Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi 90 Quattro 2.3 10v NG Tornadorot-Reaktywacja N/A

Zamknięte ale dostępne tematy, własnych zdjęć samochodów do obejrzenia.
Awatar użytkownika
Grzegorz7A
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 501
Rejestracja: 15 maja 2009, 22:24
Lokalizacja: Opole

Post autor: Grzegorz7A » 11 sty 2010, 23:05

biało-czerwoni...smutno mi, że nie zadzwoniłeś ;-)

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 12 sty 2010, 12:35

Grzegorz7A, to spontanicznie wyszło na 15min.Więc nie zdążył byś nawet 7A ;-)

Awatar użytkownika
julekF1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 876
Rejestracja: 22 mar 2009, 08:41
Lokalizacja: DKL

Post autor: julekF1 » 12 sty 2010, 15:46

Fajnie zamiata <ok> <piwo>

Awatar użytkownika
Leszek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 471
Rejestracja: 22 sty 2007, 22:13
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Leszek » 12 sty 2010, 22:55

Nieźle ;-) A mi brakuje tego quattro ehh

Awatar użytkownika
Furti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 253
Rejestracja: 08 lut 2007, 12:45
Lokalizacja: Stronie Śląskie

Post autor: Furti » 09 mar 2010, 09:31

No wujek zakładaj tą chłodnice bo szkoda autka przy tej pogodzie;)

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 01 paź 2010, 11:27

Po długim postoju (ponad pół roku) 90q wraca do życia...
Było po drodze mnóstwo rzeczy które nie pozwalały mi na zajmowanie się autkiem.
Dużo pracy,ślub i takie tam ;-)

Quattro czeka kpl.remont zawieszenia:4 amory,wszystkie tuleje:wahacze,wózki wszystkie... ,mocowania mcpersonów,wszyskie gumy+łączniki stabilizatorów oraz hamulce tarcze+klocki,nowe sprzęgło kpl...i całe stado innych kosztownych rzeczy.
Będzie też zmiana przodu ale po kolei...

Ze względu na powszechną opinie jaki to silnik NG jest nierozwojowy , kapryśny itp.
Postanowiłem zająć się jego modyfikacją.Oczywiście łatwiej wrzucić 20v lub 2.2 turbo ale nie w tym rzecz.
Motor zostanie pozbawiony fabrycznego zasilania i kpl.Ukł.paliwowego od wtrysków po zbiornik.Głowica zostanie przekonstruowana i obrobiona.Kolektor dolotowy zostanie zbudowany od podstaw podobnie kolektor wydechowy z całym wydechem.Czekam z niecierpliwością na wyczynowy wałek do silnika NG , w przyszłym tyg.ma być.
Pokrywa silnika została wyposażona(własnoręcznie) w "chrapy" czyli otwory wentylacyjne , nie wloty a wyloty ;-) .
Roboty dużo , czasu mało , budżet pęka w szwach...
Nie będę szczegółowo opisywał planów.Ujawnię efekty ;-)

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 01 paź 2010, 12:50

Zakładasz dwa gaźniki od Poloneza, holenderski gaz i kompresor? :mrgreen:

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 01 paź 2010, 14:01

Nie.Silnik będzie wolnossący.Przez chwilę myślałem o kompresorze M62 z mercedesa,ale zrezygnowałem.Zostawiam goły silnik na wyczynowym wałku a zasilanie , kolektory , dolot , wydech buduje od podstaw.Oczywiście głowica max w dół.Był plan podcięcia tłoków pod zawory ale lubią po tym pękać więc opuszczę ile się da bez podcięcia.
Silnik ma zostać wolnossący , chce aby równomiernie rozwijał moc bez nagłego "wkroczenia" doładowania.Jak dla mnie ma to wpływ na precyzje prowadzenia/ustawienia auta do i w zakręcie.A robię auto pod siebie więc wolnossak.W aucie nie będzie benzyny wcale.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 01 paź 2010, 15:28

Czemu rezygnujesz z benzyny? Rozumiem, że chcesz przejść na LPG (na CNG to by była dopiero egzotyka). Co ma w sobie takiego gaz, że chcesz nim zasilać taki silnik?
I co z mechanicznym wtryskiem, on również pójdzie "out"?

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 01 paź 2010, 16:17

trepek pisze:Co ma w sobie takiego gaz, że chcesz nim zasilać taki silnik?
Dwie rzeczy:1.Cenę 2.Dowolność w dawkowaniu.
trepek pisze:I co z mechanicznym wtryskiem, on również pójdzie "out"?
Tak pójdzie out.Jak pisałem zostawiam tylko blok , głowicę po przebudowie i aparat zapłonowy.Cały dolot , kolektor ,przepustnica , zasilanie buduje od nowa.Mechaniczny ze swoimi klapkami i wtryskiwaczami zamontowanymi(w świetle kanału dolotu w kolektorze) jako "zapora" dolotu wylatuje.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 01 paź 2010, 17:33

luk_OP_Q89, widzę bardzo poważnie podszedłeś do tematu. ;-) I tak ma być <ok> Wszyscy przygotowują autka na lato a Ty na zimę :mrgreen:

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 01 paź 2010, 19:50

akurat z gazem w zimie jak od razu nie odpali to jest latanie po czajnik ciepłej wody :lol:
ale jak widzę
luk_OP_Q89 pisze:2.Dowolność w dawkowaniu.
to będzie coś do "brykania" bokami, i do jazdy na codzień z jakimś pomysłem <ok>
działaj i pokaż efekty prac chociaż tych końcowych <ok>

Awatar użytkownika
SzymekB
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 618
Rejestracja: 09 mar 2009, 20:55

Post autor: SzymekB » 01 paź 2010, 23:27

oo.... tego trzeba było ... czekam na więcej fotek..... też nie mogę doczekać się zimy.... :mrgreen:

A powiedz jeszcze ... bo jest obniżony.... czy nie lepszy ori .. a jeżeli lepsza gleba przy quattro to na jakich springach obniżałes ?

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 02 paź 2010, 09:27

Dziki pisze:jak od razu nie odpali to jest latanie po czajnik
Prawdopodobnie będzie gaz w wersji "skandynawskiej" nawiercę reduktor i grzełka w płaszcz wody , zobaczymy.
SzymekB pisze:czy nie lepszy ori .. a jeżeli lepsza gleba przy quattro to na jakich springach obniżałes
D&W -40 , a na zimę opony o wysokim profilu.Zwiększam co roku średnicę całkowitą koła na zimę i stoi wyżej a nie rezygnuje przy tym z utwardzonego zawiasu.Poza tym z moich zimowych doświadczeń wynika że nie ma jak płyta pod silnik.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 02 paź 2010, 10:38

Reasumując: nie pieprzysz się z niczym <ok>

Zablokowany

Wróć do „Archiwum starych zdjęć.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl