efekty
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
Nie.Silnik będzie wolnossący.Przez chwilę myślałem o kompresorze M62 z mercedesa,ale zrezygnowałem.Zostawiam goły silnik na wyczynowym wałku a zasilanie , kolektory , dolot , wydech buduje od podstaw.Oczywiście głowica max w dół.Był plan podcięcia tłoków pod zawory ale lubią po tym pękać więc opuszczę ile się da bez podcięcia.
Silnik ma zostać wolnossący , chce aby równomiernie rozwijał moc bez nagłego "wkroczenia" doładowania.Jak dla mnie ma to wpływ na precyzje prowadzenia/ustawienia auta do i w zakręcie.A robię auto pod siebie więc wolnossak.W aucie nie będzie benzyny wcale.
Silnik ma zostać wolnossący , chce aby równomiernie rozwijał moc bez nagłego "wkroczenia" doładowania.Jak dla mnie ma to wpływ na precyzje prowadzenia/ustawienia auta do i w zakręcie.A robię auto pod siebie więc wolnossak.W aucie nie będzie benzyny wcale.
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
Dwie rzeczy:1.Cenę 2.Dowolność w dawkowaniu.trepek pisze:Co ma w sobie takiego gaz, że chcesz nim zasilać taki silnik?
Tak pójdzie out.Jak pisałem zostawiam tylko blok , głowicę po przebudowie i aparat zapłonowy.Cały dolot , kolektor ,przepustnica , zasilanie buduje od nowa.Mechaniczny ze swoimi klapkami i wtryskiwaczami zamontowanymi(w świetle kanału dolotu w kolektorze) jako "zapora" dolotu wylatuje.trepek pisze:I co z mechanicznym wtryskiem, on również pójdzie "out"?
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
Prawdopodobnie będzie gaz w wersji "skandynawskiej" nawiercę reduktor i grzełka w płaszcz wody , zobaczymy.Dziki pisze:jak od razu nie odpali to jest latanie po czajnik
D&W -40 , a na zimę opony o wysokim profilu.Zwiększam co roku średnicę całkowitą koła na zimę i stoi wyżej a nie rezygnuje przy tym z utwardzonego zawiasu.Poza tym z moich zimowych doświadczeń wynika że nie ma jak płyta pod silnik.SzymekB pisze:czy nie lepszy ori .. a jeżeli lepsza gleba przy quattro to na jakich springach obniżałes