Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

B4 limo AAH - FILM.ik s46

Zamknięte ale dostępne tematy, własnych zdjęć samochodów do obejrzenia.
Awatar użytkownika
kresek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 160
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:24
Lokalizacja: Dolny Slask

Post autor: kresek » 12 paź 2011, 11:55

Jako ze jezdze na air mam cos do powiedzenia:)
Po pierwsze air jest bardziej komfortowy do jazdy na codzien niz jakikolwiek gwint czy kit.
Ja mam opony, a raczej ich pozostalosci jak mowia niektorzy :mrgreen: tzw profil 35 w 17 calach i mam duuuuzo wiekszy komfort jak w drugim aucie na kicie vogtlanda i profilu 55 w 15 calach.
Wszystko zalezy od konfiguracji zawieszenia.
Wazne jest zeby poduszka byla jak najnizej na kolumnie, aby opuszczona do samego dolu miala jeszcze ze 2 bary w sobie. Wtedy jak delikatnie podwyzszymy auto do jazdy, bedzie juz ze 3 bary w poduszcze, to auto nadaje sie do jazdy. W przeciwnym wypadku jakbysmy poduszke dali na rowno z wsunietym amortyzatorem, wtedy przy podniesieniu do jazdy bylo by prawie 2 bary, poduszka by byla miekka i czesto by dobijalo na dzurach.
Zawieszenie nadaje sie do szybkiej jazdy, po utwardzeniu poduszek na 4 bary mamy wlasciwosci niemalze gwontu, jedyny minus auto stoi wyzej i zmienia sie srodek ciezkosci.
Na max podniesieniu i max obnizeniu mamy full beton :lol:
Wszystkim teoretykom co nie maja pojecia o airride, gdzies wyczytali, nie maja kasy badz pojecia na zlozenie tego zawieszenia gratuluje informacji, ktore sa pozniej powielane przez nastepnych itd itp.
Ja jestem z tych co jak nie zobacza to nie uwierza i tak zlozylem swoje zawieszenie i wiem ze nie ma zadnych pekan budy, pekanie poduszek, zadnego BUJANIA w zakretach, przelewania powietrza z poduszki na poduszke itd

Ja jezdze na takim setupie na codzien, wtedy mam twardosc porownywalna do gwintu i moge jezdzic jak lubie :lol:
Nizej tez sie da, ale wtedy jest bardziej miekko i traci wlasciwosci trakcyjne.

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Awatar użytkownika
KORU
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 908
Rejestracja: 23 lis 2006, 14:32
Lokalizacja: EPWR

Post autor: KORU » 12 paź 2011, 12:20

ATLAS pisze: Ale w tej kwestii zawieszenia nie zadawałem pytania, Pytałem tylko o to co poniżej
Tak ? a co to ma znaczyc ten tekst ? :
ATLAS pisze:Nie rozumiem gadania teoretyka, twierdzącego iż "na zawiasie -40 jest twardo i każda nawet najmniejszą nierówność odczuwa się"...
ATLAS pisze:... bo wiem że nie jesteś kompetentną osobą w tym temacie :-)
Czujesz sie dzieki temu lepszy ? ok :evil: Niestety za publiczne nazwanie mnie teoretykiem nie darzę cię jakąkolwiek sympatią na tym Forum. Przyjdzie czas to ci nosa utrę za takie cwaniakowanie. :-? Na moim zawieszeniu -40 jest twardo, a na gwincie jeszcze bardziej i co z tego. JA ci dam teoretyka. Lepiej juz nic nie pisz na moj temat, chyba że chcesz wojny. :-? Zabraniam takiego wypowiadania się na mój temat. Nikogo tez nie atakuję bez powodu.
Ostatnio zmieniony 12 paź 2011, 13:40 przez KORU, łącznie zmieniany 6 razy.

Awatar użytkownika
Harry71
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 672
Rejestracja: 25 gru 2009, 10:38
Lokalizacja: DW

Post autor: Harry71 » 12 paź 2011, 12:24

Nizej tez sie da, ale wtedy jest bardziej miekko i traci wlasciwosci trakcyjne. i to jest to co mnie powstrzymalo z Air ten sam objaw byl w passacie i nowym scirocco napewno gwint jest mniej klopotliwy niemowie ze nie fajna zabawka ale ....

Awatar użytkownika
ATLAS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3021
Rejestracja: 08 kwie 2009, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ATLAS » 12 paź 2011, 12:59

kresek, skoro na ustawieniu z fotki jest dobra jazda, świetnie wcelowałeś w wysokość! Musiałeś robić kilka prób z mocowaniem poduchy do lagi, czy tak w miarę wyliczyłeś na sucho i się udało?

W USA dlatego Ci, którzy mają dużo czasu, stawiają poduchę na gwincie, wtedy mają dodatkową regulację (coilover-air suspension; air-coilover). Natomiast u Ciebie wszystko jest na sztywno i pompujesz już tylko kompresorkiem :)

Awatar użytkownika
kresek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 160
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:24
Lokalizacja: Dolny Slask

Post autor: kresek » 12 paź 2011, 14:22

Atlas wyliczen bylo od groma. Chcialem wlasnie tak, zeby wysokosc do zapierdzielania byla na wysokosci kitu ktory mialem czyli -60 -40. Wtedy jest bardzo dobrze do jazdy po zakretach, a srodek ciezkosci tez jest duzo nizej jak w orginale.

Harry, ale nie rozumiem Twojego toku rozumowania.
Dla mnie licza sie glownie wlasciwosci trakcyjne.
Mamy drogi jakie mamy dlatego tez nie widze sensu strojenia zawieszenia na jazde jeszcze z nizej opuszczona buda, jezdzilem kilka lat tylko i wylacznie na gwintach i to nie byle jakich i wiem, ze jak dasz nisko zeby fajnie wygladalo to niestety drogi nie pozwola ci na bezproblemowe jezdzenie.

Zeby nie bylo goloslownie na takim setupie jezdzilem zawsze:

Obrazek

Obrazek



Harry71 pisze: napewno gwint jest mniej klopotliwy
A to to juz dla mnie jakas abstrakcja.
W czym jest mniej klopotliwy?

Awatar użytkownika
misiek_30
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 09 lis 2010, 21:26
Lokalizacja: Stara Wieś - Śląsk

Post autor: misiek_30 » 12 paź 2011, 17:00

Mnie sie wydaje że nic kłopotliwego w AiRze niema , jak jest tylko dobrze zrobiony to można sobie pozwolić na to wszystko czego na gwincie sie nieda. :-)

Passek fajniutki <ok>

Awatar użytkownika
szuan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1370
Rejestracja: 08 gru 2007, 00:10
Lokalizacja: Śląsk! - SWD/smi
Kontakt:

Post autor: szuan » 12 paź 2011, 17:42

Harry71, zawsze mozna wlozyc do srodka poduszki jakis odboj i jest twardo na najnizszym polozeniu i nie ma prawa bujnąć ;-) zresztą widziałeś jak miałem auto ustawione w żerkowie.

wszystko jest do ustawienia ;-)

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 12 paź 2011, 20:15

kresek, tak sie skalda ze troche dyskutowalismy z Harrym o powietrzu i najwieksza wada tego zawieszenia dla nas obu (dla mnie napewno) jest to ze w kazdej chwili moze poduszka peknac, czy przewdo sie urwac i cale powietrze zejdzie z poduszki auto siada na oponie (o ile wystawiamy kola poza auto - a tak tylko to widze) blokuje kolo i przy 200km/h lecimy gdzie nas powieje asfalt...

takie jest moje pojecie AIR'a, wiem ze to jest takie gdybanie jakby, ze sroba ze sworznia wahacza moze wypasc, ale jednak jest bardziej prawdopodobne uszkodzenie poduszki niz jakie kolwiek uszkodzenie gwintu... chyba to mial na mysli Harry, moje zdanie jest podobne... jednak mimo tych zagrozen, ludzie jezdzacy na powietrzu, miedzy innymi wlasnie Ty, twierdzacy ze nie ma obaw, wciaz mnie przekonuja do tego rozwiazania, badz co badz ja wypytuje ludzi jezdzacy na powietrzu, a nie czytam mrzonki po forach ze ten czy tamten mial to czy to


KORU, co do Ciebie to niestety musze Cie zmartwic bo gwint od Harrego jest najbardziej komfortowym zawieszeniem opbnizajacym jakim mialem okazje jechac, wiec jezeli jego zawias uwazasz za twardy to mowie Ci powaznie, nie podwazaj zdania Atlasa bo wiem na czym on jezdzi bo jezdze aktualnie na czyms w podobe... jezeli masz ochote to wyciagnij sprezyny z auta i przejedz sie kawalek, poczujesz dostadnie o czym piszemy :mrgreen:

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 12 paź 2011, 20:30

szuan dasz rade to poskładać do grudnia? chciałbym sie przewieź, by mieć jakieś porównanie.

powodzenia

Awatar użytkownika
kresek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 160
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:24
Lokalizacja: Dolny Slask

Post autor: kresek » 12 paź 2011, 20:41

Rownie dobrze przy tych dwustu moze opona peknac, ktora jest jednak poddawana wiekszym obciazeniom, ale tez ma inna budowe. Wystrzal poduszki oczywiscie moze sie zdarzyc. U mnie jak strzeli przod to nic sie nie stanie, moze jedynie chwila jazdy na betonie, z tylu jak walnie to przypali gume, bo nie sadze zeby efekt byl ten sam co przy zaciagnieciu recznego, bo jednak opona z blotnikiem to nie jest tarcza z klockiem i nie bedzie potrafic zablokowac kol.
No i jak sie robi samemu to sie zna kazdy punkt zawieszenia, ja przynajmniej jestem pewny tego co zrobilem i jak zrobilem i jezdze pewnie nawet do Chorwacji.
Jednak ciezarowki robia w ciagu roku tyle kilometrow co ja pewnie przez 10 lat i tam wystrzal jest na prawde sporadyczny, jak sie uzytkuje poduszki zgodnie ze specyfikacja producenta, zawsze mozna dla pewnosci co 2 lata wymienic na nowe, koszt jednej poduszki to ok. 80zl, wiec koszt normalnych klockow, ktore sie czesciej wymienia.
Jasne jest ze wszystko sie zuzywa, ale awaria airride moze powstac jedynie z niechlujstwa montazu badz podczas produkcji. I jak dla mnei nie ma innej opcji

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 12 paź 2011, 21:24

kresek, i wlasnie takiego stanowiska oczekiwalem, wiec kolejny glos na tak w stosunku do powietrza ;]

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 12 paź 2011, 21:26

Kolczat pisze:kresek, i wlasnie takiego stanowiska oczekiwalem, wiec kolejny glos na tak w stosunku do powietrza ;]
A Ty co ankietę zakładasz <uhh>

Awatar użytkownika
misiek_30
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 09 lis 2010, 21:26
Lokalizacja: Stara Wieś - Śląsk

Post autor: misiek_30 » 12 paź 2011, 21:32

kresek a ty masz poduchy wszystkie bałwanki czy tył masz rękawy :?: :-)

Awatar użytkownika
kresek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 160
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:24
Lokalizacja: Dolny Slask

Post autor: kresek » 12 paź 2011, 22:39

Zajrzyj do mnei do tematu:)

Awatar użytkownika
duo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4070
Rejestracja: 08 maja 2007, 19:29
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Post autor: duo » 13 paź 2011, 00:08

passat Twój ? masz jakiegoś hopla na punkcie malowania aut na brąz ? :mrgreen:

Zablokowany

Wróć do „Archiwum starych zdjęć.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl